Szardíniát enni jó! Magas fehérje, sok omega - olcsón!

Olcsó fehérje és omega-3 forrás, amiben a fehérjetartalom is magas!

Mi is írtunk már többször a halolaj kapszulák jótékony hatásáról, most azonban egy lépéssel tovább megyünk - és direktben a hal fogyasztását szeretnénk kicsit promózni. Mivel Magyarországon a tengeri halak általában drágák az import költségei miatt, ezért az egyik legolcsóbb megoldást szeretnénk elővenni, ami nem más, mint a jó öreg, egyszerű szardínia konzerv, amit minimál körüli áron bárhol megkapsz.

Lássuk, miért éri meg a fő étkezések közt heti 3-4 alkalommal bedobni egy konzervet!

Miért is jó nekünk a szardínia, és mit találunk benne?

Első soron az Omega-3 zsírsavak, ami miatt a tengeri halakat leginkább szokták javasolni nekünk a táplálkozási tanácsadók. Nagyjából naponta 0.5 gramm omega-3-at javasolnak általában egy átlagos testalkatú embernek. Egy átlagos konzerv (kb. 120-130 g) szardínia Omega-3 tartalma 1.5 gramm is lehet, ami bőven fedezi azt a mennyiséget, amit ajánlanak. 

Az Omega-3 hatással van a regenerációra, és csökkenti az izomlázat is mivel gyulladáscsökkentőként is hat. Emellett segít ugye a szív és keringési rendszer egészségének megőrzésében. Természetes vérnyomáscsökkentő és mivel a hypertónia népbetegség itthon, emiatt érdemes felhívni a fogyasztására a figyelmet a kevésbé sportos ismerőseidnek is.

13 880 Ft -24% 10 480 Ft
animal_omega_30.jpg

Nem elhanyagolandó tény az omega-3-ról, hogy javítja a koncentrációt, és erősíti az immunrendszert. Emiatt (is) szokás mostanában minden sportolónak ajánlani a fogyasztását.

Van benne ezen kívül jelentős mennyiségű protein - mert egy konzervben 14-22 gramm körül találhatunk átlagosan, attól függően mennyire jó minőségű a feldolgozott hal. Ugye ha  arányaiban vizsgáljuk, akkor ez nagyjából a csirkemell szintjét hozza: hiszen annak a fehérje tartalma olyan 18-20 gramm körül van 100 grammja. 

Vagyis az étkezések közti fehérje forrásnak egy-egy szardínia konzerv nagyon jó megoldás lehet. Ha olcsó megoldást keresel a fehérjeszeletek helyett, akkor a főtt tojás és a halkonzerv lesz a legjobb barátod a mindennapokban, mint protein forrás két fő étkezés közt.

Ezen felül számos nyomelem található benne, úgy mint  vas, szelén ,foszfor és kalcium.  Emellett vitaminok is, amik közül valamiért a D-vitamint vágja rá kapásból mindenki, holott a  B12 tartalma olyan magas, hogy a napi szükségletet még sportolók estében is fedezni lehet vele! A másik B-vitaminok családjába tartozó vegyület, amiből szintén bőségesen van benne az a niacin, azaz a B3-vitamin, amiről ugyancsak tudjuk, hogy gyulladáscsökkentő.

Összegezve tehát az omega-3, a D-vitamin és a B3 tartalma együttesen garantálja azt a hatását, hogy segít az edzés utáni terhelésből hamarabb regenerálódni.

Gil / FitBuilder team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

omega_zsirsav_1.jpg

Az omega zsírsavak - és amit illik róluk tudni.

Manapság egyre inkább terjed az omega - őrület (nem a zenekar:)), így érdemes végigolvasni a cikket, már csak azért is, hogy tisztába legyünk mit-miért kell épp fogyasztanunk.

d_vitamin_03_1.jpg

Az Omega-3 zsírsavak fontossága és bevitelével kapcsolatos tanácsok

Az omega-3 zsírsavak előnyeiről már biztos mindenki élből fel tudna sorolni egy párat. Jöjjön ezért most az Omega-3 három olyan pozitív élettani hatása, amit mi, lelkes sportemberek is igazán fogunk értékelni!

get_ripped_6_pack_abs_reskin_2.jpg

A zsírbevitel egészséges és finom módja - diétánál is

Akár diétázunk, akár nem, a zsírbevitelt nem szabad elhanyagolni. Nézzük meg mit és mennyit ehetünk diétában.

omega_3_01.jpg

Omega zsírsav kiegészítőt - de melyiket?

Nem elég az esszenciális zsírsavak beviteli mennyiségére odafigyelni - hanem az arány is ugyanolyan fontos!

omega_7_01.jpg

Omega-7 zsírsav?! Mégis kik ők, honnan jöttek, és miképp segíthetnek az izomépítésben?

Általában mindig az Omega 3 és 6 zsírsavak mennyiségét szokták a cikkek hangsúlyozni - most azonban beszéljünk egy nem esszenciális, és relatív kevéssé ismert Omega 7-ként ismert zsírsavak csoportjáról... már csak azért is, mert számos előnyös hatása van a zsírmentes tömegnövelésre.

trend03_2.jpg

Az omega család áttekintése: melyiket érdemes választani és mire jó?

Bár sokszor foglalkoztunk a különböző omega zsírsavak fontosságával, mégis úgy gondoltuk, hogy egy összesítő hasznos lehet azoknak, akik elvesztek a témában írt cikkekben. Íme, egy átfogó cikk az étrendkiegészítőként is alkalmazott omega zsírsavakról!