Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Táplálékkiegészítő útmutató az aerobik edzések fanatikusainak

Nincs más dolgod, mint élvezni a mozgás minden percét!

Ha nem vagy olyan jó viszonyban a súlyzókkal, és inkább az aerobik, illetve más állóképességet igénylő órák felé húz a szíved – akkor sem maradsz kiegészítők nélkül! Hiszen ahogy már szó volt róla, a táplálékkiegészítők piacán csajok számára is akadnak igazi kincsek – és most tovább kutakodva a fehérjén és a vitaminon túl megismerünk néhány összetevőt.

táplálékkiegészítő nőknek, energiafokozó, aerobik, állóképesség javítás, táplálékkiegészítő, állóképesség fokozás, aerobik edzések, spinning, citrullin-malát, béta-alanin, nitrogén-oxid, no fokozó, energizáló, természetes energiafokozó

Első körben jöjjenek azok a lányok, akik az aerobik edzések fanatikusai. Mivel a legtöbb aerobik órához elengedhetetlen a megfelelő kondíció és állóképesség, így nézzük meg, milyen kiegészítők segíthetnek abban, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd végignyomni az órákat, úgy hogy a fáradság ne álljon többé az utadba…vagy legalább is ne köpd ki a tüdődet már az első 10 percben!

Mivel sokatok számára még ismeretlenül hangoznak ezek az anyagok, ezért ejtünk néhány szót róluk, de a nevükre kattintva sokkal részletesebb infókat is megtudhattok róluk.

Mik is lennének konkrétan ezek az összetevők?

: Két összetevőről van jelen esetben szó: egyrészt a citrullinról, mely egy nem esszenciális aminosav és természetes közegben főképp a görögdinnyében található meg. A másik főszereplő pedig a főképp gyümölcsökben előforduló malát (azaz almasav) névre hallgató vegyület. Mind a két anyag amúgy szervezetben is megtalálható, és fontos anyagcsere folyamatok résztvevői.
: egy nem esszenciális aminosav, mely a szervezetedben természetes módon is képződik két enzim segítségével.
ettől sem kell megriadni, a nitrogén-oxid egy gáz, mely a testünkben bizonyos anyagok lebontása közben termelődik. Az NO-val kapcsolatos kiegészítők ezt a folyamatot, azaz a nitrogén-oxid termelődését serkentik. Ilyen hatóanyagok például az L-Arginin (szintén egy aminosav), de a már említett citrullin-malát is elősegíti etr a folyamatot!
táplálékkiegészítő nőknek, energiafokozó, aerobik, állóképesség javítás, táplálékkiegészítő, állóképesség fokozás, aerobik edzések, spinning, citrullin-malát, béta-alanin, nitrogén-oxid, no fokozó, energizáló, természetes energiafokozótáplálékkiegészítő nőknek, energiafokozó, aerobik, állóképesség javítás, táplálékkiegészítő, állóképesség fokozás, aerobik edzések, spinning, citrullin-malát, béta-alanin, nitrogén-oxid, no fokozó, energizáló, természetes energiafokozóMiért lehet számomra hasznos?

Ezek az összetevők elősegítik az oxidatív úton történő energiatermelést, növelik a szervezet oxigén ellátottságát, illetve csökkentik a magas intenzitású edzések hatására kialakuló "savas" állapotot, melynek következtében a teljesítményünk hanyatlani szokott.

Ez annyit jelent számodra a gyakorlatban, hogy a fáradságot elfelejtve képes leszel intenzívebb, hosszabb edzésekre. Nincs megállás, tovább bírod a gyűrődést, az ugrálást, a futást, nem dőlsz le spinning közben a kerékpárról és nem hagyod félbe az ismétléseket vagy a koreográfiát…

Ha részletesebben is érdekel, hogy ki-mit-tud, akkor kattints az összetevők nevére, és máris csupa érdekes információ között találhatod magad!

Nincs mellékhatásuk. Téged felpörgetnek, de a szívedet nem! Annyi megjegyzés, hogy a béta-alanin nagyobb mennyiségben egyeseknél kicsit fura-bizsergető érzést válthat ki a bőrön, amitől nem kell parázni, mert hamar elmúlik (de amúgy roppant megszerethető ez az érzés :)).
táplálékkiegészítő nőknek, energiafokozó, aerobik, állóképesség javítás, táplálékkiegészítő, állóképesség fokozás, aerobik edzések, spinning, citrullin-malát, béta-alanin, nitrogén-oxid, no fokozó, energizáló, természetes energiafokozótáplálékkiegészítő nőknek, energiafokozó, aerobik, állóképesség javítás, táplálékkiegészítő, állóképesség fokozás, aerobik edzések, spinning, citrullin-malát, béta-alanin, nitrogén-oxid, no fokozó, energizáló, természetes energiafokozóHa tovább akarod fokozni a fokozót…

Már miért is ne, hiszen ha idáig eljutottunk, ne álljon semmi sem az utunkba. Ha nincsen semmilyen egészségügyi problémád, és nem vagy érzékeny a stimuláns hatású készítményekre, akkor keresgélhetsz nyugodtan a koffeintartalmú kiegészítők között! A koffeint szerintem nem kell senkinek bemutatnom, hiszen mindenki ismeri azt az áldásos hatását, amikor egy lórugásszerű mozdulattal lök ki minket a betespedt hangulatból.

Érdemes a koffein-tirozin párost tartalmazó terméket összevadászni, mivel ez a kombináció drámai mértékben fokozza az éberséget és a teljesítőképességet. (Amúgy a legtöbb energiaital is erre a két összetevőre szokott ráállni). A tirozin amúgy szintén egy aminosav, ami a természetben is előfordul. Önmagában is stimulálja az agyműködést, javítja a koncentrációt és az energiaszintet.

Hogyan használd őket?

Ezeket a kiegészítőket edzés előtt nagyjából fél órával érdemes bevinni - a hatóanyagok optimálisabb felszívódása érdekében lehetőleg éhgyomorra. (Mivel én például hosszabb edzéseket is szoktam végezni, ezért úgy szoktam csinálni, hogy egy részét az edzés előtt, a maradékot pedig edzés közben kortyolgatom be.)

Vásárlási jó tanácsok

A fenn említett hatóanyagokat külön-külön is be lehet szerezni, de a legjobb és legegyszerűbb az, mikor az összes hatóanyagokat egyesítik valami jó kis edzés előtti formulában.

Ennyi. Ezek a termékek megfelelő táplálkozás és életritmus mellett olyan erő- és állóképességet töltenek a testedbe, mellyel a határokig fokozható a teljesítmény és a kitartás. Nincs más dolgod ezentúl, csak élvezni a mozgás minden percét!

Remélem sokatoknak tudtam segíteni, a folytatásban pedig más területekre is eljutunk: tanácsokat adunk a súlyzós edzést végző csajoknak, illetve a zsírégetőkre is kitérünk!

Addig is, aki lemaradt volna az alapokról, akkor , amelyet mindenkinek, céltól függetlenül kifejezetten ajánlunk!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!

10 tipp a gyorsabb regenerációért: avagy élet a lábedzés után!

Bár egy enyhébb izomlázat minden veterán röhögve kihord, ugyanakkor komolyabb fájdalmakat előzhetsz meg vagy csökkenthetsz az alábbi módszerekkel!

Hatékony táplálékkiegészítők a CrossFit edzésekhez

A CrossFit elterjedésével sokan érdeklődtök, hogy milyen táplálékkiegészítők lennének a leghasznosabbak kifejezetten ehhez az edzésmódszerhez. Íme egy kis segítség!

Női proteinek... egy kis figyelmesség vagy csak átverés?

Vajon kell-e a nőknek külön protein? Jobban járnak a rózsaszín ködbe (azaz csomagolásba) rejtett fehérjékkel, vagy pont ellenkezőleg... átverés az egész?

Zsírégetőt, de melyiket?

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

Paleo proteinek

A Paleolit étrendet követve még nem feledkezhetünk meg az edzés utáni fehérjeturmixról sem… és bár az ősember valószínűleg azt nem nagyon fogyasztott, mégis nézzük meg, milyen lehetőségünk maradt az edzés utáni fehérje utánpótlásra!

BCAA-t, de melyiket?

Az egyik por, a másik kapszula, ez itten cseresznyésen pezseg, a másikban van még más okosság is… nem beszélve az árak közötti különbségről… vajon ez csak a márka miatt jelentős, vagy tényleg annyival többet tud? Most kiderül!

Kardió edzés éhgyomorra

Nézzük meg közelebbről a reggeli kardiót: tippek a zsírvesztésre - az izom maximális megtartása mellett!

Táplálékkiegészítő tippek csajoknak – az izomtömeg növeléshez

Az ilyen kemény csajok, mint Te, biztos elérik a céljukat... és az ilyen kemény csajoknak bizony a tökéletes kiegészítők is kellenek! Nézzük meg, melyek lennének a legideálisabb alapkiegészítők számodra!

Csajok és a rettegett táplálékkiegészítők

Jöjjön egy csajosabb írás: ismerjük meg a táplálék kiegészítőket női szemmel! Hasznos és objektív infók, hogy Te is eldönthesd, mire van szükséged!

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

A nőknek is kell edzés után protein?

A legtöbb helyen az a felállás, hogy a súlyzós edzés után a lányok tesznek inkább még pár büntető kört a futópadon a hatékonyabb eredmények érdekében. Kár, hogy hatékonyabb lenne inkább Nekik is egy fehérjeturmixot inni.

Tudjátok, melyek a nők számára leghasznosabb vitaminok?

Természetesen a nőknek is szükséges minden mikrotápanyag, azonban most azokat emelném ki ezen összetevők közül, melyek különösen előnyösek a női szervezet számára – és amelyeknek a bevitelére mindenképp érdemes odafigyelni.