Transz-zsírsavak

Az élelmiszeripar biológiai fegyvere

Tudtuk, hogy a "gonosz" itt jár köztünk, de nem volt arca és csak annyit tudtunk, hogy áldozatait szív és érrendszeri betegségekkel gyilkolja szép csendben. Olyan volt ez, mint egy FBI nyomozás egy sorozat gyilkos ellen, akiről volt egy profilunk, mi a módszere de nem tudtuk nyakon csípni. Mára azonban már ismerjük az ellenséget a nevük (mert bizony többen vannak): transz-zsírsavak.

Sokáig olyan háborút vívtunk, ahol nem ismertük az ellenséget. De mára kiderült: az egészségügyi világszervezet hivatalos álláspontja, hogy a magas transz-zsírsav tartalmú élelmiszerek fogyasztása egyértelműen szív és keringési elégtelenséget, cukorbetegséget, elhízást és/vagy metabolikus szindrómát okoz!

Transz-zsírsavak természetes körülmények között bár előfordulnak például a tejben (nem abban az 1,5%-os vizes akármiben, hanem az igazi termelői tejben) de ezek korántsem olyan veszélyesek mint az alábbiak. A természetes és a mesterségesen előállított transz-zsírsavak közötti biológiai különbségekkel több tanulmány foglalkozott.

A transz-zsírsavak azonban legtöbbször mesterséges vegyületek, az élelmiszeripari mérnökök Frankeinstein szörnyei. Az olajok keményítése során jönnek létre: amikor a növényi eredetű zsírokat (olajokat) hidrogénnel elegyítik, majd magas hőfokra hevítik. Az eljárás során az olaj szilárdabb lesz, ezáltal kenhetővé válik. Ha nem értenéd miről beszélek: a margarin éppen így készül!

Élettani hatása ezeknek a hidrogénezett olajoknak sokkal inkább a telített zsírsavakhoz fognak hasonlítani.  A kereskedelemben kapható, finomított növényi olajok úgy alapból nem a legjobb választások az egészségre nézve. De amikor fel is van tüntetve, hogy "hidrogénezett" az összetevők között, az a létező legrosszabb!

Minden nagyvállalatot,  ami hidrogénezett olajban sütött ételt kínálnak azt büntetném letöltendő börtönbüntetéssel. Miért? Mert számos kutatás a világ minden részéről igazolja, hogy nemcsak a keringési rendszert teszi tönkre, meg elhízást okoz, hanem a gyomorrák és a gyorsfagyasztott majd olajban kisütött ételek közötti összefüggésre is számos kutatás rávilágított már.

Korábban említettem, hogy a margarin is így készül emiatt számos táplálkozástudományi szakértő és obezitológus orvos azt javasolja térjünk vissza a vajra a margarin helyett. Mert a hidrogénezett növényi olajnál még mindig egészségesebb a korábban számos egészségügyi magazinban "eláztatott" vaj!

Most nem csak a sportolóknak hanem minden ember számára azt javaslom végleg száműzzük az étrendből az olyan ételeket amiket olajba merítve sütünk ki. A gyorsfagyasztott és majd olajban kisütött ételeket pedig csak azok fogyasszák rendszeresen akik öngyilkosságot szeretnének elkövetni. Ebben semmi vicces nincs sajnos, számos orvos akik a táplálkozási szokások és a halandóság összefüggéseit vizsgálták az elmúlt 40-50 évben azok kb. 90%-a egyetért abban, hogy az ilyenfajta táplálkozás akár több mint 20 évvel rövidítheti meg az életed!

Gil / FitBuilder TEAM


Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

zsirok.jpg

Most már minden olajozottan fog menni...

Makrotápanyagjainkról szóló rövid kis sorozatunk lassan végéhez közeledik, de egy valaki még kimaradt a sorból. Hogy senkiben ne maradjon hiányérzet, szóljunk néhány jó és rossz szót a zsírokról.

telitett_telitetlen_transz_zsirok.jpg

Folytassuk az olajozást... Még egy kicsi a zsírokról...

Vannak az ellenszenves telített zsírok, a főgonosz transzzsír és a jófiúk csoportja, a telítetlen zsírok.

d_vitamin_03_1.jpg

Az Omega-3 zsírsavak fontossága és bevitelével kapcsolatos tanácsok

Az omega-3 zsírsavak előnyeiről már biztos mindenki élből fel tudna sorolni egy párat. Jöjjön ezért most az Omega-3 három olyan pozitív élettani hatása, amit mi, lelkes sportemberek is igazán fogunk értékelni!

get_ripped_6_pack_abs_reskin_2.jpg

A zsírbevitel egészséges és finom módja - diétánál is

Akár diétázunk, akár nem, a zsírbevitelt nem szabad elhanyagolni. Nézzük meg mit és mennyit ehetünk diétában.

Koleszterin

Ezzel a cikkel szeretném elhessegetni a koleszterinről kialakult pejoratív és ellenséges véleményt... mert nem minden rossz ami koleszterin.

tojas02.jpg

A sárgája tényleg mehet a kukába?

Vajon tényleg csakis és kizárólag a tojás fehérjét kellene fogyasztani és a sárgáját kidobni? Tényleg tele van koleszterinnel és ha csak ránézünk, akkor máris koszorúér betegséget kapunk?

ketogen_dieta_02.jpg

A ketogén diéta

Magas fehérje és zsírbevitel, mellette pedig szinte nulla szénhidrát. Nézzük meg, hogy ez élettanilag miképp hat a szervezetre, illetve azt, hogy egy ilyen diéta mellett mennyire lehet hatékonyan edzeni?

lenmag_02.jpg

A lenmagolaj emeli az ösztrogén szintet - mese vagy igazság?

Köszönhetően számos fórumnak (meg remélhetőleg nekünk is) talán sikerült mindenkinek megértenie az esszenciális zsírsavak jelentőségét - gondolunk itt elsősorban az Omega 3 és 6-ra. A mostani írásunkban azt szeretnénk bebizonyítani, hogy tengeri halaknál jóval olcsóbb lenmag fogyasztása sem rosszabb!

bpa__02.jpg

Hormonszintünket megbolygató adalékok?!

Van egy vegyület, amely széles körben használt - viszont korántsem veszélytelen, mivel képes arra, hogy hormonális zavarokat okozzon! Ismerd meg, majd fogadd meg tanácsainkat, melyekkel száműzheted ezt az anyagot az életedből!

teltett_zsr_01.jpg

Telített zsírok: egészségromboló vagy tesztoszteron fokozó?

A telített zsírokról mindig csak a rosszat halljuk, így nem csoda, hogy mindenki kiátkozta az étrendjéből... de vajon biztos jól tesszük? Lehetnek a telített zsíroknak előnyei? Igen, kapásból kettő!

south_beach_diet_02.jpg

Ismerjük meg a South Beach diétát!

Beszéltünk már többször számos, éppen divatos diétáról, és próbáltuk előnyeiket és hátrányaikat összegyűjteni. Mostani írásunk a több fázisos South Beach diétával foglalkozik. Valójában hatékony és kvázi egyszerűen tartható diétáról van szó, emiatt mindenképpen szerettünk volna vele foglalkozni legalább egy alkalommal.

bio_04.jpg

Mindennapi mérgeink

Vajon tényleg érdemes-e a drágább bio zöldségre és ásványvízre költeni az egészségért?

gluten_05.jpg

Élelmiszerek, melyektől gyorsabban öregszünk?!

Az alábbiakban olyan ételeket fogunk bemutatni, amelyek gyulladásos folyamatokat okozhatnak, rontják a regenerációs képességet és gyorsítják a sejtszintű öregedést. A témát kutató orvosokat amúgy Nobel-díjjal "fenyegetik", tehát igazán érdemes beszélni róla!

omega_3_020.jpg

Zsírsavakkal az izomépítésért!

Miképp segítheti az omega-3 az izomépítést? Többek között erre is fény derül - illetve arra is, hogy mennyit és mivel kombinálva érdemes bevinni a legjobb eredményekért!

ditsnak_hitt_telek_07.jpg

Diétásnak hitt ételek

Jöjjön most 9 olyan élelmiszer, mely diétásnak van beállítva, pedig a valóságban jobban gyarapítja az oldaladra a zsírréteget mint Te azt gondolnád!

210.jpg

Az élelmiszereken lévő címkék és tápértékek hazudnak?!

Te mindent elhiszel, amit az élelmiszerek címkéin és tápérték adatain látsz? Vajon a sokszor indokolatlanul drága, light, bio, hozzáadott tartósítószereket nem tartalmazó alternatívák valóban jobbak? Kattints a cikkre, és kiderül!