Táplálkozásról focistáknak!

Diéta és táplálék kiegészítés alapok

Mára nagyon helyesen mód felismerték minden sportban, hogyha komolyan veszed, amit csinálsz, akkor az edzés nem mindig elég: szükség van a megfelelő táplálék kiegészítésre és diétára is. Azonban ez ugye sportáganként eltérő lehet - éppen emiatt most elkezdünk kicsit tekintgetni más irányokba is. Lássuk először a világ talán legnépszerűbb csapatsportját, a labdarúgást.

Nézzük meg a focit most más szemszögből kicsit! Optimális esetben egy játékos a meccs alatt kb. 10 km-t kellene, hogy fusson átlagosan, de sohasem egy középtempóban! A labdaszerzés miatt sokszor kell sprintelnie. A nagy volumenű futó mozgások miatt - aki szemfülesebb az máris kapcsol - ízületvédők és kalcium (a csont sűrűség fejlesztése miatt) erősen javasolt.

13 680 Ft -20% 10 980 Ft
universal_animal_flex_44.jpg

A másik, amit ez felvet, hogy mégis miből fogja nyerni egy futballista ehhez az energiát? Naná, hogy szénhidrátokból. Emiatt ha komolyan veszed a focit, akkor a táplálkozásban emelni kell a CH mennyiséget! Lehet kísérletezni, egészen olyan 50-65%-nyi szénhidrát között - attól függően, hogy hány edzésed van egy héten, és milyen poszton játszol. Elsőre az akár 65% szénhidrát ijesztően hathat, főleg a testépítő diéták magas protein és alacsony szénhidrát tartalmához képest.

Természetesen férfiaknál napi 4000-4500 kalóriás táplálkozás - aminek több mint fele szénhidrát - az elhízáshoz vezetne egy olyan embernél, aki nincs kitéve intenzív terhelésnek. Emiatt nyilván itt nem olyanokról beszélünk, akik vasárnap kicsit bandáznak a haverokkal és ha már ott van egy labda, akkor negyed órát rugdossák. A magas szénhidrátos diéta olyanokra vonatkozik, akik verseny szinten játszanak, kiegészítve erőfejlesztő munkával!

Ami az állóképesség fokozása szempontjából lényeges az B6 és B12 vitamin a szénhidrát anyagcserében nyújtott közreműködésük miatt. A B12 részt vesz a vörösvérsejtek képződésében, emiatt a vassal együtt (ami ugye a hemoglobin alkotó eleme) közvetlen hatással van az oxigén transzport folyamatokra!

14 280 Ft -15% 12 080 Ft
now_vitamin_b_50_250_caps.jpg

Lényeges nyomelemek még a króm, mint ami támogatja a zsírok mobilizálását, és abból való energia nyerést. Nem azért, hogy a játékosok, szép karcsúak legyenek, hanem pusztán azért, hogy amikor már elfogyott a szénhidrát, akkor se essenek össze a fáradságtól!

A legjobb kombináció (nem csak focihoz, de bármilyen állóképességi sporthoz) a következőkből épül fel: C-vitamin +B6 és B12 vitamin+ folsav +vas + króm. Ez a kombináció segít abban, hogy fokozzuk az oxigén felvételt és a savasodást kicsit kitoljuk!

2 480 Ft -16% 2 080 Ft
twinlab_iron_100.jpg

Mikor mit fogyassz pontosan?
Edzések időszakában: Napi 8-10g szénhidrát testsúly kilogrammonként. Sok folyadék bevitele javasolt! Érdemes olyan jegyekre odafigyelni, mint a sűrű, sötét vizelet, az már általában a dehidratáltságot jelzi!

Meccsek előtt: 3-4 órával a játék előtt egyél magas szénhidrát tartalmú étkezést, viszont kerüld a magas zsírt, és az egyszerű cukrokat, a nehezen emészthető élelmiszereket. Ha 3-4 órával egyszerű szénhidrátokat viszel be, akkorra azok már szinte el is tűnnek a vérből, vagyis ugyanolyan fáradt leszel a meccsen, mintha semmit sem ettél volna.

Meccs alatt: Félidőben izotóniás italok fogyasztása javallott! Magas vitamin és nyomelem tartalommal, mert az izzadás során valószínűleg szépen lenulláztad az víz háztartásodat!

2 980 Ft -13% 2 580 Ft
nutrend_isodrinx_420.jpg

Meccs után: Ilyenkor lehet némi cukrot, hogy gyorsan visszatöltsd a glikogén raktárakat. Ilyekor csak úgy mint bármilyen más sportolónak remek alkalom egy gyorsan felszívódó protein italra.

18 080 Ft -28% 12 980 Ft
vpx_syngex_100_whey_2250.jpg
14 480 Ft -15% 12 280 Ft
dymatize_elite_whey_2270.jpg
12 280 Ft -19% 9 980 Ft
mutant_whey_2270g.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

Animal cuccok, cél a súlycsökkentés.

foci_es_tapkieg.jpg

Foci és a táplálék-kiegészítők.

aminosav

vitamin_012_1.jpg

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

edzs_eltti_kaja_01.jpg

Mivel tömd a fejed edzés előtt?

Nyilván tudod, hogy az edzésed szempontjából nem mindegy, hogy milyen mértékben vagy feltöltve a megfelelő tápanyagokkal! Nézzük meg tehát az edzés előtti étkezésre vonatkozó általános érvényű szabályokat!

sznhidrt_tlts_03.jpg

Szénhidrát töltés

A versenysportban bevett szokás a szénhidrát töltés. Viszont úgy érezzük, hogy a hobbi sportolóknak is ajánlott, ha hallanak egy kicsit erről a módszerről, legalább alapfokon. Szóval jöjjön most mindenkinek: a szénhidrát töltés!

folyadk_04.jpg

Az edzés előtti folyadéktöltés: mit, mennyit, hogyan?

Nyáron az edzések kifejezetten nagy folyadékvesztéssel járnak, így egyáltalán nem mindegy, hogy mivel és hogy pótoljuk a vizet.

inzulin_01.jpg

Anabolikus inzulin bomba a turmixodba!

Nemcsak a tökéletes edzés utáni turmixhoz kerülünk közelebb, de megtudjuk azt is, hogy miképp serkenthetjük az inzulin anabolikus hatását, anélkül, hogy elzsírosodnánk!

zletvdt_de_melyiket_02.jpg

Ízületvédőt, de melyiket?

A mai cikkben megmutatjuk, hogy mire figyelj, ha ízületvédő vásárlásra vetemednél!

vitamin_012.jpg

Miért kötelező vitamint szedni?

A vitaminok fontosságát már ezernyi cikk hangoztatta - úgyhogy most más irányból közelítjük meg a témát: elmondjuk, hogy konkrétan mely vitaminok segítik elő a zsírvesztést, illetve a teljesítmény javulását erő- és állóképességi sportokban!