Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Tippek és tanácsok

Tippek kezdőknek / 

Összes cikk
Az edzés valóban függőség?!

Van-e annak biológiai oka, hogy egyesek imádnak edzeni, míg mások utálnak?

Valóban eredményesek a "30 napos kihívás" programok?

30 napos guggolás, fekvőtámasz, hasprés, hídtartás, lábemelés napok… csinálja boldog-boldogtalan, edzett-edzettlen… de vajon megéri? Nem feltétlenül! Nézzük meg, melyek a legnagyobb gondok ezekkel a kis challenge-ekkel!

Többet nem fogod ellógni a lábedzést!

Olvasd el ezt a néhány sort, és változtasd meg Te is végre a hozzáállásod arról az átkozott láb-napról!

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

Periodizáció és edzéstervezés / 

Összes cikk
Hogyan tarthatod formában megad egész évben?

Azoknak, akik nemcsak a strandformára gyúrtak!

Reggel, délben, este...mikor a legoptimálisabb súlyzózni és kardiózni?

Ki fogjuk vesézni, melyik napszakban, milyen előnyökkel jár az akkor végzett mozgás, és milyen pozitív hatásai vannak az adott napszaknak!

A hatékony edzés útmutatja: avagy mennyi időt töltsünk a teremben?

Mi a fontosabb, a mennyiség vagy az intenzitás? Mennyi az optimális edzés idő? Mitől gazdaságos egy edzés? Ezen kérdésekre próbáljuk megkeresni a mai cikkben a választ!

A legfontosabb dolog, ami meghatározza az eredményességedet!

Van egy dolog, ami MINDENNÉL fontosabb, legyen a célod akár tömegnövelés, akár szálkásítás, akár teljesítménynövelés. Ez lesz az, ami igazából meghatározza majd, hogy a munkád mennyire lesz eredményes. De sokan elsiklanak felette. Vajon Te is közéjük tartozol?

Bemelegítés / 

Összes cikk
A legelhanyagoltabb része az edzésnek!

Sokan nem tudják miért kellene, vagy épp miképp kellene a bemelegítést elvégezni - pedig egy kellően ráhangolt test sokkal nagyobb erőkifejtésre, teljesítményre lesz képes a "csatába"! Fogadd meg a tanácsokat, hogy még hatékonyabb, sérülésmentesebb legyen a fejlődésed!

A "betű - gyakorlatok"

A "betű-gyakorlatok" bemelegítésre és a későbbi sérülések megelőzésére egyaránt alkalmas technikák, de egy-egy vállsérülés utáni rehabilitáció részeként is alkalmazhatjuk.

A Burgener-bemelegítés

Bemelegítés súlyemelő módra! A gyakorlatsort bár az olimpiai súlyemelő edzésre való bemelegítésként pozicionálták, de bátran használhatjuk más súlyzós gyakorlat rávezetőjeként... hiszen van benne egy rakás olyan mozdulat, amivel átmozgatod a teljes testet!

Bemelegítés a gyakorlatban

Hasznos tippek: hogyan melegítsünk be súlyzós edzéshez?

Szettek és ismétlések / 

Összes cikk
Elég okosan edzel?

Amennyiben még nem fedezted volna fel, akkor felhívjuk a figyelmed, hogy ha egész évben ugyanazokkal az ismétlés számokkal edzel, akkor nem a legjobb utat választottad. Érdemes tudatosan megtervezni, honnan hová szeretnél eljutni az edzéseiddel.

A piramis módszer

Remek módszer az izomtömeg növelésére, ugyanakkor mivel a használt súlyok nagysága a végén már kellően nagy ahhoz, hogy az erőt is fejlesszük!

Élet a piramisokon túl?!

A "piramisozás" egy igen népszerű technika, ugyanakkor ha a nagyobb súlyok megmozgatása a célod, akkor mutatunk egy kevésbé elterjedt, ámde annál hatékonyabb technikát!

Alacsonyabb vagy magasabb ismétlések? Íme, egy kis kalauz, melyik izomcsoportot hogyan kell gyötörnöd!

Mekkora ismétlésekre reagál a legjobban a combod? Na és a melled, bicó, tricepsz? Itt egy kis segédlet!

Intenzitásfokozó technikák / 

Összes cikk
Mélypont az edzésen? Így lendülj át könnyen, ha kissé alább hagy a lelkesedés!

Mielőtt elvesztenéd a motivációt az edzéssel kapcsolatban!

A nagy 55-ös kihívás

A legjobb edzéstippek jellemzője, hogy pofonegyszerűen megjegyezhető, abszolút személyre szabhatóak, és egy kissé felkavarja a megszokott súlyzós rutint… nemde? Hát az 55-ös kihívás is az lesz!

Íme a legújabb szuperszett variációk!

A szuperszettek szuper lehetőséget kínálnak az izomfejlesztésre, a lemaradt, nehezen fejlődő területek felhozására - csak tudni kell okosan párba állítani a gyakorlatokat.

A szuperlassú edzés

Bemutatjuk, hogyan lehet egy közepes súllyal olyan hihetetlen izombukást és ezáltal növekedést produkálni, amiről csak álmodtál.

Mítoszok a testépítésben / 

Összes cikk
A (lapsúlyos) gépek lázadása

Mai napig vérre menően össze tudnak veszni az emberek azon, hogy mi a jobb, a szabadsúly vagy a konditerem. Ez az a téma, amikor mindenkinek megvan a véleménye és mondja, ha kérdezed, ha nem... A szabadsúlyok, vagy gépek vita nagyjából azzal egyidős, hogy a Nautilus cég általál forgalmazott gépeket elkezdék népszerűsíteni, miközben a konditerembe járás általános jelenséggé vált.

A híres előtte-utána képek világa

Sokszor átverhet a látvány... nézzük meg, hogy a híres előtte-utána képeknek mi is lehet sokszor a valós arcuk!

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben 2

A nagy népszerűségre való tekintettel lássunk újabb meséket, amelyeket a fekpadon elfekve, bérlethez járó törülközővel betakarva, 20kg-os tárcsákból épített párnácskára hajtott fejjel hallgatunk egy csuklóig televarrt kollégától...

Testalkattípusok / 

Összes cikk
Akkor is kigyúrunk, ektomorf! Jöjjön az edzésterved!

Ektomorf alkat vagy? Nehezen jönnek Rád a várt kilók és a centik? Akkor az ektomorf-sorozatunkban most az edzésetekre vonatkozólag osztunk meg fontos információkat!

Testünk börtönében: mi az, amin a genetika miatt nem tudunk változtatni?

Sokan akarnak kitörni a genetika markából - de sajnos van néhány olyan tényező, amin nem tudunk változtatni. Nézzük meg, melyek ezek, és hol is lehetnek a határaink!

Endomorfok edzéséről: röviden és tömören!

Ismerjük meg pontosan, hogy mi is jellemzi az endomorf alkatúakat és mi az, amire nyomatékosan oda kell figyelniük!

Akkor is kigyúrunk ektomorf! Nézzük az étkezést!

Ahogyan megígértük, a következő lépésben az ektomorfokat segítő sorozatunk második részében arról lesz szó, hogy milyen étkezési alapelveket szükségeltetik betartani akkor, amikor a nehezen gyarapodókat próbáljuk megizmosítani!

Edzés során elkövetett hibák / 

Összes cikk
Csináld még jobban! Kedvenc gyakorlataid tökéletesítése! - 1. rész

Vannak gyakorlatok, amiket csináltok már ezer éve...de valahogy, valami mégsem az igazi...Nézzük meg, hol hibázhatunk, hol csinálhatjuk jobban!

Minél többet edzel, annál hitványabbul nézel ki?!

Egyre többet edzel, a várt fejlődés pedig mégse akar jönni. Mit rontasz el? Mit kellene másképp csinálni? Ezekre a kérdésekre kaphatsz választ mostani írásunkban.

Hasizom gyakorlatok, amiket NE végezz... amennyiben épp derekat akarsz!

Három "derék-gyilkos" hasizom gyakorlat, melyeket nem ártana fekete listára tenned!

Nyak mögé húzódzkodás és nyak mögül nyomás - a feketelistás gyakorlatok!

Két gyakorlat, amely nem feltétlenül javasolt az átlag ember számára... ennek ellenére nagyon sokan csinálják, pedig nem biztos, hogy megérik meg a kockázatot. Megválaszoljuk a miért, és azt is, hogyan helyettesítsd őket!

Csajok a teremben / 

Összes cikk
Menő bikini forma gyorsan a nyárra? Nem késő! Készülj a strandra még keményebben!

Csajok, kell egy gyors, fenék-comb célpontú formába hozó edzésterv a nyárra? Akkor elhoztuk!

Miért nem emelnek a nők nagy súlyokat?!

Nézzük meg, hogy igazából hogyan kellene a nőknek edzeniük - szemben azzal, miképpen jelenlegi a nők 85%-a edz...

Edzésterv a szexi, vékony, feszes formákért!

Ha távol áll tőled a vasak világa, akkor is nyújtunk Neked alternatív formulákat, mellyel kialakíthatod vékony, szexi fizikumot.

Búcsú az integető izmoktól!

Íme a két kedvenc, akár otthon is elvégezhető tricpesz gyakorlatunk, melyeket rendszeresen végrehajtva - vagy csak a szokásos edzéstervbe bevéve - hatékonyan fogják a karodat formálni!

Gyerekek és idősebb korúak edzése / 

Összes cikk
"Két dologhoz nem lehetsz túl öreg: a sporthoz és a szerelemhez." - Edzés középkorban vagy afelett: mit-hogy-miért is?!

"Két dologhoz nem lehetsz túl öreg: a sporthoz és a szerelemhez." Na már most a romantikus oldalam erős hiányosságai miatt inkább maradjunk az elsőnél: vagyis a sportnál!

Erősítő program 16 éves kor alatt

Erősítő edzés 18 éven aluliaknak? Lássunk egy gyakorlat orientáltabb cikket a témában!

Sohasem késő! Avagy testformálás 50 felett!

"Két dologhoz nem lehetsz túl öreg: a sporthoz és a szerelemhez." Na már most a romantikus oldalunk erős hiányosságai miatt inkább maradjunk az elsőnél: vagyis a sportnál!

Sportágspecifikus edzéstippek / 

Összes cikk
Miért éri meg a gyúrás mellett elkezdeni egy küzdősportot?

Valami újat keresel? Valami intenzívet? Kipróbálnád a harcot? Nem késő! Elmondjuk miért vágj bele - akár az edzőterem mellett!

Ütőerő fejlesztési tippek: a gyors, gyilkos ütésekhez!

Gyilkos, erős és gyors ütőerőt szeretnél? Így tréningezz rá a teremben!

A súlyzós edzés küzdő (és más) sportokhoz: előny vagy hátrány?

Tatamiról az edzőterembe? Tévhitek, problémák és megoldási kísérletek: gyorsaság, robbanékonyság és erőfejlesztés súlyzós edzéssel!

Miképp lehetsz (még) jobb focista?

Labdarúgó edzőknek vagy akár hobbi focistáknak is hasznos írás következik: miképp fejleszd a kondíciódat, hogy legközelebb labdába rúghass a győzelemért!