Újabb kardiógépek nyomában - 2.rész

Kardiózzunk, de melyik gépen?

Ismét pár ismert, de inkább ismeretlenebb kardió gépeket mutatunk be, melyeket megismerve bátran közeledhetsz hozzájuk a teremben! Illetve régi, "veterán" gépekről is szót ejtünk, és megnézzük, hogy azok alkalmasak-e a céljaid elérésére!


Evező gépek:

•    Az evező gépek nem csak a crossfit-hype-nak köszönhetően ennyire népszerűk, hanem valóban igazán sok energiát használnak fel, és remekül bevonják a teljes testet. Ha próbálnánk osztályozni, ez lenne számomra a 10/8. Azért "csak" 8-as, mert azért elég kevés teremben van még jelen, főképp a drágább és professzionálisabb változataik.


Jacob’s ladder:

•    Ha csak a hivatalos nevét látod, akkor maximum a régi Tim Robbins főszereplésű, stílusteremtő pszicho-horror film jut eszedbe, és nem az amit valójában takar. Ha azonban úgy mondanánk: "tudod, ez az a végtelenített bordásfal, amire mászni lehet", akkor egyből felgyullad a felismerés benned.

Hatékonyságát tekintve magas szinten áll, mivel a mászás az ember egyik legtermészetesebb, és ugyanakkor legenergiaigényesebb mozgása. Talán a hátránya az lehet, hogy a legtöbb ember túl cikinek érzi elsőre, hogy egyáltalán kipróbálja, továbbá, hogy azért nem mondanánk egy elterjedtnek.

A lépcsőző:

•    A végtelenített létra után a végtelenített lépcsővel eljutottunk az egyik létező legjobb kardió géphez. (Nem arra kis "tipegős" pedálokra gondolunk lépcsőző alatt, amin a lányok előszeretettel pucsítanak, hogy aztán flegma pillantást vessenek a férfiakra, ha végre sikerül odavonzani a tekintetüket.)

A folyamatos emelkedő lépcsőzés nagyon intenzív, és ugyanakkor biztonságos az ízületeknek - a sokat emlegetett túlsúly esetén is. Viszonylag gyakori vendég a termekben, és a használata nem igényel túl sok gyakorlást, hiszen a legtöbben azért mentek már lépcsőn. 


A futópad:

•    Mint azt láttuk ezer meg egy féle új gép létezik, de a futópad véleményünk szerint mai napig az egyik leghatékonyabb kardió gép. A széleskörű állíthatóságnak köszönhetően mindenki megtalálja a saját edzettségi szintjének és céljainak megfelelő intenzitást.

Nincs olyan edzőterem, ahol "kardiógép" címszó alatt ne volnának futópadok, szóval minden teremben, ahol van kardiógép, ott van futópad is, szóval egy szavunk sem lehet arra, hogy esetleg nem elérhető!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kardio_tomegnoveles_4.jpg

Te szoktál kardiózni tömegnövelés alatt?

Kardiózni tömegnövelés alatt?? A kardió a szerencsétlen diétázók ítélete. Valóban? Még mielőtt szilárd gyökeret vernél ezen a véleményen, olvass bele a cikkbe!

zsiros_mitoszok_04_3.jpg

Kardió edzés éhgyomorra

Nézzük meg közelebbről a reggeli kardiót: tippek a zsírvesztésre - az izom maximális megtartása mellett!

kardi_02.jpg

Hibás a kardió edzésed, öreg...

Mostani cikkünk elég megosztó lesz, hiszen három nagyon gyakran használt módszert fogunk elővenni, amit az emberek kardió edzés gyanánt végeznek - és igyekszünk rávilágítani miért járnak a használóik tévúton. Ami még fontosabb írunk, egy valóban hatékonyabb alternatívát ahelyett, amit megszoktál!

mikor_edznk_03.jpg

Reggel, délben, este...mikor a legoptimálisabb súlyzózni és kardiózni?

Ki fogjuk vesézni, melyik napszakban, milyen előnyökkel jár az akkor végzett mozgás, és milyen pozitív hatásai vannak az adott napszaknak!

pulzus_02.jpg

Pulzuskontroll kardió alatt!

Most megtanulhatod, hogyan számíthatók ki a különféle terhelési intenzitások a pulzust alapul véve, és a céljaid érdekében melyik tartomány lenne a legideálisabb Neked!

kardio_01_1.jpg

Kisokos a kardió gépekhez 1. rész

Kardió gépekből is egyre többfélét lehet fellelni a termekben...de melyiket válasszuk? Melyik a leghatékonyabb kalóriaégető, illetve ízületi problémák vagy túlsúly esetén melyiket kerüljük-favorizáljuk?