Újabb érv a szénhidrát mellett!

Miért együnk szénhidrátot? 2. rész

A múltkori cikkünk nagyon kedvező visszhangra talált, emiatt folytatjuk is a témát - hiszen a szénhidrátfogyasztásnak számtalan előnye lehet még mindig, amiről érdemes lenne, ha minél szélesebb körben hallanának az emberek. Most is - mint legutóbb - érveket sorakoztatunk fel, amikkel igyekszünk eloszlatni a tévhitet, hogy a szénhidrátok fogyasztását minden esetben kerülni kellene. Mai írásunkban kifejezetten azt fogjuk tárgyalni, milyen módon hathat a szénhidrát a regenerációra.

A szénhidrát segít regenerálódni a kemény edzésekből: de hogyan és miért?

Amikor az edzésed igazán intenzív, akkor a szervezetben szabadgyökök szabadulnak fel – és ma már tudjuk, hogy ez az izomláz jelenség egyik oka. Kevéssé ismeretes, de az inzulin segít a szabadgyökök elleni harcban. Mivel a szénhidrátok köztudottan fokozzák az inzulin szekréciót, máris adott a válasz, miképpen javíthat ezen a fronton.

Ugye tudjuk, hogy az edzés utáni fehérje turmix gyakorlatilag elengedhetetlen, azonban talán az is dereng, hogy még hatékonyabb, ha szénhidrátot is viszünk be mellette, hiszen ilyenkor az inzulin megnyitja az "anabolikus kaput" és tuszkolja a sejtekbe a tápanyagokat.

Összegezve: a fehérje szintézist serkenti és az antioxidánsok károsító hatását pedig csökkenti a magasabb inzulin szint - így edzés után a szénhidrát bevitel, főképp annak az inzulin kiválasztást fokozó hatása a regeneráció szempontjából egy remek választás!

Továbbá mint tudjuk, a regenerációhoz növeli kell a kalória bevitelt. Ha nem viszünk be extra kalóriákat, akkor növekedni fog az idő, amíg újra harcra kész leszel. A szénhidrát ebben is segít majd!

Járulékos információ azonban, hogy egyes zöldségek és gyümölcsök más hatásmechanizmusok révén is segítik a regenerációt:

A karfiol és a brokkoli olyan enzim termelésére serkentik a májat, ami segíti az anyagcsere bomlástermékek közömbösítését.

Az antociánoknak nevezett vegyület csoport (ami többek közt az almák piros színét adják) erős gyulladáscsökkentő hatással bír, így szintén segítve az izomláz csökkentésében.

Talán a fentieknél ismertebb, hogy az ananász szintén természetes gyulladáscsökkentő, emellett pedig sejt szinten támogatja a regenerációt!

Tehát itt van még egy jó érv amellett, hogy miért érdemes szénhidrátot fogyasztani!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

szenhidrat.jpg

Akkor most más tészta: tudj meg mindent szénhidrátokról!

Két ellentétes tábor alakult ki a szénhidrátok kapcsán: vajon szükséges-e a szénhidrát vagy lehet-e nélküle élni?

Alternatívák a jobb minőségű szénhidrátokra.

Miután a korábbi szénhidrátokról szóló cikkekben szépen megértettük, hogy miért nem barátunk a finomliszt és a bocicsoki, eljött az ideje, hogy ezeket elfelejtsük és a jó szénhidrátokkal kerüljünk közelebbi kapcsolatba.

csiga03_1.jpg

Szénhidrátok nélkül lehet élni... de ki akar? - vagyis szénhidrátok a diétában

Nézzük meg, hogy milyen szénhidrátforrásokra alapozhatunk a diétában!

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

edzs_eltti_kaja_01.jpg

Mivel tömd a fejed edzés előtt?

Nyilván tudod, hogy az edzésed szempontjából nem mindegy, hogy milyen mértékben vagy feltöltve a megfelelő tápanyagokkal! Nézzük meg tehát az edzés előtti étkezésre vonatkozó általános érvényű szabályokat!

rizs_helyett_04.jpg

Edd ezt rizs helyett! Top 5 FitBuilder kedvenc!

Most ellenszegülünk a csirke-rizs mantrával, és megmutatjuk, hogy opcionálisan milyen (kevésbé) ismert szénhidrátforrások állnak rendelkezésünkre!

regenercis_tippek_egyenruhsoknak_02.jpg

Regenerációs tippek egyenruhásoknak

Ha a termen kívül is aktív fizikai munkát végzel rendszeresen, akkor a regeneráció bizony sajátos követelményeket támaszt! Nézzük miképp étkezz és milyen trükköket vess be ahhoz, hogy bírd a strapát a termen innen - és azon túl!

sznhidrt_01.jpg

Miért együnk szénhidrátot?

A mostani írásunkban amolyan kortest beszédként igyekszünk meggyőzni mindenkit, hogy egyen szénhidrátot, ha valamilyen okból nem tette volna!

regenerci_01.jpg

10 tipp a gyorsabb regenerációért: avagy élet a lábedzés után!

Bár egy enyhébb izomlázat minden veterán röhögve kihord, ugyanakkor komolyabb fájdalmakat előzhetsz meg vagy csökkenthetsz az alábbi módszerekkel!

zab_02.jpg

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!