Végső játszma: így pusztítsd el a zsírokat!

Végső játszma a zsírégetésben - 1. rész

Kevésbé ismert, ámde annál nagyszerűbb lehetőséget mutatunk most be! Egy módszer, mellyel nem kell különösképpen átvariálnod a megszokott edzésterved, csupán 5-10 percet vesz el az életedből alkalmanként - ennek ellenére rövid idő alatt, rendkívül hatékonyan segít fejleszteni a kondidat, ráadásul akkor is a hasznodra válik, ha szeretnéd magadról lepucolni az utolsó kiló zsírtömböket... (és még csak nem is egy flabélos-féle szerencsétlenkedésre invitálunk)!

Miről is van szó? - avagy mit jelent az edzés végi "finisher"?

A finisher során egymást követően végzünk alapvetően összetett gyakorlatokat, kicsi vagy legalábbis minimális pihenőkkel, ám annál magasabb intenzitással, anaerob jelleggel.

Nem kell bonyolult dolgokra gondolni: például az edzés végén elvégzel 30 saját testsúlyos guggolást és 15 fekvőtámaszt 3 körben, amilyen gyorsan csak emberileg lehetséges. (Bővebb opciókat a cikk következő részében fogunk még mutatni!)

A finisher során tehát egy rövid gyakorlatsort vagy akár egy gyakorlatot kell elvégezned,  mely minél több és nagyobb izomcsoportot mozgat át relatív rövid idő alatt, magas intenzitással. Ahogy a neve is utal rá – a hagyományos súlyzós edzésed végén kell végrehajtanod.


Miért pont a súlyzós edzés végén kell ezt elvégezni?

Elsőként is egy hatékony erőedzés után az elérhető energiaraktáraid jóval alacsonyabbak a normál szintnél. Ez a fajta kimerülés egy tökéletes időzítés arra, hogy az energiaszükségleted kielégítésére mozgósítsa a HSL (hormonszenzitív lipáz) enzimet a további energianyeréshez.

A HSL egy zsírbontó enzim, mely aktiválásának legfontosabb ingere ugyanis az energiadeficit, vércukorszint esése, illetve tartós fizikai terhelés. A HSL feladata a zsírsavak felszabadítása a zsírsejtekből. A folyamat végeredményeként egy triglicerid molekulából három zsírsav és egy glicerin molekula képződik, melyek kipaterolódnak sejtekből a véráramba. A szabad zsírsavak albuminhoz kötődve szállítódnak különböző szervekhez – például a munkába vont harántcsíkolt izmokhoz - biztosítva azok energiaellátását.

Röviden, akit nem érdekelt a tudományos maszlag: edzés végén még rohadt sok zsír elégetésére ösztönözheted a tested!

Másodsoron, ahhoz, hogy maximalizálni tudjuk a szabad zsírsav kibocsátást és a növekedési hormon felszabadulását (mely szintén kedvezően hat a zsírégetésre is*), ahhoz ennek a "végjátéknak" (vagy vígjátéknak?:)) elég intenzívnek és kimerítőnek kell lennie. Vagyis: ha helyesen végzed ezt a feladatot, akkor arra mérget vehetsz, hogy utána nem akarsz mást csinálni, csak négykézláb kimenni a tejsavó proteinedért.

A növekedési hormonról és természetes serkentési lehetőségeiről - amennyiben részletesebben érdekel ez a téma is!

A folytatásban: megnézzük, hogy konkrétan milyen gyakorlatokkal – gyakorlat kombókkal építhetjük fel ezeket a rövid kis végjátszmákat, hogy azok a leghatékonyabban teljesítsék a fenn vázolt következményeket. Végül egy konkrét 12 hetes edzéstervet is mutatok, mellyel aztán teljesen maximálisra tekerheted a szálkásítási folyamatokat!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kezd_hibk_02_2.jpg

Növekedési hormon fokozás gyorstalpaló.

Szeretnénk most bemutatni az egyik nagyon közismert anabolikus hormonunkat: az emberi növekedési hormont: miért népszerű és miképp lehet természetes módon fokozni a termelését?

otthoni_kardi_03_1.jpg

Ha már nincs sok hátra... - Alfa-kardió a gyakorlatban

Olyan kardió programot fogok most bemutatni, melynek segítségével mindenki kegyetlenül lesújthat a mit sem sejtő, utolsó makacs zsírpárnáira.

tabata_protocol_1.jpg

Tabata Protokoll

Azoknak, akik unják a hosszú kardió edzéseket, és mégis gyorsan szeretnének megszabadulni a testzsírjuktól, és azoknak akik szeretnének egy profi váltósúlyú ökölvívóéhoz hasonló kondíciót, azoknak ajánlom a Tabata edzést!

1_2.jpg

Útbaigazítás a zsírégető edzés leghatékonyabb irányvonalához.

Vajon Te is a leghatékonyabb edzésformát választottad, ha a testsúly csökkentése lenne a célod? Nézzük sorra a legelterjedtebb zsírégető módszereket... előnyöket és hátrányokat kidomborítva!

zsiregeto_edzesterv_3.jpg

A zsírégető edzés egy lehetséges útja

Egy kitűnő, ámde kemény edzésterv, mellyel nemcsak a testzsírod csökken, hanem az állóképességedet is nagyban javíthatod!

vo2_edzes_01.jpg

VO2 Max fokozó edzések

Az alábbi technikákból nagyon jól profitálhat minden haladóbb szinten lévő erő-állóképességi sportoló. Készülj fel, mert a "simán csak" megterhelőtől az egészen extrémig terjed majd a skála!

4_gyakorlat_5_perc_6_kocka_02.jpg

4 gyakorlat – 5 perc – 6 kocka?

Kockás has rekord idő alatt? Talán nem annyira lehetetlen! Mit kell tenned? Küzdj végig egy rövid, ámde annál kegyetlenebb erő-köredzést!

dita_012.jpg

Mit ehet a Moho Sapiens, ha diétára adja a fejét?

Diétás sorozatunkat folytatásában megadjuk a választ a másik nagy kérdésre: mit ehet az a moho sapiens, aki végre diétára… sőt mi több!... életmódváltásra adta a fejét?

rope_workout_050.jpg

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

Inger-gazdag(abb) kardió edzés!

"Felejtsd el a futást! Végezz változatos kardió edzéseket úgy, hogy szinte egy métert sem kell megtenned, sőt a kardió gépparkot és az aerobik órák gyönyöreit is elkerülheted!"

kredzs_01.jpg

Szálkásító programok - kisokos: Köredzés és HIIT

Mostani írásunkban a két legdivatosabb és legszélesebb körben használt zsírégető módszer mellett sorakoztatunk fel érveket-ellenérveket!

kredzs_02_1.jpg

Három érv a HIITetlenkedőknek!

Három nyomós érvvel megmutatjuk, miért jársz jobban a magas intenzitású edzéssel a sima kardió helyett!

finisher_03.jpg

Végső játszma: így pusztítsd el a zsírokat!

Egy módszer, mellyel nem kell átvariálnod az edzésterved, csupán 5-10 percet vesz el az életedből alkalmanként - ennek ellenére rövid idő alatt, rendkívül hatékonyan segít lepucolni az utolsó kiló zsírtömböket. Érdekel? Kattints a cikkre!

vgs_jtszma_02.jpg

Végső játszma: 12 hetes edzésterv a zsírpusztításhoz

Egy nagyon kemény, haladó szintű, 12 hetes edzésterv következik, mellyel mindenkinek esélye nyílhat arra, hogy az utolsó, oldalán-hasán-hátsóján jó ideje tornyosuló zsírréteggel leszámolhasson!