Virtuális motivációs csoportterápia

Motivációs tippek, hogy ne engedd el magad attól, hogy nem jársz strandra!

Beköszöntött az ősz kétséget kizáróan, hűvös lett az idő. Ilyenkor a motiváció is lassan el szokott apadni a legtöbb embernél, és ahogy egyre közelebb lesznek a téli hónapok, úgy fognak a legtöbben egyre kerekdedebbek lenni. Ez a folyamat decemberben fog tetőzni, amikor az ünnepek alatt még az is hízik többnyire, aki alapvetően tartja a formáját. A legegyszerűbb kifogás erre az szokott lenni, hogy úgyis ilyenkor kell tömeget növelni! Sokkal jobb ötletünk van: most télen építsd meg azt a testet, amit mindig is szerettél volna. Van rá 7-8 hónapod innentől kezdve, hogy egy beast (vagy éppen ninja) legyél! Ha kifogytál a motivációból, akkor itt a segítség! Íme az első motivációs cikkünk!

Határozd el, és tegyél érte! A célok meghatározása nagyon sokat segít a problémádon. A legtöbb ember egyszerűen képtelen konkrét célokat kitűzni maga elé - ezt első kézből tapasztalom, amikor az emberek személyi edzésre jönnek. A céljaid legyenek reálisak! Az egyszerűség kedvéért tegyél fel magadnak két kérdést:

Mennyit szeretnék pontosan fogyni (vagy hízni)?

Mennyi idő alatt szeretném mindezt elérni?

Például, ha azt mondod: "A célom, hogy fittebb legyek, kicsit karcsúbb és szikárabb."- ez így nem jó, mert túl általános! Sokkal jobb, ha azt mondod: "Szeretnék lefogyni 8 kg-ot a következő fél év során" vagy azt mondod pl. "Születésnapomig szeretném levinni a testzsíromat 12 %-ra." Persze kezdheted egyszerűbb célokkal is: "Nem eszek cukrot egy hónapig."

Mik azok a kifogások, amiket el kell kerülni?

"Nekem erre nincs időm." – azért nem igaz, mert mindig arra van időd amire akarod. Este 2-3 órán át ülsz a géped előtt facebookozva, miközben megy a Barátok Közt a háttérben? Ezt az időd, ha elfeleznéd, akkor máris lesz 60-90 perced arra, hogy edz! Ne is olvass tovább, majd befejezed a cikket máskor… nyomjál le 20 húzódzkodást, 30 fekvőtámaszt, 40 felülést és 50 guggolást.

"Túl fáradt vagyok" – szigorúnak kell lenni magadhoz, különben ellustulsz. Ma fáradt vagy, holnap esni fog, aztán meg a nagymaminak lesz névnapja, aztán a macskádnak kell kiváltani az antidepresszánsát… Kifogásod mindig lesz, de ha eredményt akarsz, ez nem számít. Legyen egy edzésnaplód és írj bele mindent. Kövesd vissza hányszor hagytál ki edzést. Az elmúlt három hétben több mint két alkalmat? Akkor máris megvan az oka, miért vagy hitvány formában! Will Smith karaktere akkor is húzódzkodással kezdte a napot a 'Legenda vagyok'–ban, amikor dúlt körülötte a zombie apokalipszis, akkor Neked mi a kifogásod? :D

"Majd a jövő héten."- nincs jövő hét, nincsen haladék. Rossz elkezdeni, vagy ocsmány érzés újrakezdeni kihagyás után és minél tovább halogatod, annál nehezebb lesz! Undorító lesz, utálni fogod magad, de a végén üdvözültnek érzed majd magad!

Első körben ennyit a motivációs csoportterápiánkról! Ha van kedvetek, akkor írjatok cáfolatot az alábbi két kifogásra! A legtöbb like-ot kapónak ingyenes személyre szabott edzéstervet írunk!

Tehát mit reagálsz arra a kifogásra, hogy:
"Nem vagyok olyan hangulatban, hogy edzek!"

vagy arra, hogy
"Nincs pénzem edzőterem bérletre."

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

jamie_11_1.jpg

Kifogások helyett - lépj inkább Jamie Eason nyomdokaiba

Akár otthon, szabadidő híján, két munka között. Íme négy gyakorlatsor, mely a fejtetőtől a lábujjadig átmozgat.

mentlis_serkentk_01.jpg

Ha nehezedre esik a folyamatos koncentráció… mentális frissítő sulihoz, munkához, edzéshez!

Még mielőtt egy nagy adag energiaitallal hígítanád fel ismét az instant kávédat, - próbáld ki inkább a következő természetesebb módját az éber állapot visszaállításának!

izomdiszmorfia_01.jpg

Izomdiszmorfia - ahogy mi látjuk!

tömegnövelő

vgs_visszaszmlls_020.jpg

A végső visszaszámlálás: pörgős edzésterv - időhiány ellen

Akik kemények és kitartóak, azoknak egy élvezetes kis szuflás csemege… Ami a legjobb benne: változatos terhelésének köszönhetően villámgyorsan, ugyanakkor hatékonyan letudhatod az edzést... ha épp időszűkében vagy!

krnikus_fradtsg_04.jpg

"Attól még senki sem lett erősebb, hogy csak az ágyban feküdt"

Tudtátok, hogy a súlyzós edzést valóban szokták terápiás célokra is használni? Nem? Akkor nézz bele a cikkbe!

clok_03.jpg

A legfontosabb dolog, ami meghatározza az eredményességedet!

Van egy dolog, ami MINDENNÉL fontosabb, legyen a célod akár tömegnövelés, akár szálkásítás, akár teljesítménynövelés. Ez lesz az, ami igazából meghatározza majd, hogy a munkád mennyire lesz eredményes. De sokan elsiklanak felette. Vajon Te is közéjük tartozol?

tipp_az_edzshez_01.jpg

9 tipp, hogy még tökéletesebb legyen az edzésed!

Mutatunk pár egyszerű és alapvető dolgot, melyek talán eddig elkerülték a figyelmedet - pedig segítségükkel sokkal hatékonyabbá teheted az edzéseidet!