Turbózd fel az edzéseid ezzel a hibrid módszerrel!

Heavy Duty újratöltve! 2. rész

A cikkben most arról beszélünk, hogy miképpen tudod összeolvasztani a testépítős Heavy Duty-t az inkább erő edzést szolgáló GTG-vel. A bevezető írásban leírtuk a módszereket, és azt, hogy miért nem alkalmas eredeti formájában a Heavy Duty mindenkinek - most ezt a gondolatmenetet folytatva nézzük meg konkrét minta edzésterveken keresztül, hogy mire is számítsunk.

Az előző részt tudjátok elolvasni!

Igazi hibrid módszer, amiben ötvöződik a két egymásnak alapvetően ellentétes megoldás. Valamiért ránk, magyarokra az a jellemző, hogy mindent vagy semmit elven működünk. Az a szó, hogy "moderált", az nincsen benne a szótárunkban… vagy csinálunk valamit orrvérzésig, vagy semmit. Senki nem tudja miért, de azt verték a fejünkbe, hogy csak az kizárólag a jó edzés, amit teljes kimerülésig végzünk. Ettől a nézettől nagyon nehéz elkanyarodni.

Néha valóban kell szuperman-nek lenni, de minden edzésen maximálisan nem lehet terhelni önmagunkat. Arról lesz tehát most szó, hogy miként tegyük kombinációba a kemény vonalas Heavy Duty-t más programokkal - melynek végeredménye egy nagyon masszív erő és tömegnövelő módszer lesz!


Az előző írásban beszéltünk arról, hogy a Heavy Duty hátulütője, hogy a túl ritka ingerek miatt az erőszint nem igazán fog javulni, sőt romlik hosszútávon. Ennek az az oka, hogy a központi idegrendszer nem kapja meg azt a stimulációt, ami neki kell. Ha régebben olvastad nálunk , akkor érted, hogy miről beszélünk most!

A módszer lényege, hogy elkezdesz csinálni egy GTG-szerű programot, melyet heti 5 nap végzel és a hétvége off - annyi különbséggel, hogy nem egész nap csinálod, hanem naponta 2-3 alkalommal. Tudom, most sokan felmordulnak, hogy a munkahelyen ezt mégis hogyan, ezért itt az alternatíva, hogy a súlyzós-termi gyakorlatok mellé kaptok saját testtel végezhető megoldást is! A minta program igazi minimál stílusban íródott: nincsenek izolációk, nincsen semmi sallang. Arra jó, hogy valóban megtapasztald milyen is ez a sajátos edzéstechnika!

A Heavy Duty ehhez úgy jön hozzá, hogy a héten mindig válassz ki egy napot, amikor az egyik gyakorlatból nem csak annyit végzel ami elő van írva, hanem valódi Heavy Duty stílusban - vagyis minden sorozatban a teljes izombukásig, aztán még ráhúzol vetkőztető sorozatokkal... amíg csak remegve nem esel össze!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

tomegnoveles_01_3.jpg

Rest pause módszer újratárgyalva

Lássuk a rest pause edzést, illetve tippeket, hogy miként építsük be az edzéseinkbe.

arnold_karedzs_02.jpg

Arnold legendás kar edzés rutinja

Vajon a mai módszerek mellett a klasszikus izomépítő módszer alkalmas lehet arra, hogy valóban farönk nagyságú karokat varázsoljunk magunkra?

tmegnvel_01.jpg

Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, kezdőknek gyors tömegnövelést ígérnek, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt! Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

mike_mentzer_06.jpg

Mike Mentzer

A Heavy Duty módszer megalkotóját, Mike Mentzert mutatjuk be, aki nemcsak IFBB profi testépítőként, hanem üzletemberként és számos magazin cikkírójaként is letett valamit a testépítés asztalára.

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

602473_449730748397201_1331908622_n.jpg

Általános tömegnövelő edzésterv

Azzal az ötlettel álltunk elő, hogy ebben az évben egy egész éves edzéstervet kaptok tőlünk! Bizony minden hónapban kaptok egy új ciklust, amit teljesíteni kell! Íme az első edzésterv!

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.

regenerci_01.jpg

10 tipp a gyorsabb regenerációért: avagy élet a lábedzés után!

Bár egy enyhébb izomlázat minden veterán röhögve kihord, ugyanakkor komolyabb fájdalmakat előzhetsz meg vagy csökkenthetsz az alábbi módszerekkel!

1111.jpg

Heavy Duty másképp: Újratöltve a híres Mentzer-módszer 1. rész

A következő cikksorozatban azt nézzük meg, miképpen lehet megbolondítani a Heavy Duty technikát úgy, hogy az használható legyen hosszútávon egy "átlag" sportolónak is!

dorian_yates_02.jpg

Dorian Yates

Vajon egy angliai verekedős-balhés tiniből hogyan lett az a testépítő, aki mellett minden kortársa pöttömnek és véznának tűnt? Ennek eredünk most a nyomába...