Törzsizom edzése labdajátékosoknak

Három gyakorlat, aminek ott a helye az erőnléti edzésedben!

Mindig csak a törzsizmok fejlesztéséről hallani manapság bármerre is keresgélünk a szakirodalomban - ami egyáltalán nem botor gondolat, hiszen a jól felépített törzsizomzat lehet a kulcsa a sikernek számos sportban és a mindennapokban egyaránt! A mostani írásunkban kifejezetten labdajátékosoknak - azon belül is kosarasoknak és kézilabdásoknak - a törzsizom fejlesztéséről fogunk beszélni.

A labdajátékokban különösen fontos, hogy a gyors és dinamikus irányváltások vagy éppen talajfogások miatt a gerincet megfelelően védjük! Emiatt a szakedzőknek és a játékosoknak meg kell érteni a medence- és hasizmok, a gerincmerevítők fontosságát és a gerinc mozgásokban vállalt szerepüket.Továbbá fontos tudni, hogy nem csak a gerincet fogják védeni, hanem minden hajlításban (előre és oldalra) vagy éppen feszítésben, csavarásban ezek vesznek majd szerepet!

Milyen gyakorlatok lesznek a kosár- és kézilabda szempontjából funkcionálisak?

Harangozás csigán, törzsrotációval

A mozdulat 90%-ban megegyezik a hagyományos harangozással, , ha nem rémlene. :)

Azonban van egy kis kanyar benne: a törzshajlítás pillanatában (amikor haspréselsz a kábeles ellenállással szemben) nem előre hajlítasz, hanem igyekszel az ellentétes térdet megérinteni az ellentétes könyököddel. Ez a kis rotációs mozgás éppen annyi pluszt ad hozzá majd a gyakorlathoz, ami ahhoz kell, hogy úgy erősítsd a hasizmokat, ahogyan az a pályán nagyon sok esetben majd kell az átlövéseknél!

Medicin labda slam - azaz "dobjátok le a földre a labdát, de nagyon durván"

A feladat egyszerű: állj csípő széles terpeszben és emeld a medicin labdát magas tartásba enyhén hajlított könyökkel, majd miközben hajlítod a lábad és enyhén a törzsed (mintha le akarnád rántani testből) teljes erőből a padlóhoz vágod. A pattanó labdát elkapod és megismétled, olyan erősen ahogyan csak tudod. Stressz oldásnak is kiváló!

Medicin labda passzok

Egyszerű kétkezes felső átadásoktól kezdve a kapura lövés gyakorlásáig (ebben az esetben 1kg-os labdánál nehezebb nem javasolt) minden verzióban végezheted. Az a jó benne, hogy akár társ segítségével, akár csak falra dobálva is kivitelezhető.

Természetesen NEM ez a három az egyetlen használható törzsizmokat erősítő módi, de kétségtelenül funkcionalitásukban mindenképp kiemelkedően fontosak!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

medicin_ball_slam_03_2.jpg

Medicin labda a nagyfiúk választása a hatékony kardióhoz

A medicin labdás edzésekkel amellett, hogy kiváló kondíciód lesz, erős, funkcionális törzs izmaid, amellett olyan szikár leszel, mint egy fajtatiszta angol agár, és legalább olyan gyors is.

medicinlabda_gyakorlatok_2.jpg

Készen állsz egy kis labdázásra?

A medicinlabdás edzés az egyik legjobb szabadsúlyos edzésforma. Ütheted, dobhatod, vághatod, emelheted, hajíthatod - és persze számos hatékony, teljes testet megdolgoztató feladatba belevonhatod.

robbanekony_mozdulatok_06.jpg

Robbanékony mozdulatok: zsírégetéshez és izomépítéshez

Gyorsan, gyorsabban, még gyorsabban érd el a céljaidat! Lássuk a gyors ismétléses technikák előnyeit, vagyis azt, hogy miként fog segíteni egyaránt a zsír vesztésben és az izom épülésében.

kettlebell_gyorstalpalo_03.jpg

Kettlebell gyorstalpaló

pliometrika_03.jpg

Pliometrika

Miután tehát a "hétvégi harcosok" edzésében is szeretett kaptak a pliometrikus gyakorlatok, és a funkcionális edzés elterjedésének köszönhetően egyre szélesebb kör alkalmazza - így fontosnak tartottuk, hogy mi is írjunk róla néhány alapvető gondolatot.

felhzs_031.jpg

Virtuális felhúzó szeminárium 3.: Vitatott és gyakori kérdések az elemelés kapcsán!

Miután részletesen igyekeztünk bemutatni az elemelés pontos menetét, így nem maradt más hátra, mint megválaszolni a mini szemináriumunkon elhangzó fontos kérdéseket.

kondiciofejleszto_01.jpg

Kondíciófejlesztő sokk-tréning

Ha szeretnéd növelni az állóképességedet, hatékonyabbá tenni a zsírégetést, vagy egyszerűen csak kedveled a bizarr edzésmódszereket, akkor gyere és énekeld velünk: "Tabatááázni élvezet..."

kihivas_ami_biztos_izomlazba_01.jpg

Kihívás, ami biztos (izom)lázba hoz!

Most kiderül kinek van acélos felsőteste! Bárhol és bármikor kivitelezhető gyakorlatsor, ami a legkeményebbeket is megizzasztja.

trzsizom_05.jpg

Építsd ki a legjobb súlyemelő övet a világon!

Összeválogattuk azokat a gyakorlatokat, amelyek a talajon állva (vagy épp járva) segítenek a törzs stabilitás fokozásában!

tgu_gyakorlat_04.jpg

Néhány érv a TGU gyakorlat mellett!

Most eláruljuk, hogy miért ez a legjobb gyakorlat arra, hogy egyszerre fejlesszük a koordinációt, a stabilitást, az erőt és a mobilitást!

kalcium_03.jpg

Két kiegészítő, hogy törhetetlenül juss előre!

Két nagyon fontos kiegészítőről szeretnénk beszélni a csontok kapcsán, melyek használatával olyan törhetetlen csontjaid lesznek, mint Hugh Jackmannek az X-men filmben!

kardi_010.jpg

Eszközök az állóképesség fejlesztésére

Mivel nemrégiben beszéltünk az állóképesség fejlesztés lehetséges módjairól, akkor most nézzük meg azt is, hogy milyen eszközpark állhat a rendelkezésünkre – vagyis melyek azok, amiket a leggyakrabban használnak világszerte.

plank_varici_03.jpg

Erő tetőtől talpig! Öt izgalmas plank variáció!

Még strapabíróbb testre, gyorsabb fejlődésre, és nagyobb erőre tehetsz szert egészen a tokádtól a bokáig, ha rendszeresen beilleszted az alábbi gyakorlatokat az edzéseid végére!

tomegnoveles_sulyemelo_gyakorlatokkal_03jpg_2.jpg

Maximális erő és robbanékonyság a komplex edzés módszerével!

Szeretnél egy erősebb, gyorsabb, szálkásabb testet? Íme egy sokkoló edzésmódszer, mely könnyen alkalmazható, és egyszerre segíti az említett célok elérését!

hardcore_kihvs_02.jpg

Egy újabb hardCORE kihívás: haladóknak!

A haladókra is gondolva hoztunk Nektek egy újabb gyors feladatsort: a rendszeres végzésével nem csupán a hasizmaidat fogod acélosítani, hanem a törzsizmaidat is hatékonyabban megerősítheted a nagy súlyos gyakorlatokhoz!