Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

"Elképesztő erőt és gyors tömegnövekedést akarsz? Gyors regenerációt és kimagasló teljesítményt? Akkor a létező legjobbat tartod a kezedben, ha ezt a terméket választod... Annyi izmot pakol rád, amennyi csak emberileg lehetséges!..." De valóban? A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt!

Íme egy kis lista arról, amit érdemes figyelembe venned, ha a számodra megfelelő tömegnövelőt keresed!

Tömegnövelő porok kezdőknek és haladóknak: fehérjetartalom és annak minősége

A tömegnövelő porok szemezgetése közben az első célpont mindig a fehérje tartalom és annak minősége! Ha gyors tömegnövelést akarunk, hízás nélkül, akkor bizony a magas fehérjetartalom lesz az egyik elengedhetetlen kritérium. Az étkezések során a legtöbb esetben a kellő mennyiségű szénhidrátot könnyű (és olcsóbb móka) belapátolni, még az elegendő minőségi fehérjeforrásokkal gyakran meggyűlik a bajunk.

Nézzük a három fő kategóriát, amivel találkozhattok:
Tömegnövelő 15% fehérjetartalom alatt: igazából jóformán tömény szénhidrátbomba, némi fehérjével megdobva. Ha extrém mód nem tudsz hízni, de a bélkapacitásod korlátolt akkor jöhetnek képbe a magas kalóriatartalmú, olcsóbb tömegnövelők, mely segítségével gyerekjáték a masszív kalóriák belapátolása, így a tömegnövelés gyorsan össze fog jönni. 
Vajon ez a Neked való?
Ezt a tömegnövelő port kezdőknek és nehezen hízóknak ajánljuk. Itt ugye kevesebb a fehérje mennyisége, de a kezdő, vékonyabb srácokon amúgy nincs túl sok izom, így a napi fehérjebevitel letudása sem egy mission impossible - viszont ha már van rajtad némi érdemleges izomszövet, akkor szerintem térj át a magasabb fehérjetartalmú kategóriákra. Fontos, hogy ha zsírosodásra hajlamos vagy, akkor messziről kerüld ezt a szekciót, mert a Te esetedben a tömegnövelés hízás lesz, ha ezt a szekciót használod!

15 680 Ft -15% 13 280 Ft
dymatize_super_megagainer_5440.jpg

Tömegnövelő 15-30% fehérjetartalom között: ezekben a termékekben már mondjuk azt, hogy kielégítő mennyiségű fehérjével számolhatunk, még mindig szép számú szénhidrát mellett, mely kellően elég a megerőltető edzéshez szükséges üzemanyag biztosítására, és a kimerült glikogénraktárak feltöltésére.
Vajon ez a Neked való? Ez az egyik legnépszerűbb kategória, ezt a tömegnövelő port kezdőknek, középhaladóknak és nehezen hízóknak is egyaránt kielégítő a gyors tömegnövekedéshez… magyarán egy átlagos igénynek teljes mértékben megfelel! Igazából költség hatékonyak lehetünk itt is, mivel általában az egy adag elég tetemes mennyiség, így kisebb testsúly esetén teljesen jó fél adagokat tolni naponta 2-3-szor. Kivéve hardgainerek… Ti igyátok csak ki az utolsó cseppig!

20 280 Ft -19% 16 480 Ft
2655us_mutant_mass_vanilla_ice_cream_flavor_15_lbs_68_kg_v100_ms.jpg
18 780 Ft -15% 15 880 Ft
musclemeds_carnivor_mass_25900.jpg

Tömegnövelő 30% fehérjetartalom felett: a tömegnövelők elit kis csoportja. Áruk és fehérjetartalmuk is kiugró. Ez ugye már valóban prémium kategória, hiszen meg vannak rakva rendesen fehérjével és nem csak töménytelen szénhidrátból állnak, így lehetőve teszika tömegnövelést hízás nélkül.
Vajon ez a Neked való? Aki haladó, könnyen zsírosodó endomorfabb genetikai csomag, illetve a zsírmentes tömegnövelés eszméjét követi - és nem sajnálja a cash-t – őt csak bíztatni tudom ezekre a termékekre. Ha odafigyelsz az étkezésre, valóban minőségi tömeget hozhat (bár ez erősen függ a normál étkezéstől is mellette)!

17 280 Ft -19% 13 980 Ft
bsn_true_mass_2600_1.jpg
15 980 Ft -15% 13 580 Ft
mhp_up_your_mass_2270_1.jpg
28 280 Ft -15% 23 980 Ft
dymatize_elite_mass_4540.jpg

A fehérjetartalom minősége

Szintén nagy pozitívum, ha olyan tömegnövelőre bukkantál, amely nem "gagyi" fehérjékkel dolgozik: ha protein-mátrixunk tejsavófehérje koncentrátum, izolátumok és hidrolizált tejsavófehérje forrásokra épül, akkor már rosszul nem járunk, hiszen a fehérje a gyors tömegnövekedés alapja. A marhahúsprotein szintén egy jó választás. Az említetteken kívül sokszor helyet kap a tömegnövelőben egy lassabb csapat is (például a kazein), mely a komótosabb felszívódása miatt több órára ellátja a testedet az aminosavakkal. A gyors és elnyújtott felszívódású fehérjéket tartalmazó tömegnövelők előnye, hogy nem többféle proteinre is beruházni: megállja a helyét edzés utáni, illetve a lassú felszívódású fehérjéinek köszönhetően kitart az étkezések között is!

Tömegnövelés hízás nélkül? Figyelj a szénhidrátra!

A tömegnövelő-összetevők másik kiemelt csoportja a szénhidrát szekció, így ejtsünk erről is pár szót. Még régen főképp dextróz-maltodextrin alappal dolgoztak a gyártók, addig mára már a szénhidrát piacra is betörtek az újdonságok – és ennek fényében olyan termékek kerültek a polcokra, melyek cukor nélkül képesek villámgyorsan feltölteni a glikogénraktárakat!

Az új trend, hogy a cukornál nagyobb molekulasúlyú szénhidrátokat tesznek a tömegnövelőbe, melyek elvileg gyorsabban haladnak keresztül a gyomron (nem okozva kellemetlen emésztőrendszeri mellékhatásokat) és így hamarabb tölti fel az izom glikogén raktárakat, mint a dextróz. Cukor helyett gyakran alkalmaznak még a gyártók egy alacsony glikémikus szénhidrátokból (árpa, zab, zabrost) álló komplexet, mely stabilizálja a vércukorszintet, miközben folyamatos energiát és fejlett glikogén utánpótlást biztosít - így minőségi, tiszta testsúlynövekedést produkál! Mindenkinek ajánlom, aki a tömegnövekedést hízás nélkül szeretné kivitelezni!

Bár nem mondom, hogy a nagy átlagnak szüksége lenne ilyen "full-os" szénhidrátokra, de egy plusz fegyver lehet a haladók számára, vagy azoknak, akik a sima szőlőcukrot rosszul tolerálták.

Tömegnövelés gyorsan! Más egyéb "fűszerek", amik segítenek!

Sok gyártó a termékeibe már pluszba aminosavakat, kreatinokat, vitaminokat is hozzáad a gyors tömegnövekedés érdekében. Ez mind-mind jó dolog, ha benne van, de ugye a tömegnövelőnk nem erre hivatott, hogy lefedje a tápkieg világ minden aspektusát. Ezt a gyártók is tudják, így általában ezek a kis pluszok sajnos (ritka kivételeken kívül…) csak "dísznek" vannak jelen… Némiképp segítik a regenerációt, de aki komolyabban akarja az említett összetevőket a kulacsába, annak általában érdemes külön összevegyészkednie, hogy a tömegnövelés gyorsan haladjon!

Speciális emésztőenzimekkel is találkozhatunk - ezt kifejezettem jó dolognak tartom, ha van benne - ezáltal elvileg még könnyebben és hatékonyabban tudod a bevitteket hasznosítani. A hozzáadott emésztőenzimeknek hála nem fog semmilyen kellemetlen felforgást okozni a termék a beleidben, nem puffaszt és nem fog elgázosítani sem Téged, sem a mit sem sejtő környezeted… :))

Remélem sokatoknak tudtam segíteni, és most már el tudtok igazodni a tömegnövelő porok között – és megtalálni az igényeiteknek és a pénztárcátoknak megfelelő kiegészítőt!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Kedves FitBuilder csapat!
185cm, 64 kg vagy, szálkás, tehát nem az informatikus alkat :). Egy a nagy gondom...kérdésem...kérésem: Biotech és Scitec termékeket próbáltam. 20-23 éves koromban Whey proteint ittam a Biotech-től. Ez egy kellemes táplálék kiegészítő volt, melyhez hozzá adtam tejet, 1-2 banánt, mandarint, mézet. Napi 3-4 étkezéshez ittam. Hozzá Kreatint szedtem. 1 év alatt, edzés mellett 72kg-ra mentem fel 62 kg-ról. Ott stagnált a testem, ami egy normális folyamatnak mondható sportolóknál. Hosszadalmasabb stresszes időszak miatt vissza fogytam, nem tudtam edzeni se és egészségügyi gondokkal küzdöttem. Még mindig tart a "harc", de azért ég és föld az akkori és a mostani állapot. Szerintem 6-7 éve nem érzem jól magam. Minden vizsgálatom rendben van. De ez mellékes. Idén leszek 31, a 64kg testsúlyom már azért ennyi, mert híztam. A Biotech boltban "Brutal Muscle" terméket ajánlották. Persze megvettem, nagy vödörrel, de miközben az ismerőseim még egy kávét is ihatnak mellé, engem úgy felpörget, hogy aludni sem tudok és hányok....
Nos. Mit fogyasszak, ami nem pörget fel, hízlal és energiát ad a sportoláshoz? Orvosaim szerint ehetek bármit, sok cukrot kell bevinnem, ugyanis ha leesik, nincs tartaléka a testemnek, ami remegés és rosszulléttel jár. Nehéz eset vagyok, ezért kérek tanácsot. Sokat olvastam az évek során, de az én alkatomra nem találtam választ. A (már nem létező) Wheypro nem pörgetett fel. jó volt... Rendszeres étkezés mellé szeretnék inni valami "pluszt". Reggel főleg fontos, az a legrosszabb időszakom.
Előre köszönöm, hogy olvastátok!
Mr.Floppy | 2018-03-05 02:03:02

Kapcsolódó cikkek

multivitamin.jpg

Tegyük meg a minimumot a maximumért.

Bármi is a célod, csak szilárd alapokra lehet építkezni. És ez a szilárd alap valami olyan táplálékkiegészítő kombinációt takar, melyet mindig, mindenkinek, minden célhoz ajánlunk.

szoja_feherje.jpg

A szójafehérje

A proteinporok piacán az állati eredetű készítmények mellett kitűnő alternatívát kínál egy növényi alapú szójafehérje. Nőknek, vegáknak, főképp diétánál remek és relatív olcsó választás!

kardio_tomegnoveles_4.jpg

Te szoktál kardiózni tömegnövelés alatt?

Kardiózni tömegnövelés alatt?? A kardió a szerencsétlen diétázók ítélete. Valóban? Még mielőtt szilárd gyökeret vernél ezen a véleményen, olvass bele a cikkbe!

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

porban_az_igazsag_02.jpg

Porban az igazság: A protein és ami mögötte (azaz benne) van

"Ne porozzáá, azok mind tele vannak koxokkal!!!" Az ilyen gondolatok kiküszöbölése érdekében megpróbálom eloszlatni a félreértéseket a mitikus vagy épp rettegett porokról!

paleo_protein_01.jpg

Paleo proteinek

A Paleolit étrendet követve még nem feledkezhetünk meg az edzés utáni fehérjeturmixról sem… és bár az ősember valószínűleg azt nem nagyon fogyasztott, mégis nézzük meg, milyen lehetőségünk maradt az edzés utáni fehérje utánpótlásra!

bpa__02.jpg

Hormonszintünket megbolygató adalékok?!

Van egy vegyület, amely széles körben használt - viszont korántsem veszélytelen, mivel képes arra, hogy hormonális zavarokat okozzon! Ismerd meg, majd fogadd meg tanácsainkat, melyekkel száműzheted ezt az anyagot az életedből!

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

tojsprotein_040.jpg

Tojásfehérje - a régi, de jól bevált protein

Egyszer volt, hol nem volt, valahol a csirkemell előtti időkben még a tojás volt a legszélesebb körben fogyasztott természetes fehérje forrás. Íme pár ok, amiért mindenképp érdemes újra étrendet kiemelt helyére illesztened!

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.

fehrje_010.jpg

Ha beüt a pénzhiány: válságmegoldás fehérjebevitelre

A testépítő étkezésben mindig a fehérjebevitel, illetve annak költsége szokott gondot okozni. Nézzük meg, hogy miképp tudjuk olcsón, olcsóbban, még olcsóbban bevinni a testünk számára áhítottan vágyott tápanyagot, a proteint!

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!

210.jpg

Az élelmiszereken lévő címkék és tápértékek hazudnak?!

Te mindent elhiszel, amit az élelmiszerek címkéin és tápérték adatain látsz? Vajon a sokszor indokolatlanul drága, light, bio, hozzáadott tartósítószereket nem tartalmazó alternatívák valóban jobbak? Kattints a cikkre, és kiderül!

kell_e_protein_03.jpg

Kell-e nekem egyáltalán protein por?

Jöjjön egy gyakori kérdés-probléma tisztázása: kell-e neked egyáltalán protein por vagy tényleg nélküle is eredményesen fejlődhetsz, szálkásodhatsz?