Tudjátok, melyek a nők számára leghasznosabb vitaminok?

Az egészség mindenek előtt.

A nemi megkülönböztetés gondolata már a táplálék kiegészítők piacára is ügyesen befészkelte magát, és egyre több gyártó ismeri fel, hogy nem csak a női és a férfi logika válik drasztikusan ketté, hanem bizony a két nem biológiailag is jelentős eltérést mutat – amelyet célszerű figyelembe venni akkor is, ha a mindennapi vitamin-, és ásványi anyag kiegészítőinket válogatjuk össze.

Természetesen a nőknek is szükséges minden mikrotápanyag, azonban most azokat emelném ki ezen összetevők közül, melyek különösen előnyösek a női szervezet számára – és amelyeknek a bevitelére mindenképp érdemes odafigyelni.

D és a K-vitamin

Már súlyzós edzés előnyei kapcsán (, ) pedzegettük, hogy egy bizonyos kor után a nőknek szembe kell nézniük olyan kihívásokkal is, mint például csontritkulás, illetve annak megelőzése. Na már most a csontrendszer szilárdságának kialakulásában a kalcium és a D-vitamin nagyon hatékony kis csapatként dolgozik össze: ugyanis még a kalcium segíti a csontanyagcserét, addig a D-vitamin a bélben tüsténkedik, és ott segíti a kalcium intenzívebb felszívódását, valamint raktározódását. Az említett kis csapatnak még a K-vitamin is oszlopos tagja, amely szintén hatékony szerepet tölt be a kalcium hasznosulásának folyamatában.

4976,5046,3913

C-vitamin

A hírhedt c-vitaminra mindenkinek elsősorban úgy gondol, mint immunerősítő, megfázás tüneteit csökkentő csipkebogyós - csodabogyó. Viszont más tulajdonságai miatt is szerethető: például a már említett vitaminokhoz hasonlóan, a C-vitamin is azon dolgozik, hogy a szerencsétlen kalciumunk hatékonyabban tudjon felszívódni. (Látjátok, a szervezet mennyi mindent megtesz a kalcium hatékony hasznosulása érdekében, úgyhogy ezek után szedjétek becsülettel!)

5475,943,4967,6019,3925,1081

E-vitamin

Végre egy vitamin, ami nem a kalcium körül legyeskedik, hanem a K-vitamin és a szelén felszívódását segíti. Az E-vitamin elsősorban antioxidáns hatása miatt fontos, ugyanis segít semlegesíteni a sejteket károsító szabad gyököket. Ezen kívül csökkenteni az öregedés jeleit: védi a bőrt, a hajat, a körmöket, a szemet az öregedés tüneteivel szemben. A fentieken kívül van az E-vitaminnak még egy nők számára értékes tulajdonsága: olyan hormonális szabályozásban játszik szerepet, melyeknek hatására csökkenti a menstruációs görcsök kialakulását.

945,7379,2387

H-vitamin – talán ismertebb nevén: Biotin

Róla biztos kevesebben hallottatok, de számos jó tulajdonsága miatt érdemes őt is emberszámba venni.  Amolyan "szépségvitaminként" is felfogható, mivel erősíti a hajnövekedést és javítja a struktúráját, miközben a hajhagymák anyagcseréjét is támogatja. Ugyanúgy élénkíti a körömágy sejtjeit is, aminek köszönhetően szép fényes és erős körmeink lesznek. Látjátok, nem egy hülyeség az ő nevét is megjegyezni :)

2341

B-vitaminok

A B-vitamin egész népes kis családdal rendelkezik, melynek szinte mindegyik tagjáról illik legalább azt tudni, hogy fontos szerepet játszanak az anyagcserében: segítik a fehérjék, a szénhidrátok, és a zsírok hasznosulását is.Sokan elutasítóan viselkednek szegény B-vitaminokkal szemben, mert javítják, növelik az étvágyat, de a hatékony anyagcsere folyamatokhoz (és így a diétához) is rendkívül hasznos. A megnövekedett étvágy pedig nem feltétlenül probléma, csak nem sült krumplival  kell csillapítani :) A B-vitaminok közül külön említést érdemel a B9-es vitamin (népszerűbb nevén ő lenne a folsav). A folsavnak megvan az a remek tulajdonsága, hogy segít megelőzni a DNS-ben történő elváltozásokat, amelyek rákot okozhatnak. A folsav hiánya viszont különböző születési rendellenességeket okozhat, ezért a figyelmes apukajelöltek mindenképp gondoskodjanak a kismamák folsav pótlásáról a terhesség alatt.

942,1990,8043

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

asvanyok_csajoknak.jpg

Jöjjenek a legfontosabb ásványi anyagok – kifejezetten nők számára.

A vitaminokon túl vannak olyan ásványi anyagok is, melyek kimondottan előnyösek a női szervezet számára – és melyeknek a beviteléről nem árt nap mint nap gondoskodnunk.

vitamin_1.jpg

Vitaminok

A vitaminokról a legtöbbünknek talán az jut eszébe, hogyha vitamint szedek, akkor nem dőlök ki a náthától, mint a TV reklámban a színész aki a kutyát sétáltatott esőben... aki többet akar róluk tudni, az a cikkre kattint!

multivitamin.jpg

Tegyük meg a minimumot a maximumért.

Bármi is a célod, csak szilárd alapokra lehet építkezni. És ez a szilárd alap valami olyan táplálékkiegészítő kombinációt takar, melyet mindig, mindenkinek, minden célhoz ajánlunk.

q10.jpg

Koenzim Q10

halado_edzesterv_noknek_2_1.jpg

Csajok és a rettegett táplálékkiegészítők

Jöjjön egy csajosabb írás: ismerjük meg a táplálék kiegészítőket női szemmel! Hasznos és objektív infók, hogy Te is eldönthesd, mire van szükséged!

szemrevalo_tapkieg_01.gif

Szemre-való lehetőségek

Fáj a szemed, könnyezik, és olyan piros, mint egy vérnyúlé. Ha Te is azok közé tartozol, akik idejük jó részét a számítógép előtt töltik (este a TV…), akkor mindenképp érdemes tenned valamit a szemedet érő káros hatások ellen.

antioxidnsok_03.jpg

Az antioxidánsok és a hosszú élet - 1. rész

Vajon mik is azok a szabadgyökök, és miért az az álláspontja a tudományos világnak, hogy a szabadgyökök kordában tartása a hosszú élet titka?

multivitaminnal_a_rk_ellen_01.jpg

Multivitaminokkal a rák ellen

Három tényező, ami akár felére is csökkentheti a daganatos betegségek kialakulását! Egy olvasást legalább megér, nem?

omega_3_01.jpg

Omega zsírsav kiegészítőt - de melyiket?

Nem elég az esszenciális zsírsavak beviteli mennyiségére odafigyelni - hanem az arány is ugyanolyan fontos!

csaj_protein_02.jpg

Női proteinek... egy kis figyelmesség vagy csak átverés?

Vajon kell-e a nőknek külön protein? Jobban járnak a rózsaszín ködbe (azaz csomagolásba) rejtett fehérjékkel, vagy pont ellenkezőleg... átverés az egész?

Vitaminrabló betegségek és szokások: kinek kell több C-vitamin?

Vajon Te is azon személyek közé tartozol, akiknek emelt szintű c-vitamin bevitel szükséges? És ha igen, akkor vajon mennyi lenne az optimális adag?

vitamin_012.jpg

Miért kötelező vitamint szedni?

A vitaminok fontosságát már ezernyi cikk hangoztatta - úgyhogy most más irányból közelítjük meg a témát: elmondjuk, hogy konkrétan mely vitaminok segítik elő a zsírvesztést, illetve a teljesítmény javulását erő- és állóképességi sportokban!