Pharmekal D3-vitamin 2000 IU (350 kapszula)

pharmekal_d3_2000_350.jpg

D3 2000IU. A kalcium beépüléséhez a csontokba, az immunrendszer megfelelő működéséhez.

350 adag/kiszerelés (1 kapszula/adag)
pharmekal_d3_2000_350.jpg

4 780 Ft

szállítás2-3 nap

MOST 15 000 FT FELETT INGYEN KIVISSZÜK

D3 2000IU. A kalcium beépüléséhez a csontokba, az immunrendszer megfelelő működéséhez.

A D-vitamin zsíroldékony vitamin.
Ez a vitamin is képződhet elő anyagaiból a szervezetben, a napfény ultraibolya sugárzásának hatására. A képződő D-vitamin mennyisége az idős korra erősen csökken.

Az influenza időszakban is nagyon hatékonynak bizonyult.

Mihez szükséges a D-vitamin?
A kalcium és a foszfor felszívódása
A csont képződés folyamata
A kalcium és foszfor beépülése
A csontok egészséges fejlődéséhez
A csontok gyógyulása például törés után
A csontritkulás megelőzése.
Immunrendszer megfelelő működéséhez

A szervezetbe kerülő nehézfémek (ólom, kadmium) és egyes gyógyszerek szedése növelik a D-vitamin szükségletét.

Hiányállapotok
D-vitamin hiányában a következő tünetek léphetnek fel: a csontok ásványianyag-tartalma elégtelenné válik, a csontok deformálódnak, elvesztik merevségüket, de rugalmasságukat is, emiatt könnyen törnek és nehezen gyógyulnak. Fiatal gyermekeknél angolkór (rachitis) lehet a következmény. Felnőtteknél a csontok meglágyulnak, izomgörcsök léphetnek fel.
A D-vitamin tartósan elégtelen bevitelének fontos szerepe lehet a csontritkulás kialakulásában is.

D-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, maga a név más vitaminokhoz hasonlóan nem egyetlen vegyületet jelöl, hanem több molekulát. Hormonnak és vitaminnak is tekintik, mivel a szervezet szintetizálni képes és számos életfunkcióban fontos szerepet játszik. Ezt a felfogást más szakemberek vitatják, mivel szerintük a hormonnak is tekinthető funkciójú vegyületek és analóg anyagok nem azonosak a D-vitaminnak tekinthető vegyületekkel, általában azok anyagcseretermékei.

Testünk a D-vitamint napfény segítségével elő tudja állítani, ugyanakkor a táplálkozással is pótolhatjuk hiányát: májban, tőkehalmáj olajban, tojássárgájában is nagyobb mennyiségben megtalálható, ezek rendszeres fogyasztásával is fedezhető szükséglete.
A bevitt vitaminnak körülbelül 50-80%-a szívódik fel. Két fő formája van, a D3-kolekalciferol és a növényi eredetű D2-ergokalciferol.
A D3 a bőrben is képződhet a nap ultraibolya-sugárzásának (290-315 nm) hatására 7-dehidrokoleszterinből.

A két forma aktivitása nem biztos, hogy azonos, bizonyos adatok szerint a D3 a hatásosabb forma, így ebből a megfelelő vérszint eléréséhez jóval kevesebbet kell elfogyasztani. Más kutatások ellentétes eredményre jutottak.

Az azonban bizonyos, hogy önmagában a táplálkozással bevitt, vagy a bőrben képződött vitamin inaktív, ezt a vér szállítja a májba, ahol átalakítódik: kalcidiol, azaz 25-hidroxikolekalciferol keletkezik, ami a D-vitamin ellátottság felmérésére leggyakrabban felhasznált vegyület.

A vesében további enzimatikus folyamat hatására jön létre a D-vitamin szervezetünkben legaktívabb terméke, a kalcitriol~1,25 dihidroxikolekalciferol .
A szintézis kétszer olyan intenzív fiatalokban, mint idősekben, náluk a hiányállapot kialakulásának kockázata értelemszerűen fokozott.

Figyelemre méltó adat az is, hogy erősebben pigmentált bőrrel rendelkezők esetében 5-10-szer hosszabb ideig tartó napfényen töltött időt igényel ugyanannyi D-vitamin előállítása, mint egy világosabb bőrű embernél, egy 8 faktoros fényvédő krém pedig 95%-kal is visszavetheti a D-vitamin előállítást, így a származás és életmód is fokozhatja a hiányállapot kialakulásának kockázatát.

Élettani funkcióját tekintve a D-vitamin, illetve a belőle létrejött vegyületek szabályozzák a növekedést, a fejlődést és a csontok felépítését, helyreállítását a kalcium és foszfor vékonybélből történő felszívódásának kontrollálásával.
A csontoknak, ízületeknek, fogaknak az optimális működéséhez elengedhetetlen a megfelelő D-vitamin bevitel, mivel fontos szerepe van a csontmátrix-fehérje képzésében és az ásványi anyag beépítésben.
Hiánytünete gyermekkorban az angolkór, ami nem megfelelő csont- és ízületi-fejlődéssel, gyenge izomzattal jár, felnőttkorban pedig a csontlágyulás, ami törékeny csontokat, izomgyengeséget és izomgörcsöket idéz elő.
A szakirodalom szerint nem megfelelően összeállított étrend követése esetén mesterséges vitaminpótlásra lehet szükség. Különösen igaz lehet ez menstruációs zavaroktól szenvedő sportoló nők esetében, mivel ők hajlamosabbak a csontritkulásra.

A D-vitaminnak azonban a vérképzésre, sejtosztódásra és érésre is befolyása van, bizonyos mértékig csökkentheti az emlő-, vastagbél- és prosztata daganatok kialakulásának kockázatát is, de más daganatok sejtjeinek osztódására és áttéteinek kialakulására is gátló hatása lehet.

Pszoriázis (pikkelysömör) esetén analógja kívülről kerülhet alkalmazásra; a megfelelő ellátottság pedig olyan autoimmun betegségek létrejöttének kockázatát is mérsékelheti még mint az 1-es típusú diabetes mellitus (cukorbetegség) vagy a sclerosis multiplex.
Hiánya az influenza, TBC és más fertőzések gyakoribbá válását is eredményezheti a védekezőképesség gyengülésének következtében!

A D-vitamin a testtömeg (ezen belül a test zsírtartalmának) csökkentésében és növelésében, az idegrendszer regenerációjában, illetve a korral járó degenerációjának megelőzésében, valamint a depresszió kezelésében is hatásos lehet, ám jelenleg ez még nem kellően alátámasztott.
Általánosan elterjedt nézet, hogy napi néhány perc napozás fedezi a teljes D-vitamin igényt, sőt, hogy a nyári napozás a téli vitamin igényt is fedezheti.

D-vitamin szükséglet a kutatások fényében
Szakemberek mind külföldön, mind hazánkban leírták (és pár országban már az ajánlásokba is beépítették), hogy "egészséges embereknek napi 400-800 NE D3-vitaminra van szükségük. A magyarországi éghajlaton (az év felében rövid, szürke nappalok) télen napi 800-1000 NE-re célszerű növelni a D-vitamin bevitelt tabletta, kapszula vagy cseppek formájában".
Az OÉTI, figyelembe véve az Európai egészségügyi szabályozást, a napi D-vitamin bevitel biztonsági határát 2000IU-ban állapította meg.
Ez nem azt jelenti, hogy ennél magasabb hatóanyag tartalmú D-vitamin bevitele rövidebb távon (például a téli hónapokban) bármiféle egészségügyi kockázattal járna.
Csupán egy iránymutatás abban, hogy ha valaki huzamosabb ideig és folyamatosan szedi a D-vitamint szünet nélkül az év minden napján, annak célszerű ezt naponta maximum 2000IU mennyiségben alkalmaznia.

Étrend-kiegészítő D3 vitamin 2000IU kapszula
100db Nettó tömeg:(38g±10%)
Hatóanyagok 1 kapszulában: Név Mennyiség RDA%
D3 vitamin (kolekalciferol) 50µg 1000%

Összetevők: D3 vitamin, kapszulahéj: zselatin, nedvesítő: glicerin, tisztított víz, emulgeáló: szójaolaj
Napi ajánlott mennyiség: 1 x 1 kapszula étkezés után


OÉTI notifikációs szám: 9633/2011

összetevő
adagonként tartalmaz
RDA %
 
D3-vitamin
50 mcg
1000%
 
Tájékoztatás: Ha terhes vagy, szoptatsz, beteg vagy, esetleg gyógyszereket szedsz, konzultálj kezelőorvosoddal, mielőtt bármiféle étrend- kiegészítőt alkalmaznál! Egyetlen általunk értékesített termék sem helyettesíti a megfelelő szakorvosi diagnózist és az esetleges gyógyszeres kezelést!Az étrend-kiegészítők nem gyógyszerek, így nem rendelkeznek hivatalos szakhatósági igazolással (OGYI) azok gyógyhatásának tekintetében. Nem helyettesítik a vegyes étrendet és az egészséges életmódot. Az étrend-kiegészítők nem alkalmasak betegségek diagnosztizálására, kezelésére, gyógyítására vagy megelőzésére. A termékek ismertetőjében leírtak csupán a gyártó által adott információkon alapulnak és tájékoztató jellegűek, valamint az adott témában közzétett publikációkból származó idézetek.

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem Pharmekal D3-vitamin 2000 IU (350 kapszula) termékről.

Kérdések, vélemények
Nav.fittrainer
coronavirus_1.jpg Koronavírus gondolatok.

Mi lesz velünk, mi lesz veletek, egyáltalán, mennyire változik meg az életünk a koronavírus hatására?

tavaszi_faradtsag.jpg Támadjunk vitaminokkal a tavaszi fáradtság ellen!

A hosszú téli hónapok a legtöbb esetben teljesen lemerítik a vitamin raktárainkat. A szürke borongós napok, a kelleténél több megfázás rendesen meg tudja viselni a szervezetet. Ezért érdemes feltöltenünk a szervezetünket a legfontosabb vitaminokkal, amelyek ebben az időszakban feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy a hosszú téli napok után újra energikusak és életvidámak lehessünk.

5_bicepsz_gyakorlat_2.jpg 5 kihagyhatatlan gyakorlat, ami nem hiányozhat a bicepsz edzésedből

A kar edzése sokatoknál fontos momentum az edzésben. Ahogy a csajoknál a kerekedő fenék, úgy a srácoknál a kerekedő bicepsz szokott az egyik cél lenni – most pedig pár tippel segítünk, hogy könnyebben építs izmot erre a területre.

1500_kalorias_etrend_1.jpg 1500 kalóriás diétás étrend - átmeneti böjtölőknek

Az átmeneti böjt (IF- intermittent fasting) manapság roppant népszerű diéta, így ehhez írtunk egy könnyen tartható mintát.