Valóban a genetika határozza meg, hogy mennyire kerek a feneked?

A genetika egy népszerű kifogás, ha nem tudjuk elérni az álomalakot. Hányszor rejtőztünk már e mögé, nemde? De most nézzük meg, hogy mit befolyásol valóban a genetika, és mit nem - a kerek hátsóra kiélezve kifejezetten!


Mit határoz meg a genetika?

  • A genetika meghatározza a testtípusunkat, vagyis ekto-, mezo- vagy endomorfak vagyunk.    
  • A genetika meghatározza a törzsünk és a végtagjaink arányát és azt is, hogy hova milyen formájúra nő könnyen az izom. Itt a testfelépítésünkből kifolyólag azt is, milyen gyakorlatokat tudunk kivitelezni, milyen edzések, edzésmódszerek valóak nekünk.
  • A genetika meghatározza az anyagcsere sebességét is, azonban a lassú vagy kifejezetten raktározó anyagcsere még nem okoz elhízást.
  • A genetika meghatározza milyen típusú ételeket tudunk megemészteni könnyebben-nehezebben.

Jójó… de hogy jön ide a farizom? A kerek fenék miből áll? Főképp izomból és alacsony testzsírszázalékból!

A fenék formáját elsősorban a farizmok adják, no meg persze a zsír, bár az inkább torzít az összképen. Tény, hogy egy normális diéta centiket lepucolhat a hátsódból, de a palacsinta-popsi effektuson mit sem segít. Erősítés nélkül - egy komolyabb fogyókúra miatt is - a farizom megereszkedett, petyhüdt és lapos lesz… amely jóformán egybeolvad a comhajlítóddal. Ennek csak egyetlen dolog az ellenszere: az izomtömeg növelés! A fenék kerekségét az izomszövet fejlesztésével igen is lehet javítani.


Vagyis! A genetika megadja az alapokat. Ez lehet jó vagy rossz. Például:

  • aki hízásra hajlamos, annak lehet ám formás feneke, csupán ügyelnie kell arra, hogy az alsó szekció szépen le legyen pucolva a feleslegtől
  • aki nehezen hízik, az bizony sokszor nehezen is izmosodik. Itt a kemény edzések szerepe lesz számottevő. Itt nem biztos, hogy összejön a brazil fenék project – de az alkathoz képest még lehet formás fenék!

Konkrétan mit tehetünk a genetika ellen?

Ha hízásra hajlamos vagy és lapos, zsíros a hátsód: a rajtad lévő zsírfelesleget biztos, hogy nem a genetika befolyásolja. Tény, hogy valaki hajlamosabb a hízásra - izmosodásra is, még más kevésbé - de egy kövér családban nem a gének miatt vagy Te is kövér, hanem az ott kialakult étkezési szokások és mozgáskultúra (hiánya…) miatt. Az edzések mellett ügyelj az étrended tisztaságára, kardiózz - ezek le fogják vinni a zsírt. Ha mellette intenzíven edzed a feneked, akkor biztos lesz szembetűnő változás!

Ha vékony vagy, akkor a kardiót ne erőltesd. Helyette igyekezz minél több izmot a fenekedre szedni: nehéz súlyokkal, kis ismétlésekkel és koncentráltan eddz. Mellette a fehérje és aminosav bevitel nagyon ajánlott.

12 180 Ft -18% 9 980 Ft
mutant_whey_2270g.jpg
11 880 Ft -15% 10 080 Ft
gaspari_aminolast_420.jpg
11 080 Ft -20% 8 880 Ft
universal_animal_juiced_aminos_368_g_neew.jpg
14 080 Ft -15% 11 980 Ft
bsn_dna_series_whey.jpg
9 880 Ft -15% 8 380 Ft
bsn_r3build_edge_475.jpg
16 480 Ft -19% 13 380 Ft
dymatize_100_elite_whey_2100_g.jpg

A magasság és a végtagok mérete is fontos szempont egyes gyakorlatok hatékonyságánál és helyes elvégzésénél. Vannak olyanok, akiknek beválnak bizonyos fenék gyakorlatok, de egy másmilyen testfelépítésű embernél viszont teljesen másmilyen gyakorlatok szükségesek, vagy akár ugyanaz a gyakorlat de más kivitelezéssel.

Végezd az alapgyakorlatokat a testalkatodnak megfelelően!

Vegyük mondjuk a láb edzés alfáját és omegáját, a tarkón guggolást. Míg a tömzsibb, rövidebb végtagú emberek combjainak a gyakorlat maga a kánaán, addig az ektomorfoknak (magasabbaknak) több ok miatt is igazi kudarc.

Egyrészt a magasabb embereknek a combjuk hosszabb, és ehhez viszonyítva a törzsük rövidebb, emiatt a terhelés jórészét általában nem a combizmok, hanem inkább az alsó háti szakasz fogja átvenni. A másik probléma az, hogy az ekto - testfelépítés miatt a mozgás közben könnyebben előredőlhetsz, nehezebb lesz megtartani az egyensúlyt, és még fokozottabban kell figyelni a helyes háti szakasz megtartására.


Megoldás? Ha magasabb vagy, hosszabb végtagokkal, akkor ne erőltesd a tarkón guggolást. Az elöl guggolás, zsámolyra guggolás, szumó felhúzás inkább lesznek a Te fenékformáló gyakorlataid!

Láthatod, a genetikai csak a kiinduló bázist adja meg, vagyis a sok út közül az egyiket, amelyen haladva BÁRKI elérheti a célt - jelen esetben a kerek feneket.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kerek_fenek_02.jpg

Kerek-fenék köredzés

A stretch farmer és a miniszoknya kiváltság, viszont ezzel a rövid köredzéssel kiérdemelheted az elismerő tekinteteket! Aki kerek feneket akar, annak kötelező olvasmány!

fenk_04.jpg

Gyűjtögető módszer a kerekebb fenékhez!

A szépen formált, izmos és kerek popsi felé vezető út pedig létezik... csak épp kitartó munkával, égető fájdalmakkal és kőkemény ismétlésekkel van kirakva. Vágjunk bele, ismerjük meg az egyik kedvenc, farizom-gyilkos edzésmódszerem!

fenk_edzs_05.jpg

Tévhitek a női fenék-formálásról

Megnézzük most a legnagyobb tévhiteket a női farizom edzésében, aztán pedig azt is, hogy miképp tudsz megszabadulni a lapos, palacsinta popsidtól!

kitores04.jpg

A 4 legjobb fenékformáló kitörés-variáció

Most kitárgyaljuk a legjobb kitörés variációkat, illetve a kivitelezésével kapcsolatban még jó pár tippet adunk, hogy másnap a hátsódban lévő izomláz garantáltan izgalmasabbá tegye a napod!

fenek04.jpg

Haladó fenékformáló edzés... csak a kemény csajoknak!

A következőkben megosztjuk Veletek az egyik kemény, kifejezetten haladóknak szánt láb edzéstervünket, mellyel főképp a farizmok kapnak kiemelt törődést!

fenek02_3.jpg

Mit rontasz el a comb-popsi programodban?

Milyen hibákat követnek el leggyakrabban a nők a fenék edzés során? Ezt próbáltuk most összegyűjteni, továbbá a ránk jellemző módon egy átgondoltabb, és működő alternatívát javasolni!

csaj01.jpg

Csajok! Itt egy valóban hatékony edzés a fenékre, combra és hasra!

Kritikus női területeket vesszük ma elő... és egy extra hatékony edzésmódszerrel sújtunk le rá!

2018_kerek_fenek_eve_1.jpg

2018 a kerek fenék éve? Akkor fogadd meg a tippjeinket!

Megmutatjuk, hogy hogyan legyen ebben az évben kerek, formás feneked… ami jól mutat leggingsben, nem szégyelled a strandon.

farizom_01_1.jpg

Vastag combok helyett kerek fenék? Hogyan edzünk "csajosan” lábra?

Sok csaj érthető módon nem vastag combokat, hanem kerek hátsót akar. Ezzel nincs is gond, csupán annyi a teendőnk, hogy a láb edzést kissé fenék-orientáltra szervezzük!