Válasz egy örök kérdésre: hogyan tudok izmosodni, hogy közben zsírt adjak le?

Minden alakváltozásra pályázó sportolótársunk biztos feltette már legalább egyszer a kérdést: miként lehetne izmot növelni úgy, hogy közben lemenjen a zsír?

Mivel nem akarok egyből az elején belerondítani a történetbe egy kiábrándító válasszal, ezért inkább nézzünk a dolgok hátterébe, és hagyom, hogy majd Ti jöjjetek rá a végén a megoldásra.

Két gyakorta hallott népszerű nézet szokott betalálni minden edzőt a témába:

Az első, amikor a lelkes vendég azon vágyálmát szeretné kiteljesíteni, melyben a hasán, lábán, karján lévő zsírpárnát akarja egyből kellemesen formás izommá átalakítani. Ugye a két főszereplőnk a zsír és az izom. Egymástól teljesen különböző szövetfajta a testben, és jelen pillanatig egy biokémiai folyamatot nem fedeztek fel, amely az egyiket a másikba alakítaná. Vagyis ha elkezdesz edzeni, akkor a zsír nem fog egy csapásra izommá válni (és fordítva is ez a nagy igazság...).

Ebbe még talán mindenki belenyugszik, de ilyenkor szokott jönni a témában a következő menet. A kedves delikvens eltökélt célja: zsírt leadni és közben izmosodni. EGYSZERRE. És persze reménykedő szemekkel felteszi a kérdést: hogy is lehet ez? A szervezetünk építkezni, vagyis tömeget növelni úgy tud igazán, ha a napi alap szükségletei ki vannak szépen elégítve és ezen felül plusz energiához juttatjuk. Az izmok építéséhez szükségesek a megfelelő makro és mikrotápanyagok - és ha ezek nem állnak rendelkezésünkre, akkor bizony nem tudunk miből építkezni. Ha így érthetőbb: kis magyar minimálbérünkön tengődve sem tudunk majd lakást építeni...

És a másik oldal: Mi kell a zsírégetéshez? A szervezet akkor fogja a saját raktárait energiaforrásként felhasználni, ha már nincs miből energiát merítenie. A történet dióhéjban tehát rém egyszerű: az izomépítéshez kalóriatöbblet, a zsír csökkentéshez pedig kalóriadeficit kell. Szerintetek, ez megvalósul egyszerre...?

Mi a megoldás?

Gondolkozz hosszabbtávon! Nem egyszerre kell mindent akarni, hanem döntsd el mi a fontosabb, és e szerint különíts el tömegnövelés és szálkásító periódusokat. Koncentrálj például két hónapig az izomtömeg növelésre, két hónapig pedig a szálkásításra - ez így már racionálisan kivitelezhető terv és a két eltérő folyamatot külön koncentrálva már maximális eredményeket érhetsz el.

Gyors kifogáskezelés: "...DE márpedig mi láttuk, hogy a Joci barátunknak sikerült izmosodnia, miközben lement róla a zsír... hogy is van ez?..."

(Joci barátunk nem E.T, ő is éppúgy van összerakva mint mi...), így a következő lehetőségekkel tudjuk magyarázni jelenséget:

1. Joci barátunk a kezdő.

Mindenki megfigyelhette már, hogy az abszolút kezdők (közülük is a nagyon felesleggel rendelkezők) nagyon jól reagálnak az edzésre - hacsak nem valami abszolút retardált módon próbálják kivitelezni. Ez röviden összegezve azért van, mert még nagyon messze vannak a genetikai határuktól, azonban a kezdeti sikereket elkönyvelve náluk is eljön az igazság pillanata, amikor is el kell dönteni, hogy a tömegnövelő vagy a fogyi - tábort válassza.

2. Átver a látvány.

A látvány is átverhet minket, hiszen akár úgy is tűnhet, hogy valaki izmosodott, miközben zsírt adott le. A fogyás hatására előbukkanó izomformák, ne adj ég halovány szálkák megjelenése gyakran az "de izmosabb lettél barátom...!" látszatot keltheti.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
http://shop.builder.hu/cikkek.htm4?id=250
Károly Paróczai | 2012-09-06 06:23:44

Kapcsolódó cikkek

391315_424579934260433_185390312_n.jpg

L-karnitin

Az L-karnitin egy széles körben ismert és alkalmazott zsírégető: hatékonyabb testzsír vesztést, csökkent koleszterin szintet, késleltetett fáradságot és javuló teljesítményt ígérnek.

rud_a_sarokban_03_1.jpg

Mitől nő az izom?

Vizsgáljuk meg azt, hogy egyáltalán hogyan és miként nő az izomzatunk.

termogenikus_zsiregeto_1.jpg

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

mitosz_1.jpg

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben

kardio_tomegnoveles_4.jpg

Te szoktál kardiózni tömegnövelés alatt?

Kardiózni tömegnövelés alatt?? A kardió a szerencsétlen diétázók ítélete. Valóban? Még mielőtt szilárd gyökeret vernél ezen a véleményen, olvass bele a cikkbe!

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

szalkasitas_ismetles_01.jpg

Szálkásítás magas ismétlésszámmal?

Eljött a szálkásítás ideje! Félre a nagy súlyokkal, kemény guggolásokkal, és halál közeli fekve nyomásokkal. Szálkásítani magas ismétlésszámokkal kell... Vagy mégsem? Hát bizony NAGYON NEM!

tomegnvels_zsrmentesen_05.jpg

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

tkezsi_gyakorisg_07.jpg

Testépítő étkezés - racionálisan!

A műanyag dobozok és a háromóránkénti evés - ez az egyetlen járható út? Vajon tényleg ez lenne érvényes trend az átlagemberre, sportolóra, férfira, nőre, minden halandóra? Aligha...

etkezesi_strategia_a_zsirmentes_izomtomegert_02.jpg

Étkezési stratégia a zsírmentes izomtömegért!

amikor_azt_hiszed_hogy_pntek_van_de_rjssz_hogy_mg_csak_cstrtk.jpg

Az igazán rejtélyes X-akta: hogyan lehet VALÓBAN hatékonyan lefogyni?

Döntsd el, hogy mit akarsz: megnyugtató hazugságokban és tévhitekben élni, vagy végre elérni az álom testalakodat? Ha az utóbbi, akkor szedjük szépen össze magunkat és a legfontosabb alapokat a valóban hatékony testsúlycsökkentéshez!

rope_workout_050.jpg

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

fogyni_minden_ron_04.jpg

Fogyni, de nem akárhogyan!

A következő cikk egy iránymutatás, ami alapján kiszelektálhatod, hogy melyik diéta hatékony, és melyik az, ami jobb, ha inkább a kukába végzi!

hrom_tkezs_tvhit_01.jpg

Három étkezés tévhit - megcáfolva!

Három népszerű étkezési tévhit, melyek nemhogy használnak, hanem akár árthatnak is a diétánknak! Reggeli, ebéd, vacsora... mindegyikről eloszlatunk egy-egy téves elképzelést!