Tömegnövelő étrend - "Zabálj ahogy csak bírsz."

Nehezen gyarapodóknak túlevési tanácsok!

Nálunk is rengeteg írás született eddig a diétás étrendekről és a zsírvesztésről. Azonban az olvasóink tetemes hányada vékonyka, ektomorf férfi ("egyszálbél", gizda, nevezhetjük sokféleképpen), aki nem fogyni, hanem éppen vastagodni szeretne bármi áron! Nekik egy jó hír, hogy alább olvashatják az első "zabálj ahogy csak bírsz" jellegű írásunkat, a maximális tömegnövelésről.

Személy szerint én azt vallom, hogy ez az egész étkezés dolog túl van misztifikálva. Hányszor, hogy mit egyél - mondják a nagyon szakmainak tűnő tanácsokat. Olyan esetben, ha egy-két hónapja kezdted az edzést, akkor elég rémítő lehet olvasni grammra kiszámolt szénhidrátról és deciliterre kiszámolt folyadék pótlásról. Kezdő szinten bőven elég elsőként ha egy egyszerű szabályt megtanulsz: ha többet eszel mint amennyit mozogsz akkor hízni fogsz, ha többet mozogsz mint amennyit megeszel akkor fogyni! Mivel ez az írás a nehezen gyarapodóknak szól, emiatt a túlevés ősi művészetét fogom ismertetni röviden! Lássuk a gyakorlatban:

Magas szénhidrát tartalmú minta étrend kákabelűeknek!

1-es minta menük
Reggeli: nagy tál zabpehely, gyümölcsökkel, tejjel
Tízórai: lágy tojás, barna kenyér, tej, paradicsom
Ebéd: grillezett hús, főtt krumpli, zöldségek,
Uzsonna: paradicsomos hal  konzerv, pirítós, banán
Vacsora: tojás rántotta gombával, pirítóssal

2-es minta menük
Reggeli: fehérje turmix, alma, pirítós vajjal és felvágott
Tízórai: gyümölcs, krémtúró
Ebéd: sült máj zöldség körettel és barna rizzsel
Uzsonna: fehérje ital gyümölcsökkel
Vacsora: főtt csirke, rizs, kukoricával

A minta étrend durván 5- 6000 kalóriát is jelenthet egy nap! Sajnos ilyen magas tápanyag bevitel mellett szedsz fel felesleget is. Kivéve, ha esetleg iron man versenyre készülsz, mert kb. napi 7000 kalória feletti veszteséget már egyszerűen nem tudjuk pótolni akármennyit eszünk, óhatatlanul fogyni kezdünk.

A minták nem szentírások, ettől el lehet térni természetesen tőlük, csak irány mutatóba készült. Viszont ez alapján akár már te is összeválogathatod az étrendedet. Remélhetőleg miután szörnyülködve olvastad és magadban megfogalmazódott a kérdés: "de hát ki eszik ennyit egy nap"? A válasz, aki hízni akar!

Gil / FitBuilder TEAM

Ha van saját hízó kúrád, amit használsz tedd közkincsé a kommenteknél, hátha másnak is beválik! Jó étvágyat, akarom mondani kellemes edzést!

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Nem vagyok vastag testalkatú, de 3 hónap alatt 17 kilót szedtem fel kondizás mellett. A kulcs a napi 5-ön kívül plusz egy evés és legalább napi 9 óra alvás. (figyelem! Csak jó alvóknak ajánlom!) A plusz 1 evést éjjel iktatom be. (Az első pár alkalommal ébresztő óra kellett, de hamar ráállt a szervezetem és már az első hét után magamtól felébredek a kellő időben) A cél: hogy az emésztő rendszer működése ne lassuljon le éjjel. Ezt úgy értem el, hogy vacsora után azonnal lefeküdtem. Amikor az esti evés után eltelt 1-2 óra lefekvésig, másnap reggel úgy ébredtem, hogy nem vagyok éhes és el kellett telnie bizonyos időnek, mire enni tudtam. Ha viszont közvetlen lefekvés előtt eszek, reggel úgy ébredek, hogy majd kiugrik a szemem az éhségtől. A módszert azért csak jó alvóknak ajánlom, mert mivel éjjel is dübörög az emésztő rendszer, értelemszerűen a vérkeringés is aktívabb ezért nem tudsz olyan mélyen aludni, ami így kevésbé pihentető. Ezért szükséges a legalább 9 óra alvás. Sok sikert!
Nándor Fekete | 2012-01-25 11:26:32
szerintem szénhidrátként rizst kéne használni mindenhol, mert a kenyérnek elég kevés a CH tartalma, és még sok esetben szar minőségű is.
Dávid Berecz | 2012-01-25 12:33:37
Ja, meg ha nem lennék csóró.
László Pozsgai | 2012-01-25 12:40:53
Én diétázta ezerrel, de nagyon nehezen fogytam és egyszer elegem lett. Módjával ugyan, de elkezdtem enni a kenyeret 4 óra után mondjuk nem igazán ettem. És beindult a fogyás. Nemtom miért , de talán azért, mert a túl kevés szénhidrát miatt a szervezet a fehérjéből pótolja ill. elkezd raktározni is. Pedig előtte ki volt számolva minden és mégsem. Utána meg nem számoltam csak szemmel akkor meg tök jó volt. 3 éviog alig fogytam utána 3 hónap alatt fogytam tartósan annyit , mint 3 év alatt. Ja, és az izom is jött jobban...
Sándor László Horváth | 2012-01-25 01:24:43
Edzésterv a társadalom csóró, rabszolgáinak, első kézből:

Edzésterv: Otthon össze rakott szabad súlyok. Gyakorlatok: Ami ezekkel megy.

Étrend: A variáns.
Reggeli: Vajas deszka, tea
tízórai: semmi, vagy vajas deszka, tea
ebéd: Kenyér szeletek a-la naturell, kommersz szalámi, 1.5%-os tej
uzsonna: semmi vagy zsíros deszka, tea
vacsora: TESZKÓ alma, vajas deszka, leértékelt kakaó

B-variáns:
Reggeli: TESCO zsemle, az előző napi kommresz szalámi, a megmaradt kakaó
tízórai: semmi, vagy TESCÓ alma, zsemle
ebéd: Zsíros deszka, TESCO gazdaságos kukorica konzerv
uzsona: semmi, vagy lekváros deszka lap
vacsora ezek kombinációi

A hétvégén némi hús, de nem sok mert kell a család többi tagjának is.
László Pozsgai | 2012-01-25 01:25:25
én meg ehetek akármennyit, hiába az edzés, ha nem szedek napi 10-12szem BCAA-t vagy glutamint mázsa számra, fogyok, mert a melóhelyemen eléggé csúcsrajáratnak....nincs gondd a szálkásodással, JA és nagyon fontos a folyamatos stressz, ha "száradni" akar az ember...a tömeg meg úgy se jön :D
Gergő Elek | 2012-01-25 05:18:58
fail
Alex Nagy | 2013-05-11 01:01:40

Kapcsolódó cikkek

zabpehely_protein_suti.jpg

Zabpehelykeksz fehérjeporral

gyuros_turogomboc.jpg

Gyúrós túrógombóc

miert_nem_tudok_nagyra_noni_3.jpg

Miért nem tudok nagyra nőni? Az izomtöveg növelés (majdnem) 10 parancsolata

Az izomtömeg növelése nem mindenkinek olyan egyszerű folyamat. Jöjjön néhány kérdés, amit tegyél fel magadnak, még mielőtt végleg elkönyvelnéd a testedet egy genetikai kudarcnak.

miert_nem_tudok_nagyra_noni_2_1.jpg

Miért nem tudok nagyra nőni? Lehetséges magyarázatok keresése - ezúttal a táplálkozásodban!

Talán az izomnövekedés hiányának problémája Nálad is a konyhádban - azaz a táplálkozásod maga katasztrofális valóságában gyökeredzik? Tedd fel magadnak a kérdéseket, és megtudhatod!

labedzes_05.jpg

Többet nem fogod ellógni a lábedzést!

Olvasd el ezt a néhány sort, és változtasd meg Te is végre a hozzáállásod arról az átkozott láb-napról!

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

tmegnvel_01.jpg

Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, kezdőknek gyors tömegnövelést ígérnek, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt! Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

szendvics_07.jpg

Élet a csirke-rizs dobozokon túl: edd ezt a suliban!

Nem szeretném, ha itt nekünk bárki szalámis szendvicsre vagy menzakosztra legyen ítélve, ezért összeszedtem Nektek néhány hurcolászható gyúrós kaját!

hardgainer_04.jpg

Hogyan gyarapodjunk ektomorf testalkattal?

Kövesd végig az alábbi cikk sorozatot, és többet nem fogod azt a kérdést hallani, hogy "Hé haver, gyúrnod kéne…", hanem csak azt: "Haver, Te gyúrni jársz?!".

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

teszto_01.jpg

Természetes tesztoszteron fokozás

Nézzük meg, hogy milyen étkezési irányelveket érdemes betartani, hogy a teszto-szinted maximalizáld - szteroidok nélkül is!

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.