Alapvető ételek és élelmiszerek

acai_bogyo_01.jpg

Acai bogyó versus az áfonya

Ismerős az Acai bogyó neve? Most utánanézünk együtt, miért is érdemes - ha egyáltalán érdemes? - a bevásárlókosaradba pakolni az áfonya helyett!


brokkoli_kave_03.jpg

Brokkoli kávé?! Ez lesz az új trend?

Eegy újabb túltolt divat, vagy megoldás napi zöldség bevitelre?


banan04.jpg

Banán: méltán az egyik legnépszerűbb gyúrós gyümölcs?!

Lássuk, miért is ennyire népszerű ez a gyümölcs gyúrós körökben!


zoldpari01.jpg

Vajon melyik zöldség lehet a következő népszerű étrendkiegészítő?

Aki szereti a "természetes" hatóanyagokat a testformálásban, annak ajánljuk a következő kis üdvöskét!


fehrje_013_3.jpg

Tényleg vessük meg a tejtermékeket, mint fehérjeforrás?!

Teljesen ki kell iktatni a tejet és tejtermékeket a diétából?


kave_1.jpg

Újabb érdekességek a koffeinről: újabb pozitív-negatív oldal!

A koffein népszerű stimuláns, így újabb pozitív-negatív hatásáról számolunk be!


cukor02.jpg

Valóban a cukor miatt hízol?

Tényleg csak a cukor hibáztatható mindenért?


feketezab01.jpg

Fekete zab: ezért kellene enned

A szénhidrát forrás, amiről sohasem hallottál még...


sajt02.jpg

Mehet-e a sajt a diétában?

Egy épeszű diétafőképp a fehérjékkel kialakított barátságra épül, ezért fontos minden étkezésünk tartalmazzon megfelelő minőségű fehérjét. A tejtermékek egy igen népszerű kategória, ott is a sajtok azok, amitől minden ínyenc nehezen mondana le… de vajon tényleg hanyagolni kell őket?


grape02.jpg

A diétád új kötelező eleme: a grapefruit

Lehet-e fogyni a grapefruittal? Mennyire segíti a diétád? A válasz a cikkben!


rost01.jpg

Diétázók! Csak egy kanál ebből, és nem leszel éhes!

Diétánál tudjuk jól - minden feleslegesen bevitt kalória számít! De vajon mit lehet tenni az éhség csillapítása ellen? Például használj útifű maghéjat!


hal02.jpg

Ezért kell(ene) tőkehalat enned!

Egy újabb remek fehérjeforrást mutatunk be Nektek!


krumpli03.jpg

A burgonya az új rizs?

Bár sokan csak és kizárólag a rizst tartják az egyetlen "elfogadható" szénhidrát forrásnak, most mégis elkövetünk egy olyan eretnekséget, hogy a krumpliról fogunk beszélni!


couscous01.jpg

Unod a rizst és a zabot? Próbáld ki a kuszkuszt!

Ha unjuk már a testépítős étrendben őshonos zab-rizs párost, akkor miért ne lehetnénk nyitottak valami új, egészséges ízre? Pláne ha időszűkében vagyunk, vagy épp nem a konyhai zsonglőrködéseinkről vagyunk elhíresülve…


vrshs_01_1.jpg

Tényleg egészségtelen a tej és a vörös hús? - 2. rész

A testépítők tudják… a marhahús izomépítésre az egyik legjobb fehérje forrás, ugyanakkor számos diétás cikkben ellenjavallják a vörös húsokat, az állítólagos káros hatásaik miatt. Vajon hol az igazság?


fehrje_013_1.jpg

Tényleg egészségtelen a tej és a vörös hús? - 1. rész

Górcső alatt a tej! Barát vagy ellenség?


cottage03.jpg

Még egy nagy kedvenc fehérje forrás: a cottage cheese!

A csirkemelleken és a protein porokon túl van még egy remek opció, ami nemcsak finom, variálható, de a lehető legkönnyebben magaddal hordozható! A cottage cheese!


lenmag03.jpg

De miért is kell lenmagot ennünk, ha sportolunk?!

A lenmagolaj az egyik legnépszerűbb olaj a testépítő étrendben. Talán Te is szeded, vagy csak szemezel vele a biobolt polcain? Nézzük meg, hogy mit tud, és miképp használd, hogy maximalizáld a hatását!


repa01.jpg

Egészségesebb bőr, rostok, anitoxidánsok? Edd ezt!

A konyhádba könnyen beszerezhető, esetleg épp most is ott lapuló kis superfood tipp következik!


chiamag02.jpg

Teljesítménynövelés és hatékonyabb diéta: a chia maggal?!

Hatékonyabb edzés, jobb teljesítmény, gyorsabb regeneráció...sőt, még a diétádat is megkönnyíti! Ennyi érv mellett meg kell ismerned a chia magot!


fuszerek_02.jpg

Táplálékkiegészítők a konyhádban?!

A táplálékkiegészítés bizony fontos dolog, ha komolyabban sportolunk és egészségesen, hatékonyan szeretnénk elérni a célba. Azonban sokan megfeledkeznek arról, hogy a "hétköznapi" világban is számos jótékony hatású gyógynövény és fűszer van, mely egészség és sportolási szempontból is hasznos lehet!


zldsg_02.jpg

Zöldségfélékkel az izomépítésért?!

BCAA, más fontos aminosav, no-fokozó? Ezek a zöldségekben is előfordulnak! Használd ki a nyári kínálatot, és maximalizáld a táplálkozásod hatékonyságát is!


tejtermkek_07.jpg

Népszerű fehérjeforrások: A tejtermékek kérdése

Bármi is legyen a célunk a testünkkel a tudatos táplálkozás. Természetesen kezdőként fogalmunk sincs hova nyúljunk, így összeszedjük a legalapvetőbb élelmiszereket. Kezdjük a fehérjékkel - azon belül is első körben a tejtermékek kis táborával!


paleo_liszt_02.jpg

Paleo-lisztek: mit tudnak és mit nem?!

Az áruk nem olcsó, így nem árt tudni, hogy mégis mire képesek, mit tudnak, és mi az, amire inkább ne használjuk őket a konyhai manőverek során!


A tojásról, ahogyan még soha!

Ha a tojásról beszélünk, akkor a dolog sokkal több kérdést felvet, mint pusztán, hogy megegyük-e az egészet vagy csak a fehérjét. Megmutatjuk, hogy mennyi különbség van tojás és tojás közt, hogy át tudd értékelni, honnan és milyen tojást vegyél magadhoz.


teljes_kirls_01.jpg

Teljes kiőrlésű liszt: vajon megéri ezzel kezdeni az életmódváltást?

Szép remény-felhő lengi körbe a teljes kiőrlésű lisztet...azonban legyél bármilyen eltökélt diétázó, lehet, hogy mégse váltják be a reményeidet! Olvasd el a cikket, hogy ne érjen csalódás!


dest_03.jpg

Az édes élet hátulütője: Terítéken az édesítőszerek! 2. rész

Mivel az édesszájú társadalom nem feltétlenül tud élni az édes ízek élvezete nélkül – így az előző részt folytatva nézzük meg, milyen természetes-mesterséges alternatívák vannak!


rost_03.jpg

Étkezésünk elhanyagolt kis csapata: A rostok! 2. rész

A következőkben megnézzük a rostos történet gyakorlatiasabb oldalát: mennyi rostot vigyünk be, milyen ételekből - és mindezt hogyan illesszük be a mindennapi, sportolói étrendünkbe!


rostok_03.jpg

Étkezésünk elhanyagolt kis csapata: A rostok!

Még egy valamennyire intelligens és tudatos táplálkozást folytató személy is mivel számol? Kalória, fehérje, szénhidrát, jó-zsír, rossz-zsír... de mi az, ami kimaradt? A rostok! A mai cikk róluk fog szólni: minden előnyükről, és felmerülő hátrányaikról!


zab_02.jpg

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!


koffein_02.jpg

Koffein: a barátod vagy inkább az ellenséged?

Miképp hat a koffein a zsírégetésre? Na és a vérnyomásra? Van-e köze a koffeinnek a rákhoz? Többek között ezekre a kérdésekre is megtaláljátok a választ - a legfrissebb kutatások fényében!


gymlcsk_a_ditban_06.jpg

Gyümölcsök a diétában: barát vagy ellenség?

A nyár beköszöntével egyre könnyebben kaphatjuk azon magunkat, hogy betoltunk egy vödör meggyet, barackot, szilvát – és bár nem pálinka formájában küldtük le a gyomrunkba, mégis felmerülhet a kérdés… ártunk-e ezzel a diétánknak?


tojsprotein_040.jpg

Tojásfehérje - a régi, de jól bevált protein

Egyszer volt, hol nem volt, valahol a csirkemell előtti időkben még a tojás volt a legszélesebb körben fogyasztott természetes fehérje forrás. Íme pár ok, amiért mindenképp érdemes újra étrendet kiemelt helyére illesztened!


olajos_magvak_03.jpg

Olajos magvak versenye

Az ünnepekkel úgyis előtérbe kerül az olajos mag-család... most megnézzük közülük ki-mit-tud! Azaz melyik tartalmazza a legtöbb kalóriát, fehérjét, rostot, omega-3-at... vagy épp melyik a legjobb antioxidáns?


isler.jpg

Protein Isler

Nemcsak egy proteinben gazdag isler - receptet kaptok, hanem egy olyat, ami könnyen elkészíthető, zsírszegény... és gluténmentes!


sfogyaszts_05.jpg

A só fogyasztása és a vizesedés

A versenysúly kapcsán, valamint más egészségügyi, esztétikai szempont miatt gyakran kerül elő a vizesedés kérdésköre: most megnézzük, melyek a túlzott vízvisszatartás tünetei, mi az oka, illetve megéri-e a só mentes diétával "játszani"!


sotime_miert_nelkulozhetetlen_a_natrium_05.jpg

"Só-time": miért nélkülözhetetlen a só bevitele?

A nátrium egyáltalán nem valami rossz és kerülendő része a táplálkozásunknak. Nem esett szó ellenben az egyéb só bevitellel kapcsolatos konkrét tényekről, így most korrigáljuk ezt a hiányosságunkat! Induljon a "só time"!


erdekessegek_a_so_fogyasztasrol_05.jpg

A só bevitel hatása az egészségre és a sportteljesítményre

A só fogyasztása mindig az egyik legvitásabb kérdés, amikor a táplálkozásról van szó, hiszen sokszor olvasni egymásnak ellentmondó állításokat. Nézzük meg az igazságot, vajon barát vagy ellenség a só?


tojas02.jpg

A sárgája tényleg mehet a kukába?

Vajon tényleg csakis és kizárólag a tojás fehérjét kellene fogyasztani és a sárgáját kidobni? Tényleg tele van koleszterinnel és ha csak ránézünk, akkor máris koszorúér betegséget kapunk?


baratunk_a_tehenturo_10.jpg

Minden gyúrós jó barátja: a tehéntúró