Többet nem fogod ellógni a lábedzést!

...It’s NOT "Leg Day"...It's "TESTOSTERONE Day"...!!

Vannak akik szeretik, mások utálják (és sajnálatos módon sokan nem is csinálják...). A dolog fejben dől el! A tested mindent hall, és amit az agyad mond, azt követni fogja. Olvasd el ezt a néhány sort, és változtasd meg Te is végre a hozzáállásod arról az átkozott láb-napról!

Láb nap. Van aki imádja, van aki utálja, de a legrosszabb az, aki nem is csinálja. Veheted könnyelműen félvállról, de akár szólhat a lábedzés a hatalmas súlyokról, maximális erőbedobással végzett guggolásokról. Mindenki tudja, miről beszélek, és azt is tudja, hogy melyik csoportba tartozik.

Lábat edzeni kell. Súlyos hiba a láb edzés elhanyagolása. Tudod, hiába van kigyúrva az a felsőtest, ha közben pipaszár a láb. De hagyjuk az esztétikát. A lábunknak fontos tartószerepe van. Hogy emelnél majd hatalmas súlyokat a magasba, vagy végeznél döntött evezéseket, ha az alsó vázad sincs kellőképp megerősítve? Sohasem tudod kihozni magadból a maximumot, ha nem egységesen erősíted az izmaidat. A lábad alapozza meg a fizikumodat, minden értelemben.

Sokan vannak úgy, hogy eljárnak focizni, futni meg bringázni, és azt hiszik, hogy ezzel a lábedzés le van tudva. Nagy tévedés! A súlyzós edzés teljesen más stimulációt jelent, nem lehet ilyen jellegű mozgásfajtákkal kiváltani.

Térjünk a lényegre. Nem szeretsz lábazni? Semmi gond – nem vagy vele egyedül.

Az, hogy szeretsz vagy utálsz valamit, az a fejedben dől el. A tested mindent hall, és amit az agyad mond, azt követni fogja. Vagyis nincs más dolgod, mint kicsit átértékelni a hozzáállásod. Amikor legközebb reggel felkelsz az ágyból, akkor ne arra gondolj, hogy ismét egy újabb átkozott lábnap… a mai edzés nem láb-nap lesz…hanem a TESZTOSZTERON nap!

Emlékezz,, hogy a nagy izomcsoportokat megdolgoztató gyakorlatoknak számos jótékony hatása van, többek között az, hogy megemeli az anabolikus (izom-építő) hormonok szintjét. A kemény és intenzív súlyzós edzések megnövelik a szervezet természetes növekedési hormon és tesztoszteron szintjét, ezáltal olyan hormonális feltételeket indukálva a testedben, mely kedvezően befolyásolja az izom növekedését.

Van olyan edző, aki a hardgainer tanítványaival bizony heti több alkalommal végeztettek guggolást, mivel ez olyan hormonális löketet adhat a testnek, ami sok embernek segített, amikor már minden tömegnövelési program csődöt mondott. Sőt, egy kis érdekesség: nem rég olvastam egy norvég kutatásról, ahol azt bizonyították, ha közvetlenül egy intenzív és rövid láb edzés után végzel bicepsz edzést, akkor nagyobb növekedést érhetsz el (mind erőben és tömegben), mintha külön napon edzenéd. A kutatás módszertana ott sajnos nem volt részletezve, mindenesetre érdekességként gondoltam megemlítem.

Tény, hogy a hátadon a hatalmas súllyal lemenni a mélybe, majd újra felemelkedni kemény meló, de a pár percnyi fájdalomért és a szenvedésért olyan kedvező anabolikus feltételekhez juthatsz, melynek hosszútávon hálás lehetsz. Tehát irány a power rack, és állj be örömmel a tárcsákkal megpakolt rúd alá.

Amondó vagyok, hogy legyél akár fiú, akár lány - add meg a módját annak a lábedzésnek. Küzd végig keményen, éld túl, és amikor majd erőtlenül, remegő lábakkal vánszorogsz ki a teremből, akkor olyan eufória és elégedettség önti el a tested, amiért imádni fogod a lábedzést.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fekvenyomas_03_1_2.jpg

A tesztoszteron és az edzés.

Tudj meg mindent a tesztoszteronról: hogyan optimalizálható a szintje edzéssel és táplálékkiegészítőkkel!

guggolas_nagy_1.jpg

Guggolás rúddal

labtolas_4.jpg

Lábtolás

labhajlitas_fekve_4.jpg

Lábhajlítás fekve

elol_guggolas_3.jpg

Elől guggolás

labtolas_4_3.jpg

Mamutfenyő vastagságú lábak!

Nem győzöm eleget tépni a számat, hogy aki nagy és erős akar lenni az nem lóghatja el a lábak edzését. Az aló test izmai többszöröse a felső testének, ugyanakkor számtalan más előnye is van az aló test edzésének.

miert_nem_tudok_nagyra_noni_3.jpg

Miért nem tudok nagyra nőni? Az izomtöveg növelés (majdnem) 10 parancsolata

Az izomtömeg növelése nem mindenkinek olyan egyszerű folyamat. Jöjjön néhány kérdés, amit tegyél fel magadnak, még mielőtt végleg elkönyvelnéd a testedet egy genetikai kudarcnak.

felhuzas_merev_labbal_2.jpg

Felhúzás merev lábbal

akarod_hogy_nagyobb_legyen_a_karod_01.jpg

Akarod, hogy nagyobb legyen a karod?

El kell árulnom valamit: a hatalmas karok titka nem a bőrrepedésig pumpált ismétlésekben és a koncentrált karhajlításokban rejlik. Valóban nagy karokat akarsz? Akkor első körben ess neki a cikknek!

setalos_kitores_03.jpg

Sétálós kitörés

tomegnoveles_zsirmentesen_02.jpg

Tömegnövelés okosan - 1. rész

Gyakorlatias tanácsok a zsírmentes(ebb) tömegnövelő étkezéshez. Íme egy hatásos terv egy "átlag" sportoló számára, aki izomtömeget szeretne növelni úgy, hogy a testzsír százaléka a lehető legoptimálisabb tartományba maradjon!

leg_matrix_02.jpg

Alig három perc a pokolból: egy rövid csattanó... a lábedzés végére!

Jöjjön egy rövid gyakorlatsor, mellyel a kondíciód és az alsótested állóképességét is fokozhatod!

teszto_01.jpg

Természetes tesztoszteron fokozás

Nézzük meg, hogy milyen étkezési irányelveket érdemes betartani, hogy a teszto-szinted maximalizáld - szteroidok nélkül is!

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.