Tippek és tanácsok

Intenzitásfokozó technikák / Összes cikk
guggolas03_8.jpg

Mélypont az edzésen? Így lendülj át könnyen, ha kissé alább hagy a lelkesedés!

Mielőtt elvesztenéd a motivációt az edzéssel kapcsolatban!

szuperszett_1.jpg

Íme a legújabb szuperszett variációk!

A szuperszettek szuper lehetőséget kínálnak az izomfejlesztésre, a lemaradt, nehezen fejlődő területek felhozására - csak tudni kell okosan párba állítani a gyakorlatokat.

55_kihvas_01.jpg

A nagy 55-ös kihívás

A legjobb edzéstippek jellemzője, hogy pofonegyszerűen megjegyezhető, abszolút személyre szabhatóak, és egy kissé felkavarja a megszokott súlyzós rutint… nemde? Hát az 55-ös kihívás is az lesz!

edzs_kis_sllyal_02_1.jpg

A szuperlassú edzés

Bemutatjuk, hogyan lehet egy közepes súllyal olyan hihetetlen izombukást és ezáltal növekedést produkálni, amiről csak álmodtál.

Tippek kezdőknek / Összes cikk
guggols_050_2.jpg

Az edzés valóban függőség?!

Van-e annak biológiai oka, hogy egyesek imádnak edzeni, míg mások utálnak?

30naposkihvs_01.jpg

Valóban eredményesek a "30 napos kihívás" programok?

30 napos guggolás, fekvőtámasz, hasprés, hídtartás, lábemelés napok… csinálja boldog-boldogtalan, edzett-edzettlen… de vajon megéri? Nem feltétlenül! Nézzük meg, melyek a legnagyobb gondok ezekkel a kis challenge-ekkel!

labedzes_05.jpg

Többet nem fogod ellógni a lábedzést!

Olvasd el ezt a néhány sort, és változtasd meg Te is végre a hozzáállásod arról az átkozott láb-napról!

tomegnvels_zsrmentesen_05.jpg

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

Periodizáció és edzéstervezés / Összes cikk
edzestervezes_02.jpg

Törj a maximumra! Elég keményen és fókuszáltan edzel?

Hozz ki többet az edzésedből azzal, hogy felméred a hibáidat!

mikor_edznk_03.jpg

Reggel, délben, este...mikor a legoptimálisabb súlyzózni és kardiózni?

Ki fogjuk vesézni, melyik napszakban, milyen előnyökkel jár az akkor végzett mozgás, és milyen pozitív hatásai vannak az adott napszaknak!

hatkony_edzs_01.jpg

A hatékony edzés útmutatja: avagy mennyi időt töltsünk a teremben?

Mi a fontosabb, a mennyiség vagy az intenzitás? Mennyi az optimális edzés idő? Mitől gazdaságos egy edzés? Ezen kérdésekre próbáljuk megkeresni a mai cikkben a választ!

clok_03.jpg

A legfontosabb dolog, ami meghatározza az eredményességedet!

Van egy dolog, ami MINDENNÉL fontosabb, legyen a célod akár tömegnövelés, akár szálkásítás, akár teljesítménynövelés. Ez lesz az, ami igazából meghatározza majd, hogy a munkád mennyire lesz eredményes. De sokan elsiklanak felette. Vajon Te is közéjük tartozol?

Szettek és ismétlések / Összes cikk
eleg_okosan_edzel_1.jpg

Elég okosan edzel?

Amennyiben még nem fedezted volna fel, akkor felhívjuk a figyelmed, hogy ha egész évben ugyanazokkal az ismétlés számokkal edzel, akkor nem a legjobb utat választottad. Érdemes tudatosan megtervezni, honnan hová szeretnél eljutni az edzéseiddel.

piramis_modszer.jpg

A piramis módszer

Remek módszer az izomtömeg növelésére, ugyanakkor mivel a használt súlyok nagysága a végén már kellően nagy ahhoz, hogy az erőt is fejlesszük!

piramis_mdszer_02.jpg

Élet a piramisokon túl?!

A "piramisozás" egy igen népszerű technika, ugyanakkor ha a nagyobb súlyok megmozgatása a célod, akkor mutatunk egy kevésbé elterjedt, ámde annál hatékonyabb technikát!

labhajlitas_fekve_40_1.jpg

Alacsonyabb vagy magasabb ismétlések? Íme, egy kis kalauz, melyik izomcsoportot hogyan kell gyötörnöd!

Mekkora ismétlésekre reagál a legjobban a combod? Na és a melled, bicó, tricepsz? Itt egy kis segédlet!

Bemelegítés / Összes cikk
bemelegts_03.jpg

A legelhanyagoltabb része az edzésnek!

Sokan nem tudják miért kellene, vagy épp miképp kellene a bemelegítést elvégezni - pedig egy kellően ráhangolt test sokkal nagyobb erőkifejtésre, teljesítményre lesz képes a "csatába"! Fogadd meg a tanácsokat, hogy még hatékonyabb, sérülésmentesebb legyen a fejlődésed!

edzs_utni_turmix_01_3.jpg

A "betű - gyakorlatok"

A "betű-gyakorlatok" bemelegítésre és a későbbi sérülések megelőzésére egyaránt alkalmas technikák, de egy-egy vállsérülés utáni rehabilitáció részeként is alkalmazhatjuk.

burgener_03.jpg

A Burgener-bemelegítés

Bemelegítés súlyemelő módra! A gyakorlatsort bár az olimpiai súlyemelő edzésre való bemelegítésként pozicionálták, de bátran használhatjuk más súlyzós gyakorlat rávezetőjeként... hiszen van benne egy rakás olyan mozdulat, amivel átmozgatod a teljes testet!

kredzs_02_3.jpg

Bemelegítés a gyakorlatban

Hasznos tippek: hogyan melegítsünk be súlyzós edzéshez?

Mítoszok a testépítésben / Összes cikk
lapsulyos_szabadsulyos_1.jpg

A (lapsúlyos) gépek lázadása

Mai napig vérre menően össze tudnak veszni az emberek azon, hogy mi a jobb, a szabadsúly vagy a konditerem. Ez az a téma, amikor mindenkinek megvan a véleménye és mondja, ha kérdezed, ha nem... A szabadsúlyok, vagy gépek vita nagyjából azzal egyidős, hogy a Nautilus cég általál forgalmazott gépeket elkezdék népszerűsíteni, miközben a konditerembe járás általános jelenséggé vált.

before_after_photo_01.jpg

A híres előtte-utána képek világa

Sokszor átverhet a látvány... nézzük meg, hogy a híres előtte-utána képeknek mi is lehet sokszor a valós arcuk!

ems_1.jpg

Elektromos izomstimuláció

kondis_mesek_1.jpg

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben 2

A nagy népszerűségre való tekintettel lássunk újabb meséket, amelyeket a fekpadon elfekve, bérlethez járó törülközővel betakarva, 20kg-os tárcsákból épített párnácskára hajtott fejjel hallgatunk egy csuklóig televarrt kollégától...

Edzés során elkövetett hibák / Összes cikk
hat04_1.jpg

Csináld még jobban! Kedvenc gyakorlataid tökéletesítése! - 1. rész

Vannak gyakorlatok, amiket csináltok már ezer éve...de valahogy, valami mégsem az igazi...Nézzük meg, hol hibázhatunk, hol csinálhatjuk jobban!

minel_tobbet_edzel_annal_hitvanyabbul_nezel_06.jpg

Minél többet edzel, annál hitványabbul nézel ki?!

Egyre többet edzel, a várt fejlődés pedig mégse akar jönni. Mit rontasz el? Mit kellene másképp csinálni? Ezekre a kérdésekre kaphatsz választ mostani írásunkban.

veszlyes_has_gyakorlatok_01.jpg

Hasizom gyakorlatok, amiket NE végezz... amennyiben épp derekat akarsz!

Három "derék-gyilkos" hasizom gyakorlat, melyeket nem ártana fekete listára tenned!

feketelists_gyakorlatok_02.jpg

Nyak mögé húzódzkodás és nyak mögül nyomás - a feketelistás gyakorlatok!

Két gyakorlat, amely nem feltétlenül javasolt az átlag ember számára... ennek ellenére nagyon sokan csinálják, pedig nem biztos, hogy megérik meg a kockázatot. Megválaszoljuk a miért, és azt is, hogyan helyettesítsd őket!

Testalkattípusok / Összes cikk
bta_alanin_04_1.jpg

Akkor is kigyúrunk, ektomorf! Jöjjön az edzésterved!

Ektomorf alkat vagy? Nehezen jönnek Rád a várt kilók és a centik? Akkor az ektomorf-sorozatunkban most az edzésetekre vonatkozólag osztunk meg fontos információkat!

genetika_03.jpg

Testünk börtönében: mi az, amin a genetika miatt nem tudunk változtatni?

Sokan akarnak kitörni a genetika markából - de sajnos van néhány olyan tényező, amin nem tudunk változtatni. Nézzük meg, melyek ezek, és hol is lehetnek a határaink!

tomegnoveles_okosan_030.jpg

Endomorfok edzéséről: röviden és tömören!

Ismerjük meg pontosan, hogy mi is jellemzi az endomorf alkatúakat és mi az, amire nyomatékosan oda kell figyelniük!

ektomorf_03.jpg

Akkor is kigyúrunk ektomorf! Nézzük az étkezést!

Ahogyan megígértük, a következő lépésben az ektomorfokat segítő sorozatunk második részében arról lesz szó, hogy milyen étkezési alapelveket szükségeltetik betartani akkor, amikor a nehezen gyarapodókat próbáljuk megizmosítani!

Csajok a teremben / Összes cikk
lab_edzes_01.jpg

Menő bikini forma gyorsan a nyárra? Nem késő! Készülj a strandra még keményebben!

Csajok, kell egy gyors, fenék-comb célpontú formába hozó edzésterv a nyárra? Akkor elhoztuk!

miert_nem_emelnek_a_nok_nagy_sulyokat_050.jpg

Miért nem emelnek a nők nagy súlyokat?!

Nézzük meg, hogy igazából hogyan kellene a nőknek edzeniük - szemben azzal, miképpen jelenlegi a nők 85%-a edz...

edzesterv_a_szexi_vekony_feszes_formakert_01.jpg

Edzésterv a szexi, vékony, feszes formákért!

Ha távol áll tőled a vasak világa, akkor is nyújtunk Neked alternatív formulákat, mellyel kialakíthatod vékony, szexi fizikumot.

integet_izmok_02.jpg

Búcsú az integető izmoktól!

Íme a két kedvenc, akár otthon is elvégezhető tricpesz gyakorlatunk, melyeket rendszeresen végrehajtva - vagy csak a szokásos edzéstervbe bevéve - hatékonyan fogják a karodat formálni!

Gyerekek és idősebb korúak edzése / Összes cikk
idos03.jpg

"Két dologhoz nem lehetsz túl öreg: a sporthoz és a szerelemhez." - Edzés középkorban vagy afelett: mit-hogy-miért is?!

"Két dologhoz nem lehetsz túl öreg: a sporthoz és a szerelemhez." Na már most a romantikus oldalam erős hiányosságai miatt inkább maradjunk az elsőnél: vagyis a sportnál!

tpkieg_idseknek_01_1.jpg

Edzés 50 év felett

gyerekek_edzese.jpg

Erősítő program 16 éves kor alatt

Erősítő edzés 18 éven aluliaknak? Lássunk egy gyakorlat orientáltabb cikket a témában!

tpkieg_idseknek_03.jpg

Sohasem késő! Avagy testformálás 50 felett!

"Két dologhoz nem lehetsz túl öreg: a sporthoz és a szerelemhez." Na már most a romantikus oldalunk erős hiányosságai miatt inkább maradjunk az elsőnél: vagyis a sportnál!

Sportágspecifikus edzéstippek / Összes cikk
kuzdosport_edzes_01.jpg

Amit a küzdősportolók leginkább elrontanak az edzéseken!

Bunyózol? Akkor nyilván a kondidat is akarod javítani... sok-sok állóképességi köredzéssel, ugye? Na, lehet hogy itt a hiba!

box01.jpg

Ütőerő fejlesztési tippek: a gyors, gyilkos ütésekhez!

Gyilkos, erős és gyors ütőerőt szeretnél? Így tréningezz rá a teremben!

a_sulyzos_edzes_kuzdoes_massportokhoz_01.jpg

A súlyzós edzés küzdő (és más) sportokhoz: előny vagy hátrány?

Tatamiról az edzőterembe? Tévhitek, problémák és megoldási kísérletek: gyorsaság, robbanékonyság és erőfejlesztés súlyzós edzéssel!

kibl_lesz_a_j_focista_04.jpg

Miképp lehetsz (még) jobb focista?

Labdarúgó edzőknek vagy akár hobbi focistáknak is hasznos írás következik: miképp fejleszd a kondíciódat, hogy legközelebb labdába rúghass a győzelemért!