Tesztoszeron és korai hajhullás: tényleg kopaszra tudod magad gyúrni?

Mi volt előbb a tyúk vagy a tojás: a kopasz gyúrósok vagy a gyúrástól lettek kopaszok? Sokan azt hiszik csak azok, akik kokszolnak, azoknak hullik ki a haja - ez azonban nem igaz. Számos olyan férfit, aki életében nem edzett, azt is sújtja a kopaszodás. Továbbá az sem igaz, hogy aki valaha használt szteroidot, az törvényszerűen kopasz. Nézzük a tudomány jelenlegi állása szerint mi a korai férfi kopaszodás oka, és tényleg lehet-e az edzéssel bármilyen formában befolyásolni.

Férfi és nő, sportoló és nem sportoló egyaránt naponta olyan 100-150 szál hajat veszít, sokan még ennél is többet. A környezeti hatások és az életmód egyaránt számít. Az életmódban különösen a stresszt, a diétát és fizikai aktivitás mértékét szokták kidomborítani. Ami minket sportolókat különösen érdekelhet, hogy mi van az edzéssel és az étrend kiegészítéssel.

Dr. Thomy Kouremada-Zioga, aki egy hajbeültetéseket végző klinikát vezet Londonban (igen, azok "a bizonyos brit tudósok szerint" effektus ) írt egy tanulmányt, hogy a súlyzókkal edzők körében, azok közül is akik évente több hónapon át szednek kreatin kiegészítőt mennyire gyakori a kopaszodás.

Az edzés vagy a kreatin kopaszodást okozhat? - hangzik el a kérdés döbbenten sokaktól.

A válasz szerencsére nem. A férfias kopaszodás okát tévesen a tesztoszteron termeléssel azonosítják, azonban ez nem egészen helytálló. A kopaszodás oka a tesztoszteron DHT-vá, azaz dihidro-tesztoszteronná alakulása. Ennek hatására a hajhagymák élettartama csökkenni fog. A fenti orvos állítja, hogy van összefüggés a DHT-vá alakulás és bizonyos szteroidokat használók esetében, bár ezt tudtuk eddig is.

Az igazán érdekes, hogy szerinte volt különbség azok közt, akik csak gyúrnak, és akik mellette kardió edzéseket is végeznek. A kis intenzitással végezett kiegészítő edzések (akár a kispályás foci, akár kocogás, vagy ne adj Isten jóga) mint kiegészítést végző sportolók esetében szerinte kisebb volt a tesztoszteron DHT-vá alakulása.

Azonban az a doktor azt is említi cikkében, hogy a táplálkozás és a vitamin valamint nyomelem kiegészítés különösen erős hatással bír a fenti jelenségre.

Milyen vitaminok és nyomelemek segítenek a hajhullás lassításában?

Omega 3, D-vitamin, szelén, emellett a B vitaminok, különösen a B-6 és a B12 szedésével bizonyítottan csökkenthetjük hajhullást.

A kiegészítők mellett az alábbi élelmiszerek ne hiányozzanak az étrendedből: tojás, csirke, tengeri halak (szardínia, makréla, tőkehal..stb), sárgarépa, brokkoli, spenót!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fekvenyomas_03_1_2.jpg

A tesztoszteron és az edzés.

Tudj meg mindent a tesztoszteronról: hogyan optimalizálható a szintje edzéssel és táplálékkiegészítőkkel!

A tesztoszteron serkentők.

A tesztoszteron termelés fokozóknak több fajtájával találkozhatsz, most ismertetném a két legnépszerűbbet, legszélesebb körben használtat mutatnám be.

tapkieg_idoseknek_020.jpg

Tesztoszteron fokozót a nagypapának!

Sok esetben az idősebb korosztály is nyugodtan szétnézhetne az étrend kiegészítők között, hiszen a marékszám beszedett gyógyszerek helyett a táplálékkiegészítők egy egészségesebb, mellékhatásoktól jóval mentesebb utat jelentenének.

teltett_zsr_01.jpg

Telített zsírok: egészségromboló vagy tesztoszteron fokozó?

A telített zsírokról mindig csak a rosszat halljuk, így nem csoda, hogy mindenki kiátkozta az étrendjéből... de vajon biztos jól tesszük? Lehetnek a telített zsíroknak előnyei? Igen, kapásból kettő!

teszto_01.jpg

Természetes tesztoszteron fokozás

Nézzük meg, hogy milyen étkezési irányelveket érdemes betartani, hogy a teszto-szinted maximalizáld - szteroidok nélkül is!

repa01.jpg

Egészségesebb bőr, rostok, anitoxidánsok? Edd ezt!

A konyhádba könnyen beszerezhető, esetleg épp most is ott lapuló kis superfood tipp következik!