További HASznos kérdések: Miért nincs még mindig kockás hasizmom?

Valahogy sosem jön össze a dolog. Mégis miért nem?

Biztos mindenkinél voltak idők, amikor hihetetlen kitartásokkal végezte a felüléseket, vagy épp reményekkel tele rendelte meg a reklámozott haspadot, mert elhitte, hogy a 10 perces használattól eléri a strandfazont: fogyunk 10 kilót, kockás lesz a hasunk, lebarnulunk, és még le is gyantáz minket...

Van egy jó és egy rossz hírem. A jó, hogy mindenkinek (igen, neked is) kockás a hasa, hiszen a kockák a hasizom struktúrájából adódnak, vagyis ilyen a hasizmunk anatómiai felépítése.

Hurrá, de akkor mi a rossz hír? Az, hogy ezeket a kockákat bizony beborítja egy adag sültkrumpli, két réteg szendvics, némi csokismuffin, és pár korsó sör. Vagyis a lényeg: a hasunk akkor lesz feszes és lapos, ha megszabadulunk a zsírrétegtől.

Na ilyenkor ugrik be a gondolat, hogy akkor holnaptól kövessük a csordaszellemet, és essünk neki napi száz felülésnek. Tudom, hogy mindenki a hason lévő zsírpárnák könyörtelen távozását akarja, de sajnos a zsírégetés nem egy aranyhal, aki megkérdezi, hogy ugyan mely három területről kívánjuk eltűntetni a felesleget.

A dolog valahol a helyi zsírégetés elméleténél gyökeredzik, miszerint azt hisszük, hogy az adott testrészt (jelen esetben ugye a szerencsétlen hasizmot) ész nélkül dolgoztatjuk, akkor a tapasztalt égető érzés csakis a zsírégetés ékes bizonyítéka lehet. De nem.

A fogyást csakis a megfelelő diéta, valamint a kardió és a súlyzós edzés eredményeként létrejövő negatív kalória egyensúlynak köszönhetjük, méghozzá a genetikailag meghatározott területi sorrendben.

Bizony az a rusnya genetika az oka mindennek: ő határozza meg, hogy a szervezet milyen testtájunkra suvassza be a zsírrá alakított többlet energiát raktározási célból. Egyénenként változó, hogy ki milyen genetikai programot nyer meg magának - így vannak akik elsőként hasra, még mások inkább a hátsó részükre gyűjtik be a felesleget elsőként, és ezután töltődnek fel a többi testtájukon is.

Még megbotránkoztatóbb, hogy a zsírleadás pont fordítottan történik, mint a zsírfelhalmozás. Vagyis az a szomorú helyzet áll fenn, hogy a legutoljára elpuhuló területek (vagyis a váll, kar, mell…) fognak elsőként előbukkanni, még legutoljára bizony a has, a csípő, vagy a fenék fog láthatóan javuló tendenciát mutatni. Ezek a testtájak lesznek azok az aljas makacs területek, ahol bizony jócskán meg kell szenvednünk a zsírmentes fazonért - mivel ezeken a területeken bizonyos receptorok száma és a vérellátás gyengesége miatt a szervezetünk kegyetlen módon lefékezi a zsíranyagcserét.

Mi a tanulság? Felejtsük el az anyáról-lányára szálló legendát miszerint van helyi zsírégetés. Felesleges végtelen hasprések, fogyasztós övek, tekercselések, fóliázások és egyéb mumifikációs eszközök használata. Ha szép feszes hasat szeretnénk, akkor némi kardió edzéssel megkomponált ügyesen kivitelezett diétával megtisztogattuk a pocakunkat a nem kívánt zsírpárnáktól, - és ha minden igaz, akkor a hasizom erősítésével így már szépen strukturált, feszes hasizmok fognak előbukkanni.

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

hasizom.jpg

HASznos kérdések – Te miért hasazol?

Egy szépen kidolgozott hasizom esztétikailag is egy igazi gyöngyszem - de ezenkívül a hasfalunk bizony számos más funciót is ellát, amivel nem árt tisztába lenni.

erin_stern_cikk_8_1.jpg

A testzsír százalék megállapítása

A saját testzsír százalékod megállapításának módjai és szerepe a sportteljesítményben.

vall_1.jpg

Szösszenetek a has edzéséről

Nem csak esztétikus, hanem hasznos is a hasizom! Tudd meg, miért is kell VALÓBAN gondot fordítani a hasedzésre!

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

amikor_azt_hiszed_hogy_pntek_van_de_rjssz_hogy_mg_csak_cstrtk.jpg

Az igazán rejtélyes X-akta: hogyan lehet VALÓBAN hatékonyan lefogyni?

Döntsd el, hogy mit akarsz: megnyugtató hazugságokban és tévhitekben élni, vagy végre elérni az álom testalakodat? Ha az utóbbi, akkor szedjük szépen össze magunkat és a legfontosabb alapokat a valóban hatékony testsúlycsökkentéshez!

dita_012.jpg

Mit ehet a Moho Sapiens, ha diétára adja a fejét?

Diétás sorozatunkat folytatásában megadjuk a választ a másik nagy kérdésre: mit ehet az a moho sapiens, aki végre diétára… sőt mi több!... életmódváltásra adta a fejét?

kitrs_040_2.jpg

Strandszezon kiegészítők: mitől lehetsz még jobb formában!?

Kiegészítők a klasszikus zsírégetőkön túl... amelyek segítenek, hogy hatékonyabban csökkentsd a zsírt és hozd a top formád!

rope_workout_050.jpg

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

hasazs_03.jpg

Hasazás: mit tud és mit nem?

Sok félreértés kering a hasedzés körül: van amire azt hisszük, hogy képes... és van, amiről nem is sejtjük, hogy képes! Tisztázzunk le mindent!

haskerek_07.jpg

A hasizom

A hasizom az emberi testen nem csupán gusztusos kis dekoráció, hanem bizony a vázizomzatunk egyik élettanilag meghatározó izomcsoportja. Emiatt a has edzése nemcsak esztétikai szempontból fontos, és nem is lehet néhány odavetett haspréssel letudni.

ferde_hasizom_01.jpg

A ferde hasizom

A has edzését nagyszerűen fel lehet pörgetni olyan gyakorlatokkal, melyek nem az egyenes, hanem inkább a ferde hasizmokat célozzák meg!

harangozas_07.jpg

Nehéz ellenállások a magas ismétlések helyett - a hasizmoknál is!

Ki mondta, hogy a hasizmot csak a végtelenbe nyomott, több száz ismétléses hasprésekkel lehet edzeni?! Próbáld ki két hasizom-edzésprogramunkat - és Te magad is meg fogsz döbbenni a különbségen!

has01_1.jpg

Zsírégetőt, de melyiket?

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

gyorsan_fogyni_03.jpg

Gyorsan fogyni veszélyes!

A gyors súlyvesztés nagyon kecsegtető, ugyanakkor olyan mellékhatásokat tartogathat, amivel talán nem is számolnánk. Ismerd meg a villám-testsúlyvesztés legkomolyabb hátulütőit!

hasizom_02.jpg

Hasizom monológok: mi a valóban hatékony has edzés titka?

Hasznos kis gondolatok következnek a hasizom edzéséről - a végén egy bónusz edzéstervvel, mellyel valóban hatékonyan erősítheted a középső szekciót!