Zsírégetők áttekintése: esélyt se adjunk a zsíroknak!

Sokszor kerestek meg bennünket olyan kérdéssel, hogy milyen zsírégetőt érdemes venni, vagy éppen, hogy mit mivel érdemes kombinálni a legjobb hatás érdekében. Úgy döntöttünk, hogy egy áttekintést fogunk csinálni, amivel sikerül remélhetőleg segítséget nyújtani és rendszerezni, hogy a legnépszerűbb zsírégető hatóanyagok miképpen fejtik ki a hatásukat, és emiatt esetleg mit mivel érdemes kombózni, hogy a zsíroknak esélyt se hagyjunk!

A tárolt zsír bontását serkentők

A testünk a zsírt sokszög alakú kis zsírcellákban (adipociták - latin nevükön) tárolja. Ahhoz, hogy a testzsírt csökkentsük, ahhoz ezeket a cellákat kellene minél kisebbre csökkenteni azzal, hogy kiürítjük őket. A zsírégetők első csoportja abban segít, hogy a zsírcellákban tárolt zsírok minél nagyobb mértékben elkezdjenek szabad zsírsavakká lebomlani, és energiaként felhasználni-elégetni.

Egyik tipikus ilyen szer, ami segít abban, hogy minél több tárolt zsírból legyen triglicerid a véráramban (amit aztán majd szépen égetünk) a koffein. A koffein hatására nem égetsz több kalóriát, hanem ezt a folyamatot serkenti, hogy minél több zsírcellában tárolt zsír bontódjék le.

Edzés előtt 200-400 mg koffein, esetleg még naponta 2-3 összesen ilyen kis löket az étkezések közt, és mérhetően meg fog emelkedni a zsírbontás mértéke.

Csak a teljesség igénye miatt említjük meg, hogy a Magyarországon már nem forgalmazható, nyugat- afrikai növénykivonat a Yohimbe hatásmechanizmusa is ugyanez volt: gyorsította a zsírcellák kiőrülését.

A kalória-égetést serkentők

A másik nagy csoportja a zsírégető szereknek, amelyek magát a kalória felhasználást növelik meg. Mivel az, hogy több zsírcella ürült ki, nem biztosan jelenti még azt, hogy ezek el is lettek égetve.

A zöld tea kivonat lesz az első ilyen, aminek a hatására egyértelműen megemelkedik a kalória-égetés. A napi dózis olyan 500-1000 mg közt van, naponta olyan 2 alkalommal, illetve egy extra dózis az edzést megelőző 30-60 perccel!

A kapsziacin - amitől a zöldpaprikát erősnek érezzük - szintén növeli az elégetett kalóriák mennyiségét. Érdekesség, hogy a mechanizmusa hormonális eredetű, mert hatására az adrenalin szint megnövekszik. 2-3 alkalommal egy nap, illetve étkezésekkor fogyasztva, továbbá edzés előtti kiegészítőként!

A szinefrin - vagy más néven keserű narancs - szintén egy széles körben alkalmazott étrend kiegészítő, aminek a népszerűségének az adott a legnagyobb löketet, hogy az efedrint betiltották, mint zsírégetőt és sokaknak ez töltötte be az utána maradt űrt. 5-20 mg naponta 3 alkalommal már hatékony!

17 980 Ft -15% 15 280 Ft
animal_cuts.jpg
10 980 Ft -15% 9 280 Ft
bsn_thermonex_1.jpg
9 880 Ft -15% 8 380 Ft
cellucor_super_hd_180_g_new.jpg

A zsír transzportot befolyásoló kiegészítők

Egyértelműen a legtöbben az L-carnitine-t használják a zsírtranszportra ható kiegészítők közül. Az L-carnitine egy transzporter vegyület, ami a sejtfalon keresztül viszi a zsírmolekulákat. Elméletileg, ha több a transzporter anyag, akkor több zsírmolekula fog átjutni a sejtmembránon! Naponta 1-3 gramm minimum naponta 2 alkalommal szokott lenni a javasolt mennyisége.

Génekre ható kiegészítők

A táplálkozásnak és bevitt kiegészítőknek hatása van a sejtosztódásra is, hiszen az vagy ugye, amit megeszel. Kettő olyan kiegészítő van, aminek már sikerült igazolni, hogy a zsír anyagcserére hatással bíró génekre serkentően hat: az Omega-3 és a fucoxanthin.

A fucoxanthin az a vegyület, ami egyes hínár fajoknak a barnás színét adja. Ember és állat kísérletekben is igazolták, hogy gátol olyan géneket, amik a zsírcellák felépítéséért felelősek. Vagyis hatására kevesebb zsírt tud a szervezet tárolni!

Az omega-3 a (vagy ha úgy tetszik a halolaj kapszula) manapság a legdivatosabb kiegészítő kezd lenni, ugyanis sorra bizonyítják be pozitív élettani hatásait. Egyik ilyen, hogy az omega-3 zsírsav is gátolja a zsírcellák kialakulását. Napi ajánlott mennyiség 2-3 g napi 3 alkalommal étkezések után.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

termogenikus_zsiregeto_1.jpg

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

helyi_zsrgets_02.jpg

Mítoszok és kutatások nyomában: van-e lokális zsírégetés?

Egyes emberek bizonyos területekre hízékonyabbak... és van ahová kevésbé. De az létezik, hogy egyes területekre jobban hízunk, akkor ennek az ellentéte is működhet-e: azaz lehet-e adott területről célzottan fogyni? Van-e zsírégető edzés hasra?

dita_023.jpg

5 + 1 jótanács a zsír elleni harchoz!

Bár vannak, akik tartják egész évben a diétát, de a többség a nyár közeledtével keresi trükköket, hogy kerüljön versenysúlyba minél egyszerűbben, minél kisebb ráfordítással. Íme alább 5+1 egyszerű, praktikus tanács.

has01_1.jpg

Zsírégetőt, de melyiket?

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

omega_3_020.jpg

Zsírsavakkal az izomépítésért!

Miképp segítheti az omega-3 az izomépítést? Többek között erre is fény derül - illetve arra is, hogy mennyit és mivel kombinálva érdemes bevinni a legjobb eredményekért!

a_vgs_jtszma_03.jpg

Végső játszma: gyakorlatok a maximális zsírpusztításhoz!

Aki szálkásodni akar, az most súlyzózás után (még) nem a proteinért robog, hanem előtte végigtol egy tisztességes, izzasztó, anyagcserét (és gyomortartalmat) felkavaró 5-10 perces végjátékot. Ebben a részben megmutatjuk, hogy is fest ez a gyakorlatban!

trec_01.jpg

Ne csak a hetek, de a kilók is fogyjanak nyárig! Íme pár tipp, hogy pörgesd fel a zsírégetést!

Pörgesd fel az anyagcserét, mondj búcsút a stagnáló kilóknak!

zsrgets_05.jpg

Zsírégető edzés körkép: miért a súlyzós edzés a legjobb módja a zsírvesztésnek?

Most megmutatjuk, hogy szerintünk – ha választani kellene – akkor a mozgásformák közül miért a súlyzós edzést tartjuk a leghatékonyabb zsírégető mozgásformának.

folia06.jpg

Testtekercselések és a zsírégetés: megéri?

Vajon ér-e valamit, ha kipécézett kényes testrészeinket tekercsekkel bemumifikáljuk és így végezzük az edzést? Jobban ég a zsír? És mi van a méregtelenítéssel? A válasz a cikkben!