Tanácsok az irodai munka hőseinek! A harmadik hónap: speciális táplálékkiegészítő tippek

Az elmúlt időszakban olyan kiegészítőket javasoltunk, amikkel elsősorban saját magadat, a szervezetedet, az egészségedet és az étkezéseket hozhatod a célegyenesbe. Ezek a legfontosabbak! Ha ez kipipálva, már továbbléphetünk. Tehát végül kiemelnék néhány kiegészítőt, mely speciálisan Nektek segíthet az irodai munkátokban!

Védd a szemed egészségét! Szemre-való lehetőségek!

Ha te is azok közé tartozol, akik idejük jórészét a számítógép előtt (este pedig ugye a TV…) töltik, akkor mindenképp érdemes tenned valamit a szemedet érő káros hatások ellen. A lutein például fokozza a szem egészségét, mivel semlegesíti a retinában lévő szabad gyököket. Ezen kívül kimutatták, hogy nagyobb mennyisége összefügg a szemünkben található sárgafolt pigment sűrűségével, mely fontos szerepet játszik a káros sugarak kiszűrésében. Magas lutein tartalmúak a zöld színű, leveles zöldségek, így ezek is gyakran megtalálhatóak a szem egészségét biztosító készítményekben.

A Ginkgo Biloba nevezetű növény az agyunk oxigénellátottságának serkentésével a szem vérellátottságát is hatékonyan javíthatja, - sőt kedvező hatással van hosszabb távon a mentális teljesítményre is. Természetes növényi összetevők közül a fekete áfonya szintén fontos antioxidánsként működik retina normális működésének fenntartásában.

A megfelelő látáshoz az A-vitamin, valamint elővitaminjai, a karotinoidok is nagyon fontosak. Számos termék tartalmazza a Q10, cink, C- és E-vitamin, valamint réz kombinációját, melyek szintén erős antioxidánsként késleltethetik a szem öregedését és hozzájárulhatnak a szem egészségének megőrzéséhez.

Érdemes olyan komplett készítményt választani, melyek az összes olyan vitamint, ásványt és gyógynövényt tartalmazzák, melyek használata támogatja a jó látást, és segíthet a későbbi látásproblémák elkerülésében.

Ha nehezedre esik a folyamatos koncentráció…

Ugye veled is fordult már elő, hogy délutánra lankadt a figyelmed, nem tudtál koncentrálni, vagy épp már ki is dőltél a monitorodba. Még mielőtt egy nagy adag energiaitallal hígítanád fel ismét az instant kávédat, - próbáld ki inkább a következő természetesebb módját az éber állapot visszaállításának:

Egyik potenciális lehetőség a tirozin alkalmazása. A tirozin más fontos neurotranszmitter (adrenalin, noradrenalin és a dopamin) előanyagaként stimulálja az agyunkat, így csökkentve a fáradság érzetet és elősegítve az éberséget, fokozott koncentrációt és a jobb mentális teljesítőképességet. A tapasztalat szerint kellő mennyiségű tirozin fogyasztásával olyan löketet kap az agyunk, mely átlendít minket a délutáni holtponton. A tirozin mellékesen amolyan "antidepresszáns" hírében is áll, mivel egyes tapasztalatok szerint a kedélyállapot javítására, a stressz és a mentális kiégés tüneteinek enyhítésére is alkalmas lehet.

Az agyi funkciók másik segítője a Ginkgo Biloba nevezetű növény, mely hosszabb távon serkentheti az agyi vérkeringést. A kutatások szerint növeli az agy oxigénellátottságát, fokozza az erek rugalmasságát - így jótékony hatással lehet a szellemi teljesítőképességre is, mely az irodai munkát végzőknek nagy segítséget jelenthet.
Egyes eredmények szerint a szem vérellátottságát is hatékonyan javította – ez pedig szintén nem rossz szempont a folytonosan monitor előtt élő populációnak.

Az egyik legismertebb "csodaszer" a ginseng, melyet már ősidők óta az erővel és az egészséggel kapcsolnak össze. A ginseng nem csak az immunrendszert erősíti, de hatékonyan serkenti a szellemi és a testi teljesítményt is. A kutatások azt mutatják, hogy a ginseng az adrenalin hormon hatásán keresztül éberebb állapotban tartja az agyunkat, fokozza az idegrendszeri működést – így késlelteti a fáradság megjelenését.

Gil és Szilvi / FitBuilder Team

A guarana aktív kémiai hatóanyaga tulajdonképpen maga a koffein, így szintén gyakran használják az energiaszint fokozására. A központi idegrendszer stimulációjával növeli a koncentrációt, csökkenti a fáradságot, ráadásul elősegítheti a zsírok energiaként történő hasznosulását. A guarana más koffein tartalmú összetevőkhöz hasonlóan remegéstt, irritációt, álmatlanságot okozhat – ezért a pontos adagolását tartsuk be, más koffeinforrásokat óvatosan használjunk mellette.

Ezen kívül egy talán kevésbé ismert összetevő, a DMAE (dimethylaminoethanol) -t szintén használhatjuk a mentális tevékenység fokozására. Az acetil-kolin termelődését elősegítve javítja az ingerület-átvitel folyamatát, így gyorsítja a tanulást, segíti az összpontosítást, a koncentrációt és növeli mentális éberséget.

Gil és Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények