Te szoktál kardiózni tömegnövelés alatt?

Kardiózni...?? Ugyan azt mégis minek?

A kardió a szerencsétlen diétázók ítélete. Nekünk, akik izomtól roskadozó formát akarnak, csakis vért és verítéket nem kímélő edzéseket, hatalmas súlyokat, és tárcsáktól roskadozó rudat enged meg a hitvallásunk... Másnak nincs helye. A kardió felesleges idő és izompocsékolás.

Valóban? Még mielőtt szilárd gyökeret vernél ezen a véleményen, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

Nem szeretnél jobb étvágyat, amivel nagyobb kedvel tudod belapátolni az előírt étel mennyiséget?
Nem szeretnéd, ha izmaid hatékonyabban regenerálódva, erőtől mihamarabb túlcsordulva, készen álljanak a következő menetre?
Nem szeretnél nagyobb súllyal a guggolni, felhúzni, fekvenyomni?
Nem szeretnél egy sportos fazont, ahol a kemény munka eredményét nem fedi zsírréteg?
Nem szeretnél egy egészségesen működő keringési rendszert?

Na ugye. Ha legalább egy kérdésre is helyeslő választ adtál, akkor ideje továbbolvasni a cikket. És utána átértékelni a kardió edzéssel való viszonyodat

KARDIÓZZ, ha gondod van az étvággyal!
Bár kivételek mindig vannak, ugyanakkor a többség esetén a magasabb aktivitás fokozhatja az étvágyat - amivel talán könnyebben elfogyaszthatóvá válik a naponta előírt hat-hét étkezést is átölelő táplálékmennyiség. Tehát, ha nem csúszik a kaja, akkor irány kardiózni, és nem árt, ha tolsz némi B-vitamint.

KARDIÓZZ a gyorsabb regenerációért!
A testépítők körében legtöbbször a kardió edzés regenerációt meghiúsító hatása a fő probléma… Megértelek. Edzettél keményen, remegő végtagokat és szétszedett izomrostokat hagyva bizonyítékul. Hatalmas csapást mértél a testedre, így eszed ágába se jut kardiózni, ami ne adj' ég kompromittálná a helyreállító és növekedési folyamatokat. De: egy ésszel végzett, megfelelő paraméterekkel rendelkező kardió munka nem hátráltatja a regenerációt! Sőt, tovább is megyek! Segíti! A véráramlás serkentésével a helyreállító folyamatok felgyorsulnak: egyrészt javul az izmok tápanyagellátása és a keletkezett salakanyagok is gyorsabban ürülnek a szervezetedből. A hatékonyabb regeneráció pedig nemcsak a növekedés gyorsabb ütemét segíti elő, hanem azt is lehetővé teszi, hogy Te minél hamarabb a vasak között lehess megújult erővel.

KARDIÓZZ, hogy ne legyen később nagy szívás a diéta!
A tömegnövelés sokaknál egyet jelent: enni kell, és semmi más... De valóban azért küzdesz nap, nap után, hónapokig, hogy aztán a zsír alá rejtett izmaidat senki se csodálhassa? Kardiózz és az étkezésedet is minőségi anyagokból (!!!) gyúrd össze - így lehet, hogy kevesebb lesz a felszedett massza, ugyanakkor a diéta során sem veszik kárba az izom. És ráadásul egész évben mehet a sportos fazon. Mert ugye nemcsak nyáron kerülhetnek elő a szabad bőrfelületek...;)

KARDIÓZZ, hogy semmi se álljon a teljesítményed útjába!
Kicsit szemléletesebben: Lábnap. Guggolás. Te ismét újabb csúcsokat és mindent elsöprő eredményeket akarsz - átlépve a legutóbbi edzés határát. A teljesítményed folyamatos fenntartása érdekében elszántan felpakolod a rudat, és készülsz rövid pihenőidőkkel sokkolni a lábad minden egyes izomrostját. Beállsz a rúd alá. Guggolsz egyet-kettőt-hármat-négye... elfogyott a szufla, nincs több oxigén... a rudat csalódottan visszavágod a helyére. Ugye, mennyire idegtépő, amikor nem az izmaink, hanem a tüdőkapacitásunk mond csődöt? Bizony barátom, kardiózz rendszeresen, hogy ne legyen több félbe maradt ismétlés...

KARDIÓZZ az életedért!
Mindenképp nemes és értékelendő gondolat, ha valaki tömegnövelés alatt az egészségmegőrzés jegyében végzi a kardió edzéseit. Hiszen az alacsony ismétlésekkel és maximális erőfeszítésekkel vívott edzések hozhatják az erőt és a tömeget, ugyanakkor vajnyit sem tesznek a kardiovaszkuláris rendszerünk egészségéért. De! A megfelelő kardió tréning hatására a szervezet alkalmazkodásra kényszerül. A keringési rendszert keményebb munkára fogja: a szív erősebben fogja a vért pumpálni, a véráramlás hatékonyabban juttatja el az oxigént a sejtekhez, fokozódik az erek rugalmassága... Ezeknek a folyamatoknak pedig számos egészségügyi előnye is van: példaként említendő a magas vérnyomás, a szívinfarktus és más egyéb csúnya keringési probléma esélyének csökkentése.

Végül: Kardió-kisokos röviden.
Ahogy már említtettem, a megfelelő paraméterekkel rendelkező kardió tréning hozhatja leginkább a várt előnyöket a konyhára. Mivel nem vagyunk egyformák, így nem fekete-fehér a történet, de megpróbálunk néhány iránymutatásokat adni, melyek segítségével és a tested reakcióit figyelve kitapasztalhatod a nálad nyerő paramétereket.

A menniység és intenzitás:
Ektomorf (örökké vékony típus - a nagy hardgainer tábor): 2 x 20 perc (főképp pihenőnapon)
Endomorf (a könnyen zsírosodó csapat): 4-5 x 20-40 perc
Mezomorf (a mázlisták :)): 3 x 20-30 perc
Az intenzitás egyenletes, közepes tempó legyen (a maximális pulzusunk 70%-a).

A kardió edzés helye az életünkben
Én úgy vélem, hogy jelen esetben teljesen lényegtelen az időzítés. A súlyzós edzéstől különválasztva lenne a legjobb, de mint tudjuk a világ és a munkarendünk nem fog ehhez alkalmazkodni. Végezheted súlyzós edzés előtt (amolyan hosszabb bemelegítésnek), de a legjobb, ha utána esel neki. Ha nagyon parázol az izomvesztéstől, akkor told be előtte a turmixod, vagy ne sajnálj magadtól némi BCAA vagy glutamin kiegészítést.

Végül: azon meg aztán senki se agyaljon Nekem, hogy mi van akkor, ha ez a kis kardió eléget párszáz kalóriát...? Edd túl magad 5 falattal a problémán, és irány kardiózni!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

tomegnovelo_1.jpg

A tömegnövelő

Következő irományomnak az a célja, hogy kicsit rendet tegyen a fejekben, és megnézzük mit is takar pontosan a tömegnövelő termékcsalád, sőt hogy megnézzük mi a különbség egy MRP és egy tömegnövelő között.

lapos_has_03_1.jpg

Válasz egy örök kérdésre: hogyan tudok izmosodni, hogy közben zsírt adjak le?

Minden alakváltozásra pályázó sportolótársunk biztos feltette már legalább egyszer a kérdést: miként lehetne izmot növelni úgy, hogy közben lemenjen a zsír?

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

tomegnvels_zsrmentesen_05.jpg

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

tomegnoveles_zsirmentesen_02.jpg

Tömegnövelés okosan - 1. rész

Gyakorlatias tanácsok a zsírmentes(ebb) tömegnövelő étkezéshez. Íme egy hatásos terv egy "átlag" sportoló számára, aki izomtömeget szeretne növelni úgy, hogy a testzsír százaléka a lehető legoptimálisabb tartományba maradjon!

tomegnoveles_okosan_02.jpg

Tömegnövelés okosan - 2. rész

A sorozatunk utolsó felvonásában próbáljuk megmutatni, hogyan alakítsd ki az edzéseidet, mire ügyelj, illetve miképp válasz táplálékkiegészítőket ahhoz, hogy minél inkább minőségi tömeg rakódjon rád!

hardgainerek_es_a_kardio_02.jpg

Hardgainerek és a kardió

A kérdés, amit most körbejárunk az, hogy a kardió tevékenység szükséges-e a nehezen gyarapodók - ha úgy testszik az angol kifejezéssel élve hardgainerek - számára?

tmegnvel_01.jpg

Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, kezdőknek gyors tömegnövelést ígérnek, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt! Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

erezettsg_02.jpg

Mitől lesz erezettebb a karom?

A kockás has téma után úgy tűnik akadt még egy dolog, amit rendszeresen kérdeztek tőlünk... íme a kérdés, és a cikkre kattintva a válasz!

tomegnoveles_okosan_030.jpg

Endomorfok edzéséről: röviden és tömören!

Ismerjük meg pontosan, hogy mi is jellemzi az endomorf alkatúakat és mi az, amire nyomatékosan oda kell figyelniük!

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!