Témák nekem: Zsírégető edzés

Zsírégető edzés körkép: miért a súlyzós edzés a legjobb módja a zsírvesztésnek?

Legjobb zsírégető mozgást keresed? Vagy egy zsírégető edzést hasra? Nézzük a közszájon fetrengő tényeket. Mi az, amitől az átlag ember a fogyást várja? Kalóriacsökkentett diétától, rengeteg kardiótól, koplalástól, esetleg pár felüléstől, TV-shopos csodáktól… de az ütős százaléka biztos nem gondol a súlyzózásra.

Legjobb zsírégető mozgás a súlyzózás?

A média elég erős asszociációt kovácsolt bennünk a súlyzók és a hatalmas méretű izomkolosszusok kapcsán, így nem is meglepő, hogy a tudatlanabb ember automatikusan kiszanálja ezt a lehetőséget a fogyasztó-módszerek kis tarsolyából. Most viszont ellen fordulunk a berögözött tévhitekkel, és megmutatjuk, hogy szerintünk – ha választani kellene – akkor a mozgásformák közül miért a súlyzós edzést tartjuk a legjobb zsírégető mozgás formának.

Elsőként is szögezzük le, mit értek súlyzós edzés alatt. Azt hogy magadhoz képest pillekönnyű súlyokkal, valami izoláló gyakorlattal több száz ismétlést csinálsz? Na, azt nem. A súlyzós edzés alatt azt értem, hogy összetett, több izomcsoportot megmozgató feladatokkal és relatív nagy terheléssel dolgozol (a maximumod kábé 70-80 százalékával), kisebb ismétlésszámokkal, persze szabályosan. Miért ez lesz a legjobb zsírégető mozgás?


Mert a zsírégetés kulcsa az, ami az edzés után történik!

Az edzés csak egy inger. Az edzés maga csak egy stimulációt jelent, és az a fontos, ami utána jön. Tény, hogy a súlyzós edzés alatt nem olyan magas a felhasznált zsírok aránya, viszont egy ilyen rövid, ámde nagyon kemény terhelés az alapanyagcserét akár egész napra felgyorsítja, sőt az intenzív edzés utáni regenerálódáshoz ébren, de az éj leple alatt is inkább zsírsavakat használ a szervezet energiaforrásként.

Ez az a jelenség, amúgy kezd már belekúszni a köztudatba is, mint "utóégető hatás". Egy jól megtervezett edzésnek több napig is érezhető a hatása (ha más nem, de a lábunkra mért csapásra a több napos izomláz biztos emlékeztet minden pillanatban...). Vagyis a regenerálódás akár több napig is eltarthat, ami energiaigényes meló a testünk a számára.

Regenerálódás igénye nem az unott, monoton aerob edzésnek, hanem a súlyzós edzésnek van. Összességében jóval több zsír megy a süllyesztőbe egy ilyen terheléssel, mint mondjuk egy 40 perces aerobbal. Nem beszélve arról, hogy kevésbé unalmas!

Kedvezőbb hormonális közeg

A nagy súlyokkal és sok izmot megmozgató alapgyakorlatokkal végzett edzés olyan kedvező hormonális feltételeket teremt, ami növeli a szervezet saját tesztoszteron és növekedési hormon termelését – ezek pedig kulcsfontosságúak úgy az izomtömeg megtartásában, mint a zsírvesztésben is!


Jobb anyagcsere, kevesebb stagnálás

Az optimális terhelés segít megelőzni, hogy a korral vagy épp a diétával előrébb haladva az izomzatunk köddé váljon, sőt az izomzat növekedésével/megtartásával nem fog csökkenni az alapanyagcserénk, nem fogunk vészesen stagnálni, jojózni, (bekattanni), hanem a nap során, nyugalmi helyzetben is több kalóriát fogunk elégetni, mint izomvesztett társaink.

De ha izomzatunkat nem terheljük kellőképp, akkor sajnos a szervezetünk amolyan naplopó lényeknek fogja őket gondolni, akik feleslegesen nyelik el az energiát - ezért előbb-utóbb próbál tőlük megszabadulni. Az izomtömeg megtartása pedig ugye súlyzós edzéssel lehetséges.

Sportosabb, feszesebb forma

Az izomzat szépen kidolgozott formákat rajzol a testünkre, mely mondanom sem kell, sokkal esztétikusabb látvány, mintha izom híján, elpuhult habtesttel virítanánk. A terheléses edzés javítja a test tónusait, láthatóvá teszi a határait, ezáltal vékonyabb, zsírmentesebb, sportosabb, szálkásabb megjelenést kölcsönöz.

Szóval rakjuk össze!

Ha választani kell a zsírégető edzések közül, akkor a legelső a súlyzós edzés lenne mint a legjobb zsírégető mozgás. Ha mellette van időd, akkor heti három alkalommal végezhetsz magas intenzitású, rövid intervall kardiót – melynek szintén nagy az utóégető hatása.

Persze semmi sem olyan fontos, mint egy precíz diéta – a natúr csirkemellel, brokkolival, és egyéb horrorszerű képződményeivel - de ha már belevágtunk valamibe, akkor hozzuk ki az edzéseinkből is a maximumot a leghatékonyabb testzsír csökkentésért cserébe.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Köszönöm
Henrieta Vargova | 2015-04-23 07:04:16