Tanácsok az irodai munka hőseinek! A második hónap: táplálékkiegészítő tippek az étkezések megoldásához

A táplálékkiegészítő cégek gondoltak a módfelett elfoglalt városlakókra, akiknek nincs mindig idejük és lehetőségük megfelelő szilárd táplálékot belapátolni. Ha te is közéjük tartozol, és valami finom, teljes értékű, könnyen hurcolászható és elfogyasztható megoldást keresel, akkor az étkezéshelyettesítő porokat neked találták ki.

MRP-k, azaz étkezés helyettesítők: ezekkel a készítményekkel letudható naponta egy-két étkezés. Viszont ne tömjük magunkat vele állandóan, mert bár finom és praktikus megoldása a fehérje (és akár a szénhidrát) bevitelnek, mégsem adnak meg mindent a szervezetnek hosszútávon.

Vásárlási kisokos: olyan terméket válassz, melyben valamilyen magas minőségű fehérje és lassú felszívódású szénhidrátforrás van. Jó pont, ha pluszban emésztést elősegítő enzimeket, vagy épp egészséges zsírokat is találsz benne.

Magad is összeállíthatsz étkezéshelyettesítőt egy jó minőségű proteinből és zabpehelyből, mely szintén optimális módon fogja tartalmazni a megfelelő mennyiségű makrotápanyagokat.

Fehérje turmix: ha minden gramm szénhidrát számít, akkor a legjobb megoldás legurítani egy fehérje turmixot. Lehetőleg lassabb felszívódású (például kevert vagy kazein tartalmú) proteint válassz!

Fehérje szeletek: előnyük, hogy finomak, rághatóak, egyszerűen szállítható csokiszerű képződmények, relatív magas fehérjetartalommal. Hátrányuk, hogy hamar elfogynak.
Diétázók óvatosan válogassanak, mert egy-két szelet bizony megdobhatja a napi szénhidrátbevitelt. Tömegnövelés esetén ez a probléma nyílván nem áll fenn.

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények