Tippek a leghatékonyabb otthoni edzéshez 2.rész: Még olcsóbban, még kisebb helyen!

Ahogy ígértük az előzőkben, adunk még egy esélyt az otthoni edzésnek. Most az anyagi keretet még lejjebb szorítjuk, és igyekszünk arra is ügyelni, hogy mondjuk egy kis lakásban is elférjen a szerelés.

A pénzbeli értéke legyen mondjuk annyi, amiből mondjuk egy féléves bérletet meg lehetne venni egy budapesti átlagos edzőteremben, azaz kerekítve olyan 60-70 ezer forint. Lássuk, mit tudunk kezdeni ebből az összegből otthonra!

Az ajtókeretbe szerelhető húzódzkodó. Számos helyen lehet venni a fúrás nélkül is felszerelhető (a keret közé befeszítős megoldást nem javasoljuk nagyobb termetűeknél) húzódzkodókat olyan 7-12 ezer forintos áron már beszerezni. Ez talán ez a legdrágább az egész készletben, amit a mostani felsorolásban meg fogunk említeni.

Ha a cél az olcsóság, akkor a pad helyett érdemes venni egy - a magasságodnak megfelelő méretű - gimnasztikai labdát. A labda remek tulajdonsága, az olcsósságán túl (a legolcsóbbak alig 1-2 ezer forintért meg lehet venni), hogy nem fog veszettül hangos lenni, ha éppen átrendezed a szoba közepére, mert edzeni akarsz, továbbá a padlót sem karistolja. Tökéletesen tudod fekvenyomó padnak használni, amellett a paddal ellentétben ezen stabilizációs gyakorlatokat is végezhetsz.

Minden lakásban van egy erősebb szék, amik tökéletesek lehetnek az ülve végzett gyakorlatokhoz, de az igazi kihívás a törzsizmoknak és stabilizátoroknak, ha labdán végezed ezeket is.


Kell egy fekvőtámasz bak is, ami majd elválaszthatatlan lesz e a felsőtest edzésedtől. Minden lehetséges variációban fogod majd gyakorolni, illetve a törzsizom fejlesztésnek az L-sit tartást is el tudod rajta végezni. A fekvőtámasz bakok is elhanyagolható árú tételek.

Itt jön az első komolyabb választás. Kézi súlyzó vagy gumikötél vagy kettlebellek?

A gumikötelek lényegesen olcsóbbak, mint egy készletnyi kézi súlyzó - azonban aki hozzá van szokva a nagyobb súlyzók használatához, annak nehéz lesz olyat választani, mely kihívást fog adni.

A kézi súlyzók nagyon praktikusak, azonban a jobb minőségűek nem olcsók.  A felhasználhatóságuk azonban talán a legjobb minden téren.

A kettlebellek még drágábbak, azonban egy párral már egész komoly eredményeket lehet elérni.

Szóval itt a választás igen nehéz, mindenesetre nem tudod megkerülni, hogy valamelyikre be ne ruházz. Itt meghagyjuk a szabad választást mindenkinek.

A teljesség igényével meg kell említeni, hogy szigorúan véve bármit használhatsz ellenállásnak, amit csak találsz otthon találsz! Hogy mire is gondolunk? Lássunk példákat:

Egy asztallapba kapaszkodva végezhetsz invertált evezést.
Két szék között végezhetsz tolódzkodásokat.
Amíg nem tökéletes az egylábas guggolásod, addig az ajtókeretbe kapaszkodva képes lehetsz korrigálni a még bizonytalan technikádat.

Közhelyes, de valóban csak a képzeleted szabhat határokat!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények