Edzés

Edzéstervek / Összes rovat
teljes_testes_edzes_egy_suly_1.jpg

Teljes testes edzés egyetlen kézisúlyzóval

Mivel egyelőre a konditerembe járás szempontjából még nem javul a helyzet, ezért most kicsit arról fogunk beszélni, hogy miképpen végezhetünk otthoni edzést, ha csak egyetlen kézisúlyzó áll rendelkezésünkre. Mindösszesen egy cserélhető tárcsás súlyzó is meglepően hatékony tud lenni, ha okosan használjuk! Nézzük mit tehetünk egyetlen súlyzóval!

hzdzkods_022.jpg

Húzódzkodás edzésterv nulla vagy akár az alatti szintről!

Ott állunk a húzódzkodó keret alatt, meredten bambulunk felfele, de egy ismétlést sem tudnánk kivitelezni. Nem adjuk fel, hanem erőt veszünk magunkon és megtanuljuk fokozatosan az egyik legjobb felsőtest gyakorlatot!

spartacus_02.jpg

Spartacus edzés

Készült a Spartacus filmhez is egy röpke köredzés, azok számára, akik Andy Whitfield szoborszerű testalkatára pályáznak.

katonasg_teszt_05.jpg

Elég kemény lennél amcsi katonának?

Kemény fiú/csaj vagy? Lássuk valóban annak számítasz-e! Íme egy teszt, amelyből megtudod, hogy megfelelnél-e hogy felvételizz az amerikai tengerészethez!

Edzésmódszerek / Összes rovat
futni_nem_szivas_1.jpg

Futni egyáltalán nem szívás

A futáshoz való hozzáállása még a legelszántabb, kardiót élből fikázó gyúrósoknak is megváltozott az elmúlt egy év alatt. A futás ellenes mozgalomnak az a tény, hogy tavaly csak korlátozottan, idén pedig egyáltalán nem lehet járni konditerembe eléggé betett és sokan elkezdték - akár csak puszta unaloműzésből, vagy mint egy legális kiskapu - hogy legalább akkor ne kelljen az utcán is maszkban lenni. A hobbi futók száma olyannyira megugrott, hogy a sportáruház láncok polcairól nem csak a kézisúlyzókat rabolták le az emberek, hanem a futócipőket és egyéb futófelszereléseket is. Emiatt úgy éreztük, hogy nem árt kicsit foglalkoznunk ezzel a témával is. Futni előtte sem volt szívás, csak lehet te csináltad rosszul.

dita_017.jpg

Legbeváltabb zsírlefaragó módszerek

Mostani írásunkban tényleg a legalapvetőbb tippeket próbáljuk tálalni, hátha segítenek végre túllendülni azon az ingoványon, amibe beleragadtál a nagy fogyásod során.

ernvels_02.jpg

Tudtad, hogy főképp nem is az izmaidat edzed?

Most olyan dolgokat mesélünk az erőről, az edzésről és a saját testedről, amiről lefogadunk, hogy még biztos nem hallottál!

maszk03.jpg

Az igazság az tréning maszkokról… Farsangi jelmez vagy hatékony állóképesség fejlesztő?

Látva a manapság népszerű edző maszk divatot, érdemes lehet a témát átjárni. Van létjogosultsága ezeknek? Vagy csak egy újabb értelmetlen termék, amit ránk erőltetnek? Esetleg megkésett farsangi kellék, amitől úgy tűnsz Bane-nek öltöztél a Batman-ből? Lássuk mi az igazság!

Tippek és tanácsok / Összes rovat
hosszu_pihenoido_2.jpg

Növekedj úgy, hogy kevésbé fájjon másnap

Azt már régóta tudjuk, hogy a különféle hosszú pihenőidők a sorozatok közt kihatnak az edzésmunkád eredményességére és befolyásolják, hogy inkább erőt, vagy inkább állóképességet fejlesztesz az edzés során. Most már az is bizonyosodni látszik, hogy az edzést követő izomlázra is más hatással vannak, mint azt korábban hittük. Rövidebb izomláz, gyorsabb regenerálódás, azaz hamarabb fogsz készen állni az újabb megmérettetésre!

30naposkihvs_01.jpg

Valóban eredményesek a "30 napos kihívás" programok?

30 napos guggolás, fekvőtámasz, hasprés, hídtartás, lábemelés napok… csinálja boldog-boldogtalan, edzett-edzettlen… de vajon megéri? Nem feltétlenül! Nézzük meg, melyek a legnagyobb gondok ezekkel a kis challenge-ekkel!

miert_nem_emelnek_a_nok_nagy_sulyokat_050.jpg

Miért nem emelnek a nők nagy súlyokat?!

Nézzük meg, hogy igazából hogyan kellene a nőknek edzeniük - szemben azzal, miképpen jelenlegi a nők 85%-a edz...

labedzes_05.jpg

Többet nem fogod ellógni a lábedzést!

Olvasd el ezt a néhány sort, és változtasd meg Te is végre a hozzáállásod arról az átkozott láb-napról!

Gyakorlatok / Összes rovat
plank_press_2.jpg

Nyomás statikus hídtartásból

Unod már a hagyományos plank-et, mert a végtelenségig tudod tartani? Akkor itt az ideje, hogy kipróbálj egy olyan verziót, ami annyira kemény, hogy attól sírni fogsz! Ez egy olyan gyakorlat, ami azoknak való, akik azt szeretik, amikor az edzés igazán embert próbáló és folyton keresik az új kihívásokat! Kombináljuk össze a jól megszokott gyakorlatot egy nyomó mozdulattal, ezzel sokkolva a vállövet és a törzset egyszerre!

haskerek_07_1.jpg

Haskerék

Mindenképp megéri próbálkozni, barátkozni és lassan begyakorolni a mozdulatot, ugyanis rendszeres használatával nem csak a hasizmodat, hanem az egész törzsizmodat kőkeményen karban tarthatod.

statikus_hid_04.jpg

Statikus hídtartás

bolgar_guggolas_06.jpg

Bolgár guggolás

Izomcsoportok / Összes rovat
loket_a_valledzesnek_1.jpg

Adj új löketet a válledzésnek

Akármilyen keményen is nyomod, valahogy nem sikerül akkorára gyúrni a vállaid, hogy ne lógjon rajtad a konfekcióméret XL-es kabát? Akármennyi vállvonást és oldalemelést végeztél, mégsem szorultál bele soha egyetlen ajtóba sem? Itt az ideje kicsit kísérletezni a válledzés során, hogy új lendületet adj a fejlődésednek!

trogats_030.jpg

A mellizom felső részének edzése

Most a mellizom edzésébe vetjük bele magunkat, azon belül is arra fókuszálva, hogy miképpen lehet felhozni annak felsőbb területeit.

arnold_karedzs_02.jpg

Arnold legendás kar edzés rutinja

Vajon a mai módszerek mellett a klasszikus izomépítő módszer alkalmas lehet arra, hogy valóban farönk nagyságú karokat varázsoljunk magunkra?

csuklya_03.jpg

Csuklya-fejlesztés ... hiperfokozattal!

Amennyiben Te is tekintélyes, vállak felett kiemelkedő csuklyával szeretnél rendelkezni, akkor olvass tovább!

Kardió / Összes rovat
futas_02_1.jpg

Négy futóedzés terv a nyárra!

Ha igazán hatékonyan szeretnél dolgozni, és kicsit modernebb és hatékonyabb felfogásban futni, akkor javasoljuk kipróbálásra az alább leírt futó edzéseket!

sprint_04.jpg

Hivatalosan is jobb a sprint, mint a kocogás!

A legfrissebb ilyen kutatás most, szeptember 5-én került leközlésre Dr. Stuart Gary által, amiben ismét bebizonyították klinikai körülmények között, hogy a nagy intenzitású kardió hatékonyabb és egészségesebb!

zsiros_mitoszok_04_3.jpg

Kardió edzés éhgyomorra

Nézzük meg közelebbről a reggeli kardiót: tippek a zsírvesztésre - az izom maximális megtartása mellett!

kardio_tomegnoveles_4.jpg

Te szoktál kardiózni tömegnövelés alatt?

Kardiózni tömegnövelés alatt?? A kardió a szerencsétlen diétázók ítélete. Valóban? Még mielőtt szilárd gyökeret vernél ezen a véleményen, olvass bele a cikkbe!

Nyújtás / Összes cikk
joga_01_1.jpg

Miért kellene mindenkinek jógázni, aki súlyzókkal is edz?

Talán a futópadon történő, 1 órás vánszorgás helyett hatékonyabb lenne a testednek, ha elmennél egy nyújtás-jellegű órára!

pnf_04.jpg

PNF és egyéb modern nyújtási technikák

Ismerkedjünk meg a PNF-fel, ami jelen álláspont szerint az egyik leghatékonyabb - hacsak nem "A leghatékonyabb" - technika az ízületi mozgásterjedelem növelésére.

nyjts1.jpg

Az ördögi hajlékonyság féltett titka

Ismerd meg a helyes nyújtási technikákat, amivel garantáltan erősebb, gyorsabb és nem utolsó sorban sérülés állóbb leszel.

smr03.jpg

Megéri-e "hengerezni" vagy csak időpocsékolás?

Az SMR hengerezés nagy divatját éli... de ez is csak egy új, felesleges hóbort, vagy esetleg van valódi haszna?

Edzőteremben és a termen kívül / Összes rovat
coronavirus_1.jpg

Koronavírus gondolatok.

Mi lesz velünk, mi lesz veletek, egyáltalán, mennyire változik meg az életünk a koronavírus hatására?

hun_bars_02.jpg

Ghetto Street Workout – Saját testsúlyos edzés, új formában!

Egy igazán különleges edzésforma: szinte bárhol elvégezhető, a gyakorlatok száma szinte végtelen, vagyis csak a fantáziád szabhat határt!

calisthenics_1.jpg

Calisthenics

Mivel napjainkban a saját testsúlyos edzés a reneszánszát éli, emiatt itt az ideje, hogy kicsit mi is foglalkozzunk vele.

keszty_02.jpg

Kesztyűvel vagy nélküle?

A mostani írásban igyekszünk pro és kontra érveket felsorolni az edzőkesztyű mellett... illetve néhány jó tanács is olvasható arról, hogyan tudod szépen ápolgatni a sebeidet... vagyis a bőrkeményedéseket!