Tegyél meg mindent az erős és egészséges csontokért!

Csonterősítő tippek - a szilárd alapokért!

A csontritkulást, különféle kopásokat és egyéb mozgásszervi betegségeket a legjobb megelőzni, és némi kiegészítővel olyan szilárd alapokat helyezni a "bankba", mellyel az életkor előrehaladtával szépen megtérülve bátran tudunk mozogni, sportolni és egyéb fájdalommentes tevékenységben részt venni.

Nézzük meg, melyek a legfontosabb befektetni valóink!

A kálcium - a foszforral - együttesen az erős csontokért és egészséges fogakért felelős. Tartós kalciumhiány esetén a kalciumveszteséget a szervezetünk kénytelen gonosz módon a csontokból elvonni, így azok gyengékké és törékenyekké válnak - mely szinte egyenes úton vezet a csontritkuláshoz.

4 780 Ft -13% 4 180 Ft
now_calcium_magnesium_2270.jpg

Fontos, hogy a kálciumnak bizony mennyi jótét lélek segíti a felszívódását, és hasznosulását. Na már most a csontrendszer szilárdságának kialakulásában a kalcium és a D-vitamin (és a C-vitamin is!) nagyon hatékony kis csapatként dolgozik össze: ugyanis még a kalcium segíti a csontanyagcserét, addig a D-vitamin a bélben tüsténkedik, és ott segíti a kalcium intenzívebb felszívódását, valamint raktározódását. Az említett kis csapatnak még a K-vitamin is oszlopos tagja, amely szintén hatékony szerepet tölt be a kalcium hasznosulásának folyamatában.

Tehát ne feledd, megfelelő D- és C-vitamin bevitel! Ez a duó nemcsak a kálcium felszívódásához és hasznosulásához elengedhetetlen, de mindenkinek kötelező kiegészítő a rengeteg pozitív hatása miatt! A kalcium mellett ügyelj a magnézium bevitelre is, mivel a magnézium szabályozza a kalcium beépülését a csontokba.

Nagyon sokat segíthet még a megfelelő mennyiségű omega-3 bevitel. Az esszenciális zsírsavak sok más előnyös tulajdonságain túl az ízületekre gyakorolt pozitív hatása nagyon gazdagon dokumentált és a gyakorlatban is működni szokott!

Itt érdemes megemlíteni, hogy az omega-3 zsírsavakból olyan hormonszerű anyagok (vagyis prosztaglandinok) szintetizálódnak, melyeknek fontos szabályzó elemei lesznek az immunrendszerünknek: javítják az immunitást, támogatják a fertőzések leküzdését, tehát kevesebb eséllyel dőlünk ki egy jó adag náthával az ágyba.

Az optimális Omega-3 zsírsav bevitel csökkenti a gyulladásos folyamatokat, és ez által felgyorsítja a regenerációt, akár sport vagy valamilyen sérülés után is. Gyulladáscsökkentő hatásuk révén ráadásul csökkentik az ízületi fájdalmakat, segítik a sérült ízületek gyógyulását.

15 580 Ft -15% 13 280 Ft
animal_omega_30.jpg

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények