Vitaminok az izomláz ellen.

Top-vitaminok, amik szintén segíthetnek az izomláz csökkentésében.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében.

Már az előzőekben próbáltuk fejtegetni az izomláz kialakulásának lehetséges okait, illetve olvashattatok néhány okos javaslatot a gyorsabb regeneráció, valamint az izomláz csökkentésének érdekében. (Ha ez mégis homály lenne, itt gyorsan utána olvashatsz: )

Akár a tejsav elmélet megrögzött hívei vagyunk, vagy a mikrosérülés elméletet támogatjuk, a lényeg ugyanaz: minden olyan beavatkozás segíti az izomláz csökkenését, amely az érintett terület vérkeringését serkenti. A vérkeringés javítása ugyanis nem csak a tejsav bomlását, hanem a mikrosérülések gyógyulását is előidézi.

A kutatások és házi-készítésű önmegfigyeléses élménybeszámolók a következő vitaminokat emlegetik a leggyakrabban:

C-vitamin: köztudott, hogy manapság már az élet szinte bármely problémájára megoldást nyújt, így szinte egyértelmű, hogy ebből a buliból sem fog kimaradni. Mivel erősíti a kötőszöveteket, és segíti az inak, az izomszövet és a vérerek regenerálódását, ezért tulajdonképpen joggal érdemelte ki itt is a helyét. Ezen kívül egyes tanulmányok szerint az edzés előtt és után bekapdosott nagyobb dózisú (3g/nap) C-vitamin csodamód csökkentette az izomláz felbukkanását másnap.

5475,943,4967,6019,3925,1081

E-vitamin: erős antioxidáns hatása révén segít csökkenteni azon károkat, melyeket a szervezetünk a sportolás során végbemenő, intenzívebb anyagcsere során termelt. Kifejezetten jó hatással van a vérkeringés felgyorsítására, rendszeres szedésével pedig nagy eséllyel megúszhatjuk az izomgyulladást, sérülést és a különféle izomfájdalmakat.

945,7379,2493

Cink: kevésbé emlegetett ásványi anyagunk, mely ettől függetlenül szintén nagy lelkesedéssel vesz részt számos gyógyulási-regenerálódási folyamatban.

7321,4430,6531

B3-vitamin: értágító, vérkeringés serkentő hatása révén segíthet izomlázas napjainkon.

8349,2468,2470

Természetesen gondoltam azokra is, akik inkább a bio-megoldások hívei, így nekik tartogattam a végén néhány házi praktikát, népi babonát és miegymást az izomláz csökkentésére.

Ebben az esetben is olyan módszerekhez folyamodjunk, melyek a vérkeringésünket serkentik a fájlalt területen. Ráérősök egy fél hétvégére be is telepedhetnek az edzőterem wellness részlegére, hiszen a hideg-meleg zuhany, a szauna, illetve az érintett terület óvatos masszírozása szintén jótékony hatású a vérellátás javítása szempontjából. Az izomláz szintén jó ürügy, hogy mindenféle gyógynövényes krémeket összevásároljunk, és ártatlan szemekkel rávegyük a párunkat egy alapos masszázsra:)

Az izomlázra ráedzünk című népi babonát felejtsétek el: fájdalmas (legalábbis kevésbé élvezetes mint a fenn említett módszerek :)), nem segített még túl sok mindenkin, ráadásul tönkreteszi a regenerációt. Aki nem bír magával, laza mocorgás, könnyebb séta engedélyezett.

A lelkesebbek számára arra is van lehetőség, hogy már az edzés végeztével elkezdhessék az izmok regenerálását. A súlyzós edzéseket követő körülbelül tíz perces könnyedebb mozgás az oxigénszegény vénás vért visszakeringeti a szívbe. A vér itt szépen újra feltöltődik oxigénnel, aminek a kimerült izomzatunk kifejezetten tud örülni, hiszen a tápanyagban gazdag vér segíti a szövetek regenerálódását.

Végezetül pedig nem marad más dolgunk hátra csak az, hogy szép sorjában kipróbálnunk ezen kiegészítőket és módszereket, és megfigyelni, hogy nekünk melyik válik be igazán.

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

izomlaz.jpg

(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.

izomlaz_1.jpg

Egy régi "kedves" ismerős a mozgás után.

Van aki rajong érte, mások inkább kevésbé - de a többség nem is igazán tudja, hogy honnan is ered, jó-e egyáltalán vagy ép mi a teendő az izomláz csökkentésére.

tuledzettseg.jpg

A túledzettség szindróma

Nézzük meg, hogy konkrétan mi a túledzettség, melyek a tünetei és miképp kerülheted el ezt a nem épp hasznos állapotot!

b3_vitamin_niacin.jpg

B3 vitamin - Niacin

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

vitamin_012_3.jpg

C-vitamin - nem csak megfázásra!

Hitted volna, hogy a C-vitamin javítja az erőszintedet és támogatja a zsírégetést? Meglepő tény, nem? Még több infő az ismert vitaminunk ismeretlen oldaláról!

e_vitamin_01.jpg

E - vitamin

Az E-vitamin alapvetően antioxidánsként kap szerepet, illetve fokozza az energiafelhasználást és serkenti az izomműködést, ezáltal javítva az állóképességet.

izomlz_01.jpg

Élet az izomlázon túl...

Minden edzés után brutális izomlázad van? Az izomláz mértékét Te is úgy használod, mint annak a mérőszámát, hogy az adott edzés valóban hatásos volt-e? Most kiderül, jól teszed-e!

regenercis_tippek_egyenruhsoknak_02.jpg

Regenerációs tippek egyenruhásoknak

Ha a termen kívül is aktív fizikai munkát végzel rendszeresen, akkor a regeneráció bizony sajátos követelményeket támaszt! Nézzük miképp étkezz és milyen trükköket vess be ahhoz, hogy bírd a strapát a termen innen - és azon túl!

gyulladscskknet_telek_05.jpg

Milyen ételekkel tudod kezelni az ízületi gyulladást?

Ízületi gyulladás esetén kulcsfontosságú lehet a táplálkozásod! Megmutatjuk milyen ételeket vigyél be, és miket kerülj - hogy a gyulladásos folyamatokat minél hamarabb leküzdhesd!

izomlz_020.jpg

Kell-e a az izomláz a fejlődéshez?

Vajon szükséges-e az izomláz a fejlődéshez - és ha igen, akkor milyen arányban állnak egymással?

regenerci_01.jpg

10 tipp a gyorsabb regenerációért: avagy élet a lábedzés után!

Bár egy enyhébb izomlázat minden veterán röhögve kihord, ugyanakkor komolyabb fájdalmakat előzhetsz meg vagy csökkenthetsz az alábbi módszerekkel!