Tipikus hibák, amiket elkövetünk fiatalon az edzésben - 2.rész

Az előző írásunkat folytatva ismét jöjjön pár dolog, amit nem tartunk be húsz éves kor körül… pedig nem ártana!

Kevés (vagy teljesen hiányzó) hajlékonysági gyakorlat

Ez is "generációkon átívelő" probléma, hogy a hajlékonyságot fokozó gyakorlatokat teljesen kihagyjátok, hogy legyen idő még két sorozat kábeles kereszthúzásra vagy valami hasonlóra.

A hajlékonyságban az a legjobb, hogy amíg megvan, addig könnyű fenntartani, minimális odafigyeléssel. A rossz ennek az ellenkezője: minél kötöttebb vagy, annál nehezebben fog menni helyreállítani. Fiatalon sokkalta hajlékonyabbak vagyunk, de ha mondjuk a mozgásunk annyi, hogy hetente háromszor lemegyünk edzeni, és ott nem nyújtunk, aztán meg napközben gép előtt ülünk, akkor ez évről évre rosszabb lesz.

Az edzés során a gyakorlatoknál is ügyelni kellene a teljes mozgástartományra, és nem csak rész-ismétlésekkel maszatolni teljes idő alatt, csak, hogy lássák, Te 110 kg-val evezel csigán, vagy, hogy tárcsákkal a sarkad alatt guggolsz még mindig negyedeket...

A nyújtásnak az edzés elején dinamikus formában, az edzés végén meg jobbára statikusan, de jelen kellene lennie.

Kevés kiegészítő, ami a regenerációt szorgalmazza.

Tudom, hogy sokan még tanulnak 25 alatt, és limitáltak az anyagi forrásaik - ha nem a legjobb helyre születtek - de az étrend kiegészítő választást azt érdemes átgondolni.

Általában mindenki vesz egy fehérjét, vagy egy tömegnövelőt – amit nem is szedünk rendesen, és felezzük az adagot, mert úgy tovább tart… hiszen a diákhitel még sokára jön, és valamiből hétvégén be is kellene rúgni ;) – és eszünkbe nem jutna olyan kiegészítőt választani, mint mondjuk B-vitamin komplex, vagy D-vitamin, esetleg egy Omega-3, növényi kivonatok, amik feltöltenek energiával…

Ha megnéznénk korosztályosan ki milyen kiegészítőt vásárol, tuti, hogy a "nem olyan menő" vitaminok 30 felett jellemzőek. Pedig ha fiatalon elkezdenénk szedni ezeket, akkor is tapasztalnánk egy minőségbeli ugrást, sőt a későbbieket is megalapoznánk velük a stabil, egészséges fizikumot!

3 480 Ft -6% 3 280 Ft
biotech_usa_one_a_day_multivitamin_100_tabletta_100_new.jpg
15 880 Ft -21% 12 480 Ft
universal_animal_pak_44.jpg
10 580 Ft -19% 8 580 Ft
musclepharm_armor_v.jpg
12 480 Ft -15% 10 580 Ft
now_daily_vits_multi_250.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fekvenyomas_3.jpg

A fekvenyomás végrehajtása és a leggyakoribb hibák

Amilyen egyszerűnek tűnik a gyakorlat, annyi buktatója lehet. A leggyakoribb hibákat próbáltuk most összeszedni.

guggols_klinika_02.jpg

Guggolás-klinika: Tipikus hibák és a mögötte álló okok

Nemcsak azt nézzük meg, hogy melyek a tipikus hibák a guggolásodnál, hanem arra is választ kapsz, hogy milyen testi problémák állnak ennek hátterében!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!

otthoni_edzs_07.jpg

Otthoni edzésterv csajoknak: kezdőknek és újrakezdőknek

Az alábbi edzésterv gyors, egyszerű és eszközmentes – így igazán nem lehet kifogás! Nem leszünk hanyagok, minden izomcsoportot lehetőség szerint megdolgoztatunk… és még a kanapédtól sem kell eltávolodni…nem nagyszerű?

fehrje_stihez_01_1.jpg

A legfontosabb kiegészítők tömegnöveléshez - kezdőknek!

Ne ess bele a mohóság hibájába, kezdd Te is az alapoknál a kiegészítők beszerzését!

hibak01.jpg

Tipikus hibák, amiket elkövetünk fiatalon az edzésben - 1.rész

Néhány dolog, amitől óva intenénk, ha még hosszú időre tervezed a súlyzós karriered!