ZMA

Szabadalommal_vedett_formula_a_maximalis_anabolikus_folyamatokert

A ZMA egy cink-magnézium-B6 vitamin tartalmú, szabadalommal védett speciális formula, mely olyan mennyiségben és formában tartalmazza a fenti hatóanyagokat, hogy azok a lehető leghatékonyabb módon növeljék az anabolikus (építő) folyamatokat. A ZMA alkalmazása optimális tesztoszteron és növekedési hormon szintet eredményezhet a szervezetben, melyekkel közvetlenül gyorsítja az izomzatépítést, a zsírlebontást és az edzés utáni regenerációt. Ezen felül javítja az alvás minőségét, így külön figyelembe ajánlom mindazoknak, akik a bárányok számlálása helyett szeretnének mélyebben, pihentetőbben aludni!

Természetes előfordulása
A hatóanyag kombináció számos tudományos, jól átgondolt kísérlet alapján született meg. A ZMA összetevői megtalálhatóak külön-külön is számos tápanyagban, azonban ez a speciális kombináció csak a ZMA védett formulában van jelen.

Hatása
A ZMA két úton is segíti az izom és a teljesítmény növekedést: egyrészt az anabolikus hormonszint optimalizálásával, másodsoron pedig a regeneráló folyamatok (azaz az alvás) minőségének javításával.

Az anabolikus folyamatok maximalizálása

A magnézium, a B6 vitamin és a cink számos anyagcsere folyamatban vesz részt. A magnézium segíti az edzés során az izmok megfelelő oxigén ellátását, így javítva az erőnlétet és az állóképességet, csökkentve az izomfáradást. A cink fontos szerepet tölt be a hormonális szabályozásban – itt kiemelve a megfelelő tesztoszteron és a növekedési hormon szint elősegítését. A B6 vitamin segíti a fehérjeszintézist, a zsír és a szénhidrát anyagcserét – ezáltal a megfelelő energiafelhasználást. A három összetevő speciális kombinációja jobb felszívódást, hasznosulást és erőteljesebb hatást biztosít.

Számos jól megtervezett klinikai tanulmány vizsgálta a ZMA hatékonyságát. A kutatásokat összegezve azt találták, hogy a ZMA elősegíti a szervezet anabolikus hormonjainak (tesztoszteronnak és a növekedési hormonnak) a magasabb szintjét – melyek például az intenzív edzéssel, vagy akár az életkor előrehaladtával is csökkennek.

Megfelelő regeneráció – avagy alvás "bárányszámlálás nélkül"

Nemcsak a kutatások, hanem számos vásárlói tapasztalat is alátámasztja, hogy a ZMA érzékelhetően javítja az alvás minőségét. Tudjuk jól, hogy a mély és pihentető alvás kulcsfontosságú a regeneráló folyamatok szempontjából, hiszen ez az egyik alappillére az izomszövet helyreállításának, növekedésének.

Ha a nyolc óra alvás csak egy álom a számodra, akkor is segíthet a ZMA, ugyanis ugyanannyi alvásidő után - a tapasztalatok szerint - sokkal kipihentebb ébredést biztosít. A ZMA az alvás során még a REM (gyors szemmozgásos) szakaszt jobb minőségűvé teszi, vagyis a tapasztalat szerint a ZMA-val már bátran lehet álmodozni… :)

6 180 Ft -10% 5 580 Ft
universal_zma_pro_90.jpg

ÖSSZEGEZVE: Ha számomra, rendkívül fontos a minőségi alvás és a regeneráció, ne szalaszd el a ZMA-t. Az pedig hab tortán, hogy az anabolikus hormonszintet is optimalizálja!

Alkalmazása, használatával kapcsolatos tudnivalók 
Egy adag ZMA-t (30 mg cink, 450 mg magnézium, 10 mg B6-vitamin) éhgyomorra kell bevenni, lefekvés előtt (esetleg edzés előtt) 1 órával.

Ne fogyaszd kalciummal, illetve kalcium tartalmú ételekkel (például tejtermékek) közvetlenül egy időben, mivel a kalcium csökkentheti a ZMA felszívódását!

Aki maximális hatékonyságot akar, az kombinálja a ZMA-t argininnel! Ez a kombináció erősítik egymás hatását, nem zavarják egymás felszívódását, így tökéletesen elvégzik a feladatukat! (Sőt mivel az arginin NO prekurzora, magasabb NO szint mellett a ZMA még tökéletesebben felszívódhat!)
A Flex magazin ajánlása szerint az optimális kombó: 3-5 gramm Arginin és egy standard dózis ZMA, 30-60 perccel lefekvés előtt… és még alszol, addig a két hatóanyag a maximumra állítja az anabolikus folyamatokat!

Önmagában természetesen a ZMA sem varázsszer, ahogy egyik kiegészítő sem. A megfelelő edzés, étkezés, regeneráció az alap… amin a ZMA segíthet.

Hiánya esetén
Sokan szenvednek cink-magnézium hiányban - főleg a sportolók, diétázók – mivel a kemény és intenzív edzések ezen ásványi anyagok hiányát is fokozzák. Ez a hiány negatív hatással lehet az erőre, állóképességre, illetve a regeneráció minőségét is ronthatja, esetlegesen alvászavarokat, felszínes alvást is okozva.

Mellékhatása
Természetes összetevőkből álló kombináció, nincs ismert mellékhatása. Alzheimer kórban szenvedő betegek kerüljenek mindenfajta cinktartalmú kiegészítőt, illetve más krónikus betegség esetén is kérd ki orvosod véleményét.

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

alvas.jpg

Hogyan hasznosítsuk magunkat alvás közben?

Eljutottunk lassan az esti-mesénk végére: nézzük meg milyen táplálékok és kiegészítők azok, melyek segítenek nekünk abban, hogy az alvás alatti biológiai folyamatokat roppant cseles módon az előnyünkre fordíthassuk.

kell_e_protein_02_1.jpg

Arginin

Egy népszerű aminosav, mely a növekedési hormon és a kreatin foszfát termelésének serkentésével, az értágító nitrogén oxid prekurzoraként hozzájárul az izom növekedéséhez, illetve a zsírvesztéshez.

b6vitamin.jpg

B6 vitamin - Piridoxin

Az étvágy és állóképesség fokozó vitamin!

tipp_az_edzshez_01_1.jpg

Nitrogén-oxid

Ha az izomfejlődés, állóképesség javulás, gyorsabb regeneráció és a keringési rendszered egészsége fontos a számodra - akkor mondj igent a NO-ra!

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

ha_nem_jn_lom_01.jpg

"Ha nem jön álom a szemedre..."

Ha nehezen alszol, szeretnéd javítani a regenerációd, vagy már éjjel néha Te is azon kapod magad, hogy vígan dudorászol..."nem jön álom a szememre..."... akkor olvasd el, hátha segíthetünk a dolgon!

regenercis_tippek_egyenruhsoknak_02.jpg

Regenerációs tippek egyenruhásoknak

Ha a termen kívül is aktív fizikai munkát végzel rendszeresen, akkor a regeneráció bizony sajátos követelményeket támaszt! Nézzük miképp étkezz és milyen trükköket vess be ahhoz, hogy bírd a strapát a termen innen - és azon túl!