Útmutató a BCAA-hoz: Mit? Hogyan? Miért?

Ha olvasol minket rendszeresen, akkor tudod, hogy a BCAA aminosavak szedése a fogyásnál és az az izomépítésben nagy szükséged van. De azt is tudtad, hogy BCAA és BCAA közt óriási különbségek vannak? Nem a BCAA árára és a gyártóra gondolunk elsősorban, hanem arra, hogy milyen arányban tartalmazhatja az aminosavakat. A paletta igen széles, és emiatt igyekeztünk most egy kicsit a témát jobban tárgyalni, hogy segítsünk ezzel kapcsolatban. Nézzük meg, melyik a legjobb BCAA!

A BCAA a Branched Chain Amino Acids angol elnevezés rövidítése, mely magyarul annyit tesz: elágazó láncú aminosavak. Az elnevezést az aminosavak strukturális tulajdonságai miatt kapta, és egészen pontosan három aminosav kombinációja - a leuciné, a izoleuciné és a valiné. Azonban az már a különféle gyártóktól függ, milyen arányban rakosgatják bele a termékükbe a három aminosavat. A legjobb bcaa ettől függ elsősoron!

14 980 Ft -50% 7 480 Ft
muscletech_amino_build_270.jpg

A legjobb BCAA nyomában...A három aminosav közül a leucin a legfontosabb!

Ő az ami, alágyújt az egész rendszernek, aminek az eredménye az izomtömeg robbanás…pardon, a fehérje (izom) szintézis. A leucinnak van egy olyan képessége, ami ezt lehetővé teszi: mégpedig aktivál egy mTOR nevű komplexet. Ez egy enzim fehérje komplex, ami a sejtek túlélését, a szaporodást is regulálja, illetve a sejtosztódáshoz szükséges fehérje szintézist is ez irányítja. A leucin pedig ennek a vegyületnek a működéséhez adja az indító szikrát!

Kísérletileg igazolták, hogy azok az emberek, akik edzés után magasabb leucin tartalmú edzés utáni fehérjét vittek be, azok mérhetően gyorsabban izmosodtak. Na, ki a király? Nem a Sanyi, hanem a leucin! Így az aminosavak szedése között kiemelt legyen a leucin!

Vagyis az első fontos dolog a legjobb BCAA választásban az, hogy a leucin legyen túlsúlyban. Akár aránytalanul túlsúlyban - mert a piacon a 2:1:1 aránytól a 10:1:1-ig találsz majd mindent.

A másik nagy kérdés az aminosavak szedése kapcsán: mikor a legjobb a BCAA fogyasztása?

Edzést követően? Esetleg előtte is? Akár közben? Igen, sajnos tény, hogy a BCAA árát nézve a dolognak az aminosavak szedése csak egyszeri fogyasztással lenne a legolcsóbb. Viszont, ha legdurvábban ki akarnánk aknázni a hatását, akkor nem elég pusztán csak edzés után vagy előtt fogyasztani! Lássuk csak, hogy vajon miért nem csak edzés után érdemes az aminosavak szedése!

Az edzés előtt fogyasztott BCAA növeli mérhetően az állóképességet és az erő-állóképességet.

Az edzés közben fogyasztott BCAA hatására - különösen a valin aminosav hatására - a fáradság érzés szintén csökken. Ennek a hatásmechanizmusa az, hogy szerotonin szintet befolyásolja - ez a neurotranszmitter vegyület felelős a bioritmus, éhségérzet, szexuális vágy, éberség, satöbbiért. Akinek alacsony a szerotonin szintje, az fáradékony és depressziós lesz. A valin aminosav segít a szerotonin szintet magasan tartani, ami mellesleg edzés-stressz hatására lecsökken. Vagyis, ha BCAA-t viszel be edzés közben, akkor a fáradékonyság és levertség érzés csökkenni fog! Vagyis érdemes a BCAA és az aminosavak szedése nem csak edzés után fontos!

5 880 Ft -15% 4 980 Ft
californiafitness_bcaa_400.jpg
14 280 Ft -19% 11 580 Ft
71hnd7_y4pl_sy606_.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Na jó, de mennyit? És ha kapszula, akkor is kell edzés közben is bevenni?
Body Szisz | 2015-02-16 08:12:57
Ha kapszula ha por, mehet edzés elött, közben és után is. Reggel és lefekvés elött is. Ez már csak pénztárca kérdése. Túladagolni ezt nem lehet. 5g-os porciokban nyugodtan lehet bevinni napi többször.
Tamás Szekeres | 2015-02-16 08:48:12
Köszönöm válaszod. :)
Body Szisz | 2015-02-16 08:51:07
Én Animo Magic -t fogyasztom edzés előzz és közben. Edzés után gyorsan felszívódó fehérjét. A tájékoztató szerint 1adagot ír fogyasztásnak. Nem mertem többet. 5 hónapja edzem. Heti 6alkalommal. Most kezdtem el kiegészíteni a vitamint és a mg, ca,czink valamint edzés közben még creatin iszom. Megfelelő ez így? Napi 2 1/2 órát edzem ebből 1/2óra kardió.
Tünde Balogh | 2015-02-17 04:39:24
Jó így, de a creatint inkább edzés elött vedd be, illetve utánna a fehérjével. Amino-ból is lehet nyugodtan dupla adag, fõleg súlyzós edzés és a cardio közt lenne ajánlott. Ha belefér a keretbe akkor egy 8:1:1es BCAA mehet edzések után.
Tamás Szekeres | 2015-02-17 01:46:02
Köszönöm a segítséget! :)
Tünde Balogh | 2015-02-17 03:11:39