Tegyük meg a minimumot a maximumért.

Kezdődjön a táplálékkiegészítők vásárlásának a története Nálad is a vitaminoknál.

Bár nem vagyunk egyformák, és mindenkinek más a célja, azonban valahol mégis kiegyezhetünk az ősi nagy mondáson: csak szilárd alapokra lehet építkezni. És ez a szilárd alap valami olyan táplálékkiegészítő kombinációt takar, melyet mindig, mindenkinek, minden célhoz ajánlunk.

Talán úgy gondolod, hogy nincs szükséged vitaminokra, mert roppant egészségesen élsz. Valóban?
- Változatosan táplálkozol, kerülöd a Mekit, a félkész, teljesen kész, feldolgozott termékeket?... Azaz csak olyan táplálékot fogyasztasz, amit még ükanyád is felismerne? :)
- Megeszel naponta több tonna friss zöldséget, gyümölcsöt?
- Dohányzást, alkohol és koffein tartalmú italokat valóban mellőzöd?
- Odafigyelsz a megfelelő arányú esszenciális zsírbevitelre? (vagy azt se tudod mi az...)
- Nem stresszeled szét magad, nem idegeskedsz, és nem áll szándékodban a közeljövődben bármely merényletet elkövetni a főnököd és idegesítő kollégáid ellen?
- Nem diétázol, nem vagy vega, vagy egyéb táplálkozási hittérítő lelkes követője?
- A tiszta finn lappföldökön élsz, és nem egy szmogos városban?
- Nem szedsz netalántán fogamzásgátlót, aszpirint, antibiotikumot?

Na ugye. Ha ebből már egy-kettő nem igaz, akkor bizony van miért izgulni. Azonban a megfelelő alap kiegészítők fogyasztása - bár nem helyettesíti az egészséges táplálkozást és a mozgást - de javítja, és pótolja a hiányosságokat.


Ha odafigyelsz a megfelelő vitamin és esszenciális zsírsav bevitelre, akkor a kutatások szerint kevesebb eséllyel leselkednek rád olyan krónikus betegségek, mint például, szív és keringési problémák, daganatos elváltozások... de még riogathatnálak a különféle gyulladásos folyamatokkal is. Ha nem vagy egészséges, akkor bármi is legyen a célod, sajnos könnyen a reménytelenségbe veszhet.

Cserébe viszont a vitaminok erősítik az immunrendszerünket, fokozzák az ellenálló képességet a fertőzésekkel szemben. A test biokémiai folyamatainak megfelelő működését is biztosítják, ezáltal fokozzák a teljesítményünket, kevésbé leszünk fáradtak vagy épp idegbetegek, - sőt segítségükkel még a szénhidrát és zsír anyagcsere hatékonyságának növelésével a testsúlyunk is könnyebben kordában tartható.

1. Tehát kell egy alap multivitamin, mely az összes fontos vitamint és ásványi anyagot biztosítja nekünk az optimális arányban. Tudniillik a különböző vitaminok számos élettani folyamatban együttesen fejtik ki hatásukat, sőt, egy-egy vitamin nagyobb mennyisége más vitaminokból is növeli a szükségletet, - így a szervezetbe kerülő vitaminok egymáshoz viszonyított aránya rendkívül fontos.

2. Másodsoron érdemes több Nobel díjas barátunk tanácsára legalább 1000 mg C-vitamint is bevenni. Mivel számos multivitaminban nincs meg ez a mennyiség (és amúgy is ajánlatos több részletben bevenni, vagy betegségek és nagyobb fizikai megterhelések esetén nagyobb dózisban adagolni), így célszerű beszereznünk még egy komplex C-vitamint is. Amúgy a C-vitamin amolyan elkényeztetett fajta, aki bomlik hőre, fényre, ezért célszerű olyan készítményeket kipecázni, melyekben bioflavonoidok is vannak. A bioflavonoidok nemcsak megvédik szerencsétlen C-vitamint az oxidációtól, hanem még elő is segítik a jobb felszívódását a szervezetben. Nem kell félni: a nagyobb mennyiségű C-vitamin nem öl meg, csak megerősít. Ami felesleges, az egyszerűen a vizelettel távozik - ha sok folyadékot iszol, és megfelelő multivitaminokkal és ásványi anyagokkal segíted a felszívódását.

3. Végül: vannak olyan esszenciális zsírsavak, melyeket a szervezetünk nem tud előállítani - ezért a mi feladatunk a bevitelükről gondoskodni. Mivel az átlag magyar messzire áll az eszkimó-kultúrától, és tenger híján halat sem látunk minden nap - ezért az egyszerűség kedvéért folyamodhatunk olyan omega-3 tartalmú kiegészítőkhöz, melyek az ideális zsírsav mennyiséget szépen kiporciózva tartalmazzák.  Ugyanis olyan világot élünk, ahol a hal fogyasztása ponty már nem elég: ahhoz, hogy jó irányba tereljük a biológiai folyamatokat, fontos a magasabb omega-3 és alacsonyabb omega-6 arányt tartani.


Multivitamin, C-vitamin, Omega-3. Ezek nem olyan csoda kiegészítők, amikre elég ránézni, és máris futólépésben szalad le rólunk a zsír, vagy jön fel az izom - DE meghatározza, hogy hosszútávon hová is jutunk el. Ők megadják az alapot a tökéletes fizikai működésért – az pedig már csak rajtad múlik, hogy mennyire és mire használod ki. Hajrá!

Óh, és még valami azoknak, akik folyton azzal a kifogással rázzák le a vitaminokat, hogy még sohasem voltak betegek. Ez persze roppant örvendetes, de gondolkodj el ezen a mondáson:

"A kialakult betegséget kezelni olyan, mintha az ember akkor kezdene kutat építeni, amikor már megszomjazott." Remélem a lényeg átjött.

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

d_vitamin_03_1.jpg

Az Omega-3 zsírsavak fontossága és bevitelével kapcsolatos tanácsok

Az omega-3 zsírsavak előnyeiről már biztos mindenki élből fel tudna sorolni egy párat. Jöjjön ezért most az Omega-3 három olyan pozitív élettani hatása, amit mi, lelkes sportemberek is igazán fogunk értékelni!

asvanyok_csajoknak.jpg

Jöjjenek a legfontosabb ásványi anyagok – kifejezetten nők számára.

A vitaminokon túl vannak olyan ásványi anyagok is, melyek kimondottan előnyösek a női szervezet számára – és melyeknek a beviteléről nem árt nap mint nap gondoskodnunk.

vitamin_012_1.jpg

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

vitamin_012_3.jpg

C-vitamin - nem csak megfázásra!

Hitted volna, hogy a C-vitamin javítja az erőszintedet és támogatja a zsírégetést? Meglepő tény, nem? Még több infő az ismert vitaminunk ismeretlen oldaláról!

antioxidnsok_03.jpg

Az antioxidánsok és a hosszú élet - 1. rész

Vajon mik is azok a szabadgyökök, és miért az az álláspontja a tudományos világnak, hogy a szabadgyökök kordában tartása a hosszú élet titka?

vitamin_idseknek_01.jpg

A legfontosabb vitaminok és nyomelemek 50 év felett

Íme a legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok, amelyek bevitelére fokozottan ügyelnünk kell idősebb korban (még inkább)!

cink_01.jpg

Egy alulértékelt kiegészítő vallomásai

Nem csak erőt, javult kedélyállapotot, megnövekedett szexuális teljesítményt hozhat, hanem arra is részletesen ki fogunk térni, hogy a rák elleni kutatások mostanában ünnepelt csodafegyverként tekintenek rá!

multivitaminnal_a_rk_ellen_01.jpg

Multivitaminokkal a rák ellen

Három tényező, ami akár felére is csökkentheti a daganatos betegségek kialakulását! Egy olvasást legalább megér, nem?

kalcium_03.jpg

Két kiegészítő, hogy törhetetlenül juss előre!

Két nagyon fontos kiegészítőről szeretnénk beszélni a csontok kapcsán, melyek használatával olyan törhetetlen csontjaid lesznek, mint Hugh Jackmannek az X-men filmben!

omega_3_01.jpg

Omega zsírsav kiegészítőt - de melyiket?

Nem elég az esszenciális zsírsavak beviteli mennyiségére odafigyelni - hanem az arány is ugyanolyan fontos!

emszts_javts_02.jpg

Gyomorbántalmak kezelése gyógyszer nélkül

Mostani írásunkban összeszedtük azokat a kiegészítőket, amelyekkel gyógyszerek nélkül is támogathatod a gyomor és tápcsatorna egészségét.

Vitaminrabló betegségek és szokások: kinek kell több C-vitamin?

Vajon Te is azon személyek közé tartozol, akiknek emelt szintű c-vitamin bevitel szükséges? És ha igen, akkor vajon mennyi lenne az optimális adag?

vitamin_012.jpg

Miért kötelező vitamint szedni?

A vitaminok fontosságát már ezernyi cikk hangoztatta - úgyhogy most más irányból közelítjük meg a témát: elmondjuk, hogy konkrétan mely vitaminok segítik elő a zsírvesztést, illetve a teljesítmény javulását erő- és állóképességi sportokban!