Has/törzsizom

janda_sit_up03.jpg

Janda-felülés

Egy érdekes felülés variáció - haladóknak!


standing_roll_out_02.jpg

Kigördülés TRX-en

Rendszeresen végezve szilárdabban állhatsz az állványhoz, hiszen biztonságosabb és keményebb guggolásokat, nyomásokat és húzásokat biztosít! Végezd rendszeresen, és nemcsak a külsőd fog fejlődni, hanem az erőd és a teljesítményed is!


l_sit03.jpg

L-ülés

A statikus has gyakorlatokról mindenkinek a veszett lassan múló idő, vért izzadó pillanatok és a plank jut eszébe. Pedig van még egy nagyon finom kis has (igazából törzs) erősítő csemege, mely sok mocorgást szintén nem igényel, mégis brutálisan jól fogod magad érezni tőle másnap. És harmadnap.


oldals_plank_020.jpg

Oldalsó hídtartás

Egy gyakorlat - több variáció! Ezzel nem csak a hasad erősítheted, hanem a teljes törzsizomzat, comb és farizom, de még a felsőtest is intenzív terhelést kap!


oldals_plank_02.jpg

Oldalsó plank, csavarral

Jön az oldalsó hasizmok réme, a side plank - egy kis csavarral! ... és bónusz hasizom kör edzés tippel a végén!


twist_rddal_02.jpg

Full contact twist rúddal

Oroszt twist másképp! … mert nem csak kettlebellel, de állva, rúddal is lehet hasonló okosságokat művelni! Aki a már ismertebb, ücsörgősebb orosz twistet megunta, az álljon két lábra, ragadjon rudat a kezébe – és próbálja ki minden bunyós kedvenc gyakorlatát!


lebeg_fells_01.jpg

Lebegő felülés (avagy bicska), padon

Egyszerűnek tűnő gyakorlat, ugyanakkor szabályos kivitelezéssel, egy-két nehezítési bónusz tippel és kellő ismétlésszámmal olyan égést fogsz viszont érezni a hasfaladban, mint amit több száz (szabálytalan…) felülés biztos nem adhat…


plank_01.jpg

Módosított oldalsó hídtartás

Tudtad, hogy azoknál a férfiaknál akik 80 másodpercnél rövidebb ideig képesek csak tartani az oldalsó hidat, azoknál mérhetően nagyobb a hajlam a hátsérülésre? Te vajon meddig bírod? Teszteld, aztán olvass tovább!


kbeles_hasprs_labdn_02.jpg

Kábeles hasprés labdán

A labdán végzett hasprések előnye a hagyományos, talajon végzett "rokonukkal" szemben az, hogy a gerinc alapvetően egy hyperextenziós helyzetbe kerül - vagyis nagyobb lesz a mozgástartomány, így jobban meg lehet dolgoztatni a hasizmokat.


pallof_press_04.jpg

Pallof nyomás

Ha megszállottan vadászol az újdonságra, vagy csak egyszerűen javítani akarsz a nehéz emelések miatt a gerinc stabilitásodon, akkor a Pallof nyomás lesz a Te választásod!


hasi_mtt_02_1.jpg

Lábemelések hanyattfekvésből ferde padon

A lábemelések az egyik legnépszerűbb gyakorlatai a hasizom edzés palettának, melynek szabályos végrehajtása és fokozatos felépítése - a közhiedelemmel ellentétben - nem káros. Nézzük meg a pontos kivitelezését!


hardcore_kihvs_03_1.jpg

Függésből láb emelés

Igazán kemény gyakorlat, amely kellően megterhelő még a legedzettebbek számára is, hiszen a teljes alsótest súlyát a hasizmokkal emeljük meg - a core izmok segítségével.


bicska_fittball_04_2.jpg

Bicska fit-ball labdán

Semmi felülés. Semmi hasprés. Csak Te és egy labda. Ennyi lesz a titka az egyik legjobb hasizom erősítő gyakorlatunknak.


haskerek_07_1.jpg

Haskerék

Mindenképp megéri próbálkozni, barátkozni és lassan begyakorolni a mozdulatot, ugyanis rendszeres használatával nem csak a hasizmodat, hanem az egész törzsizmodat kőkeményen karban tarthatod.


hardcore_03_1.jpg

Favágó

A gyakorlat kitűnően erősíti nemcsak a has, hanem a teljes törzsizomzatot – kiemelten javaslom azoknak, akik olyan sportot űznek, ahol a törzs rotációja fontos szerepet kap (például tenisz, labdajátékok, küzdősportok)!


v_fells_06.jpg

V-felülés

Egyszerű, de gyilkos gyakorlat, nagyszerű kombinációja a jól ismert felülésnek és lábemelésnek. Mindenki kapacitálhat belőle, akinek a célja egy páncél keménységű has (pontosabban inkább törzsizomzat) megszerzése!


harangozas_050.jpg

Harangozás – avagy hasprés csigán

A has izomzata alapvető stabilizáló funkcióval rendelkezik, így érdemes keményebb gyakorlatokkal is alaposan megedzeni. A harangozás tulajdonképpen egy fordított hasprés, viszont ebben az esetben kellően nagy súllyal nagyszerűen lehet plusz terhelést adni a rostoknak!


ferde_hasizom_03_2.jpg

Orosz twist

Orosz twist egy jó kis törzserősítő gyakorlat. Mindenkinek ajánljuk, főképp ha olyan küzdősportolsz, vagy bármilyen ütővel végzett mozgást végzel, ahol fontos hangsúly tevődik a test rotációjára!


hasizom_02_1_1.jpg

Felülés

Valószínűleg ez a létező legismertebb hasizom fejlesztő gyakorlat, így nézzük meg a pontos kivitelezését!


hiperhajlitas_06.jpg

Felhomorítás


statikus_hid_04.jpg

Statikus hídtartás


haspres_10.jpg

Hasprés

A hasprés az egyik legelterjedtebb hasizom gyakorlat, bár a kivitelezése szinte a nagy többségnél erős kivetnivalót hagy maga után. Nézzük meg, a helyes kivitelezést - lépésről lépésre! Péreseljünk ki egy szabályos ismétlést!