Témák nekem: Mire jó a BCAA?

Szedj BCAA-t, ha nőni akarsz!

Miért ne felejtsd el a BCAA-t a kiegészítőid listájáról!

Legyél hobbi sportoló, vagy akár versenyző, ha izomépítés a célod, akkor a BCAA egy olyan kiegészítő, ami nem hiányozhat az arzenálodból. A legjobb BCAA kiegészítők egyike kétségtelenül mind a tömegnövelésnél, mind akkor, amikor a diéta alatt igyekszel megtartani az izomzatodat - így a BCAA fogyás esetén is hasznos. Lássuk, melyek a legfőbb érvek a BCAA szedése mellett: hogy akik eddig hezitáltak a megvásárlásán, azok ne bizonytalankodjanak tovább, akik meg eddig is szedték, azok elégedetten mosolyoghassanak egy "ugye, én megmondtam" vigyorral a szájuk sarkában... :)

Mint azt említettük, és ami köztudott többé-kevésbé: az elágazó láncú aminosavak segítenek az izomzat növelésében. Gyúrós körökben ugye úgy tartják, hogy a BCAA nem más, mint az izomzat építő kockái, mivel az vázizomzat fehérjéi főképpen ezt a három aminosavat (leucin, izoleucin és valin) tartalmazzák.

Az izomzat fehérjéje ugye nem csak a fenti aminosavakból állnak, de a BCAA többszörösen igazoltan a fehérje szintézist serkenti a pihenés alatt. A többi aminosavval ellentétben a BCAA "direktben" hat az izomzatra, és nem tesz meg akkora kört a májon át. Úgy beszélnek róla kutatók, hogy a BCAA olyan formában hat a fehérje szintézisre, mint a gyújtás egy motorra.

Emellett az anabolikus hatású inzulin és növekedési hormon kiválasztást is stimulálja az újabb kutatások alapján. Ez a vonal nagyon érdekes, hiszen azt tudtuk eddig is, hogy direktbe hat az izomépítésre, de hogy a hormonális változásokat is az anabolikus irányba tolja el egy viszonylag újabb felfedezés.

BCAA fogyáshoz is kell!

A BCAA támogatja továbbá a zsírégetést, így a BCAA fogyás során is kiemelkedő. Ezt a hatását különösen a leucin okozza. Már 1997-ben sikerült klinikailag is igazolni, hogy a leucin aminosav kiegészítést kapó profi birkózók az edzőtábor alatt csontra ugyanolyan "menza kaja" és azonos mennyiségű edzés mellett alacsonyabb átlagos testzsírt értek el, ha leucint kaptak, mint az az azt nem kapó sporttársaik.

A másik ilyen "BCAA fogyás kísérletet" Brazíliában végezték el ennek az évtizednek az elején: hat héten át figyelték meg azonos diéta mellett a BCAA-t kapó és nem kapó alanyokat, és egyértelműen szikárabbak lettek az aminosavat szedők csoportja.

A BCAA emellett segít az energiaszint magasan tartásában és csökkenti a fáradságérzetet a hosszú, nagy volumenű edzések alatt. Az erő-állóképességet javító hatását a valinnal hozzák összefüggésbe. A hatásmechanizmus lényege, hogy a szerotonin nevű vegyület (ez talán ismerősen cseng egy neurotranszmitterről beszélünk) kiválasztásának a mértéke befolyásolja a fáradság érzetet. Ha sok van belőle, akkor fáradtnak érzed magad...

A szerotoninhoz pedig egy másik aminosav a triptofán kell. A valin azonban részt tud venni olyan biokémiai folyamatokban, amiben kiszorítja a triptofánt. Magyarul odamegy a valin és azt mondja: "Hé öcsi, Te triptofán, Te itten nem mész be, húzzál haza, mer' agyonverlek"… amire a triptofán megalázottan elkullog a vérárammal, és nem szintetizálódik szerotonin olyan mennyiségben - emiatt láss csodát a fáradság érzet kitolódik…

5 880 Ft -15% 4 980 Ft
californiafitness_bcaa_400.jpg
14 280 Ft -19% 11 580 Ft
71hnd7_y4pl_sy606_.jpg
11 180 Ft -38% 6 980 Ft
activlab_bcaa_xtra_800_1.jpg

A Bcaa veszélyes?!

Végül néhány mondatban annyit, hogy a tapasztalat a szedéséről azt mutatja, hogy mind edzés előtt, mind pedig edzés után 5-10 g BCAA tényleg érezhető eredményt hoz. Amit meg tudsz még fejelni 30-50 gramm fehérjével és szintén 5-10 g kreatinnal! A bcaa NEM veszélyes, túladagolni sem tudod!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

izomlaz.jpg

(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.

vitamin_012_1.jpg

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

bcaa_02.jpg

BCAA

A BCAA-k az egyik legfelkapottabb termékeink, hiszen az izomzat építésében (vagy épp megtartásában) is kiemelt helyen állnak. Most egy átfogóbb ismertetőt szeretnék Nektek adni, hogy el tudjátok dönteni: szükséges-e számotokra a BCAA!

sszetev121.jpg

BCAA-t, de melyiket?

Az egyik por, a másik kapszula, ez itten cseresznyésen pezseg, a másikban van még más okosság is… nem beszélve az árak közötti különbségről… vajon ez csak a márka miatt jelentős, vagy tényleg annyival többet tud? Most kiderül!

protein_forras_01.jpg

Aminosavak vagy a fehérje - melyik a hatékonyabb az izomnöveléshez?

A fehérjét először aminosavakra kellene bontani a szervezetnek, majd ebből felépíteni a saját fehérje struktúránkat. Így joggal merült fel a kérdés: vajon hatékonyabb az izomépítés szempontjából az, ha a fehérje por helyett aminosavakat viszünk be? Erre keressük a választ!

bcaa_010.jpg

Útmutató a BCAA-hoz: Mit? Hogyan? Miért?

Tudtad, hogy BCAA és BCAA között is jelentős különbségek vannak? Melyiket válaszd? Edzés előtt, után vagy közben használd? A válaszok a cikkben!

vitamin_012_2.jpg

BCAA - por, folyadék vagy kapszula?

Melyik formula milyen előnyökkel és hátrányokkal rendelkezik? Melyik lenne a legideálisabb számodra? A válasz a cikkben!

fehrje_012.jpg

Milyen összetételű turmix alkalmasabb az edzés utáni regenerálódásra?

Vajon, ha a gyorsabb regeneráció a cél, akkor mi a tökéletes edzés utáni turmix-titka? Gyors vagy lassú felszívódású fehérje? Nos és az örök vita téma: tejjel vagy vízzel?

zsiros_mitoszok_01_1.jpg

Edzés és regeneráció: ez a két kulcsa a sikerednek!

Az edzésről már sokat írtunk, mindenki egyértelmű a jelentősége a fejlődéshez. Azonban a siker nem csak ezen múlik! Hiába edzettél minden alkalommal kőkeményen, ha a regeneráció nem megfelelő! Nézzük a sikeres testépítés ezen - elhanyagolt, ámde ugyanolyan fontos - oldalát is meg közelebbről!