Szettek és ismétlések

hosszu_pihenoido_2.jpg

Növekedj úgy, hogy kevésbé fájjon másnap

Azt már régóta tudjuk, hogy a különféle hosszú pihenőidők a sorozatok közt kihatnak az edzésmunkád eredményességére és befolyásolják, hogy inkább erőt, vagy inkább állóképességet fejlesztesz az edzés során. Most már az is bizonyosodni látszik, hogy az edzést követő izomlázra is más hatással vannak, mint azt korábban hittük. Rövidebb izomláz, gyorsabb regenerálódás, azaz hamarabb fogsz készen állni az újabb megmérettetésre!


eleg_okosan_edzel_1.jpg

Elég okosan edzel?

Amennyiben még nem fedezted volna fel, akkor felhívjuk a figyelmed, hogy ha egész évben ugyanazokkal az ismétlés számokkal edzel, akkor nem a legjobb utat választottad. Érdemes tudatosan megtervezni, honnan hová szeretnél eljutni az edzéseiddel.


fekvenyomas_03_1_4.jpg

Az ismétlés tartományokról: Részismétlések? Teljes mozgástartomány? Esetleg mindkettő?

Mikor melyiket használd? Itt egy hasznos útmutatás!


labhajlitas_fekve_40_1.jpg

Alacsonyabb vagy magasabb ismétlések? Íme, egy kis kalauz, melyik izomcsoportot hogyan kell gyötörnöd!

Mekkora ismétlésekre reagál a legjobban a combod? Na és a melled, bicó, tricepsz? Itt egy kis segédlet!


negatv_ismtlsek_02.jpg

A negatív szakasz titka – lehet, hogy eddig rosszul csináltad?!

A legtöbb testépítő a negatív szakaszban eltöltött időt variálja – azaz minél lassabban végzi ezen fázisban a mozdulatot – pedig van egy még hatékonyabb módja a negatívok kihasználásának!


piramis_mdszer_02.jpg

Élet a piramisokon túl?!

A "piramisozás" egy igen népszerű technika, ugyanakkor ha a nagyobb súlyok megmozgatása a célod, akkor mutatunk egy kevésbé elterjedt, ámde annál hatékonyabb technikát!


izombuks_01.jpg

Szükséges-e az izombukás a fejlődéshez?

Az izom földbe döngölése roppant népszerű dolog, hányan hiszik azt a teremben, hogy a növekedés kizárólagos kulcsa csakis a végtelen volumen, az égő fájdalom és az izmok bukásáig hajszolt végkimerülésében rejlik... pedig nem!


lemaradt_oldal_01.jpg

Egyenlítsd ki az erőviszonyokat!

Hogyan eddzük a lemaradt oldalunkat? Nézzünk meg néhány trükköt, ami segíthet az egyensúly létrehozásában.


piramis_modszer.jpg

A piramis módszer

Remek módszer az izomtömeg növelésére, ugyanakkor mivel a használt súlyok nagysága a végén már kellően nagy ahhoz, hogy az erőt is fejlesszük!


negativ_szakasz_1.jpg

Most nézzük a dolgok negatív oldalát is!

Ne hanyagoljuk el a negatív szakaszt - mert tulajdonképpen ez az igazán pozitív szakasza az izomfejlődésének.


kezd_hibk_03_1.jpg

Pihenő idők

Különböző szünet kellene az erő edzésnél, a tömeg növelésnél és a lefaragásnál... de mégis mennyit kellene pihenni az egyes sorozatok között?


44_3.jpg

Folytassuk amibe belekezdtünk - Mi a különbség izomtömeg növelés és izomtömeg növelés között 2.0?

Miért is lesznek hatékonyabbak az alacsonyabb ismétlések és nagyobb súlyok?