Testtekercselések és a zsírégetés: megéri?

Az újév kapcsán sokan estek a fogyókúrás fogadalmak vermébe…és még többen próbálják a kiskapukat keresve a meló combosabb részét megúszni… így jönnek képbe az alakformáló szalonok akcióiból, vagy az IQ szintet távolról sem közelítő magazinokból, esetleg a szomszédasszony tipp-tárából a nagy őrület: a testtekercselés.

Mit várunk el a tekercseléstől?

A dolog lényege – legalábbis amit sokan hisznek – hogy fóliával múmiaként betekerve ülve, vagy neadj' ég hardcore arcok még valamely mozgást is végezve a zsírégetést…höhh! helyi zsírégetést idézhetnek elő! Mert hát a befóliázott területről kihalászva szerencsétlen testrészünket ömlő izzadságunkban és esetleges pár centi mínuszban is gyönyörködhetünk…

… de mielőtt mindenki balzsamozná, majd mumifikálná magát ejtsünk könnyes sorokat az igazságról.

Mi történik ilyenkor?

Ha fizikai munkát végzünk, vagy melegben tartózkodunk, akkor izzadni fogunk. Az izzadás egy természetes folyamat, aminek a szerepe a tested megóvása a túlmelegedéstől. Az izzadság elpárolgása ugyanis hűti a szervezetet – de ha alufóliával, vagy bármilyen más hőszigetelő anyaggal tekered be magad, akkor az izzadság nem tud elpárologni, így nem tudja kifejteni a hűtő hatást. 

A tested egyre inkább kezd túlmelegedni, a szervezet energiáját jobban felemészti, melynek hatására romlik a teljesítőképesség: ergó, kisebb súlyokkal, kisebb intenzitással nagyobb sérülés-rátával tolod az edzést. 

A verejtékezéssel ráadásul értékes ásványi anyagokat, köztük káliumot is veszítünk. A káliumhiány miatt kevesebb lesz a tárolt glikogén, ami pedig szintén erős fáradtságot és izomgyengeséget okozhat.

Valóban egy ilyen múmia-szeánsz után kilókat és centimétereket lehet letudni, de ez igazából víz vesztés és nem a zsír csökkenése! A helyi izzadás fokozódik, és nem a helyi zsírégetés! Amit ilyenkor leadsz centikben-kilókban, az csak víz - amit előbb vagy utóbb, de vissza is fogsz pótolni.

A fogyást csakis a megfelelő diéta, valamint a kardió és a súlyzós edzés eredményeként létrejövő negatív kalória egyensúlynak köszönhetjük, méghozzá a genetikailag meghatározott területi sorrendben. Szóval felesleges ott betekerni testünket, "ahonnan fogyni akarunk". Ráadásul, ha kisebb erőbedobással edzel, akkor az edzés alatt-után elégetett kalória is jelentősen kisebb lesz!

Ha pedig méregteleníteni akarsz, inkább szaunázz, és ne az edzésedet tedd tönkre ezekkel a csörgő-tekercsekkel.

Összegezve! Lokális fogyás nincs. Trükkök, időspórolás… nincs. Diéta, mozgás, kemény meló…na, olyan van.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

sauna.jpg

Edzés után vajon jó szokásunk a szaunázás?

A szauna jótékony hatásait már mindenki ismerheti, mivel több gyógyító erőt tulajdonítottak neki, mint bármely személynek a Bibliában. De miért is NEM tesszük jól, ha edzés után az első utunk rögtön a szaunába vezet?

csalo_napok02.jpg

Csaló napok diétában - így fordítsd az előnyödre!

Aki már diétázott tartósan az tudja, hogy a szervezet elkezdi szépen lassítani a metabolizmust, ezzel "felkészülve a túlélésre". Hogyan csapjuk be mégis a testünket?

ch_dita_02.jpg

A szénhidrátmentes diéták hátrányai

Nézzük meg, melyek az alacsony szénhidrátos diéták legnagyobb hátrányai és csapdái!

dita_018.jpg

A három legdurvább diéta hiba, amit elkövettek!

Most megosztjuk Veletek a három elkerülhetetlen diéta hibát... amibe ugyan szinte biztos beletévedünk…de vegyük hamar észre, és változtassunk a mentalitásunkon időben!

mzliszelet_01_1.jpg

Drága a diéta?! Nem, csak válogass okosan!

Nagyon sok terméknek megjelent a kalória csökkentett verziója, mely valóban nagyban megkönnyíti a fogyást – ugyanakkor ha az anyagi oldal sem mellékes számodra, akkor mégsem érdemes minden reform újdonságba beleszeretni. Nézzük meg, melyek azok a termékek!

szauna_02.jpg

Szauna, mint regenerációs technika

Tényleg érdemes-e edzés után szaunázni? És mégis miképp és mire használhatjuk ezt a technikát? A válaszok és sok hasznos tipp a cikkben!