Zsírégetőt, de melyiket?

A nyár közeledtével általában mindenkiben küszöbérték felé emelkedik a vágy, hogy az év közben felszedett plusz súlytól mihamarabbi búcsút intsen. Ez két dolgot von maga után: a teremben exponenciálisan megnő az egy négyzetméterre jutó hasizmozó-kardió gépező-éhezők száma, illetve a webshopok felületén mindenki elkezd bőszen valami mágikus zsírégető kapszulák után kutakodni.

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

Termogén zsírégetők

A termogenikus zsírégetők olyan növényi forrásokból kinyert hatóanyagokat tartalmaznak, melyek fokozzák a termogenezist, azaz a hőtermelést. Hatásukra megemelkedik a szervezet alaphőmérséklete, fokozódik az anyagcsere, így napi szinten az elhasznált energiamennyiséget növelhetik.

A termogenikus zsírégetők ráadásul a mellékvese hormonjainak stimulálásával olyan löketet adhatnak a testednek, amitől nemcsak az anyagcseréd, hanem a tested minden porcikája pöröghet az edzéseken, - így az extra alacsony kalória bevitelen tengődő diétázó sem fog életunt kedvvel, fáradtan vánszorogni a futópadon.

20 980 Ft -24% 15 980 Ft
animal_cuts.jpg
10 980 Ft -15% 9 280 Ft
bsn_thermonex_1.jpg

A leggyakrabban alkalmazott termogén hatóanyagok: koffein, szinefrin, katechinek – így a zöld tea, kávé, koffein tabletta, és komplex termogén zsírégetők.

Használata:
- Csak ha nincsen semmilyen egészségügyi problémád, és nem vagy érzékeny a stimuláns hatású készítményekre, akkor válassz a termogenikus zsírégetők közül!
- A még erőteljesebb hatás érdekében a termogén készítmény mellé használhatsz valamilyen stimuláns-mentes zsírégetőt (például L-karnitin)!
- Két termogén készítményt sose kombinálj!
- A termogenikus zsírégető bevitele reggel vagy koradélután történjen, éhgyomorra. Az alacsony dózissal kezd és ha szükséges, akkor fokozatosan emeld az adagokat.

Nem stimuláns zsírégetők: kolin, inozitol, L-karnitin, CLA és egyéb speciális zsírsavak

Vannak nem stimuláló hatású összetevők is, melyek tulajdonképpen olyan katalizátorok vagy szállító molekulák, amik a zsírégetés szabályozásában vesznek részt.  Ezek az úgynevezett lipotróp anyagok a szervezet természetes zsírbontó folyamatait gyorsítják, illetve akadályozzák a zsírraktározást.

L-carnitine tartalmú zsírégetők

Az L-karnitin egy széles körben ismert és alkalmazott zsírégető. Legfontosabb feladata, az acil-CoA-hoz (acil-koenzim A-hoz) kötött zsírsavak szállítása, lebontásának elősegítése - így az alkalmazásával elősegíthetjük a zsírok energiaként történő felhasználását. Ezáltal az L-karnitin tartalmú kiegészítők hatékonyabb testzsír vesztést, csökkent koleszterin szintet, késleltetett fáradságot és javuló teljesítményt ígérnek.

Használata:
- Edzés előtt célszerű bevenni 1000-2000 mg-os mennyiségben, így a testmozgás során rögtön felhasználod a felszabaduló zsírokat, és energikusabb is leszel tőle.

Kitozán, HCA

Vannak olyan hatóanyagok, melyek képesek megkötni a bűnös falatokkal bevitt zsírsavakat, illetve szabályozza a vércukorszintet és a szénhidrátok emésztését. Ne várjál nagy csodát, de néha egy-egy kilengésnél nem árt, ha kéznél van ez a mentőöv…

Használata:
- HCA-t és a Chitosan sok gyártó kombinálja termékeiben - az ilyen termékek az úgynevezett "csalónapos" kiegészítők. Mindenképp a csaló-étkezés előtt vedd be, és használatából ne csinálj rendszert!
- A HCA számos termogenikus és más típusú súlycsökkentő készítmény népszerű összetevője, többnyire koffeinnel, szinefrinnel és L-Karnitinnel együtt alkalmazzák, mivel szinergikus módon segítik egymás hatékonyságát.

Étkezés helyettesítők

A kalória bevitel csökkentése az elfogyasztott étel mennyiségének és minőségének a megválasztása alapján érhető el. Ha kevesebb kalóriát szeretnél bevinni, akkor első körben egy-egy étkezés helyettesítésére tökéletes és kifejezetten finom választás számos gyártó fehérjekészítménye. Ezek akár a délutáni, késő esti órákban is bűntudat nélkül legurítható shake-ek – viszont ügyelj arra, hogy minél alacsonyabb szénhidráttartalmú verziót válassz.

4 980 Ft -10% 4 480 Ft
weider_perfect_body_shake_500.jpg

Vízhajtó hatású testsúlycsökkentők

Önmagában nem túl hatékony, és csak nagyon kivételes esetekben (többnyire versenyzőknél, mert kiemelheti a leszálkásított formát) van értelme, hiszen a víz kihajtása csak egy átmeneti, hosszabb ideig fenn nem tartható állapot.

4 380 Ft -14% 3 780 Ft
axis_labs_xtract_80_1.jpg
7 180 Ft -22% 5 580 Ft
mhp_x_pel_80.jpg

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

termogenikus_zsiregeto_1.jpg

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

ehezes_es_a_zsirbontas_karos_oldala_03.jpg

Az éhezés és a zsírbontás káros oldala

Ha a célod akár a fogyás, akár az izomépítés, akkor nagyon hasznos megismerni ezeket a folyamatokat, hogy elérhesd a céljaidat. Jöjjön tehát az anyagcserénkről egy cikk, amely segít megérteni a diétánk HOGYAN-ját és MIÉRT-jét!

amikor_azt_hiszed_hogy_pntek_van_de_rjssz_hogy_mg_csak_cstrtk.jpg

Az igazán rejtélyes X-akta: hogyan lehet VALÓBAN hatékonyan lefogyni?

Döntsd el, hogy mit akarsz: megnyugtató hazugságokban és tévhitekben élni, vagy végre elérni az álom testalakodat? Ha az utóbbi, akkor szedjük szépen össze magunkat és a legfontosabb alapokat a valóban hatékony testsúlycsökkentéshez!

helyi_zsrgets_02.jpg

Mítoszok és kutatások nyomában: van-e lokális zsírégetés?

Egyes emberek bizonyos területekre hízékonyabbak... és van ahová kevésbé. De az létezik, hogy egyes területekre jobban hízunk, akkor ennek az ellentéte is működhet-e: azaz lehet-e adott területről célzottan fogyni? Van-e zsírégető edzés hasra?

kitrs_040_2.jpg

Strandszezon kiegészítők: mitől lehetsz még jobb formában!?

Kiegészítők a klasszikus zsírégetőkön túl... amelyek segítenek, hogy hatékonyabban csökkentsd a zsírt és hozd a top formád!

rope_workout_050.jpg

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

fogyni_minden_ron_04.jpg

Fogyni, de nem akárhogyan!

A következő cikk egy iránymutatás, ami alapján kiszelektálhatod, hogy melyik diéta hatékony, és melyik az, ami jobb, ha inkább a kukába végzi!

gyorsan_fogyni_03.jpg

Gyorsan fogyni veszélyes!

A gyors súlyvesztés nagyon kecsegtető, ugyanakkor olyan mellékhatásokat tartogathat, amivel talán nem is számolnánk. Ismerd meg a villám-testsúlyvesztés legkomolyabb hátulütőit!

koffein_02.jpg

Koffein: a barátod vagy inkább az ellenséged?

Miképp hat a koffein a zsírégetésre? Na és a vérnyomásra? Van-e köze a koffeinnek a rákhoz? Többek között ezekre a kérdésekre is megtaláljátok a választ - a legfrissebb kutatások fényében!

alig_eszem_02.jpg

"Alig eszem, de mégsem fogyok?!"

A diétázók körében az egyik legfelkapottabb problémakört vesézzük ki: "Alig eszem, akkor miért nem fogyok?" Hát, most megkapod a választ!