Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Szabadtéri kardió edzés - télen is!

Egyszerű, gyakorlatias tippek a téli outdoor edzéshez

Immár hivatalosan is újra itt a tél, és vele együtt a hideg is megérkezett - ennek ellenére nem feltétlenül kell lemondani a szabadtéri kardióról. Alábbi rövid szösszenetünkben a leghasznosabb tippeket szedtük össze, hogy ne kelljen lemondani a kinti sporttevékenységek öröméről sem… mert persze van futópad, meg van "indoor-bicikli" de azért valljuk be a legjobb mindig is szabadtéren végzett állóképességi munka!

Öltözz rétegesen

Emlékszel, mikor gyerekkorodban a nagyi azzal nyaggatott, hogy sál, sapka…? Teljesen igaza volt, ahogyan a réteges öltözködéssel kapcsolatban is. Aki bringázik, annak ez teljesen egyértelmű, de a futóknak sem szabadna figyelmen kívül hagyni a kesztyű fontosságát. Télen odakinn sportolni nem divatbemutató! A reggeli kardiómhoz is az örök kedvenc motivációs videóm az, melyben Mike Tyson világos kék "pufi-dzsekiben" a téli hóban hajnal 5-kor indul neki. Ha anyagilag megengedheted magadnak, akkor az olyan modern technológiás ruhaanyagok, mint a goretex. windtex, drymax, coldwear..stb… tényleg jó szolgálatot tehetnek.

Tájékozódj az időjárásról

Manapság már mindenki okostelefonnal jár, amit bármilyen meglepő, de nem csak a facebook/instagramm alkalmazásokra lehet használni, hanem van olyan is, ahol beépített időjárás előrejelző programok vannak. Amikor bizonytalan az idő - lesz-e mondjuk komolyabb mennyiségű csapadék - akkor érdemes megnézni, mielőtt elindulsz. Nagyon kellemetlen, amikor átfagyva, leizzadtan még elkap egy havas eső is...

Fuss inkább fedett helyhez közeli intervallokat

A legnagyobb veszély a téli szabadtéri edzésben az, amikor átizzadtan elindulsz lassan haza. Ezt kerüld el, és inkább a fedett-meleg helyhez közeli helyen edz. Így ha vége az edzésnek, akkor egyszerűen besétálsz pár perc alatt és nem kell sok időnek eltelni, hogy lehetőleg a legveszélyesebb szakaszban (edzés után közvetlen átmenetileg gyengül az immunrendszer), átázva battyogj fél órát, amíg át tudsz öltözni.


Legyél mindig látható

A romlott látási viszonyok, a korai sötétedés miatt igyekezz fényvisszaverős ruhát hordani, vagy legalábbis valami rikító színűt. Legyél jól látható, mert a többi járműnek is megnövekszik ilyenkor a féktáv, nem csak Neked! A legjobb az volna, ha minimalizálnád a közúton való futást, ahol nálad erősebbek (értsd autók) közlekednek.

Egyél többet

A télben a második legjobb dolog, hogy a testhő fenntartásához extra kalóriákra van szükséged. (Az első legjobb, amikor az Immortal - At the Heart of Winter albumát hallgatod a kocsiban, amikor síelni mész a szlovákokhoz... :) ) Emiatt ha nem adod fel a szabadtéri kardió szépségeit, akkor bizony többlet energiára lesz szükséged. Szóval annak, aki télen odakinn mozog rendszeresen, az igenis ehet többet, mert kell az extra energia. Az extrém hidegben - amilyennek egy sarkkutató vagy hegymászó van kitéve - naponta 5-6000 kalóriát kell enni, csak, hogy tartsa a testtömegét. Nyilván a nálunk mért -6 … -10 fokok nem ilyenek, de azért mérhetően nagyobb az energia szükséglet.

A fenti tippek tényleg nagyon gyakorlatiasak, annyira, hogy magam is ezek szerint szoktam eljárni. Szóval hajrá outdoor edzés barátok!

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Extra erősítő gyakorlatok a futás után – a hasizomra!

Futás után végezhető hasizom gyakorlatok jönnek - melyek nemcsak a leghatékonyabb szabadtéren is elvégezhető feladatok, de még az edzőruhádat is megkíméled...hiszen garantáltan nem kell a fűben hasazni!

Extra erősítő gyakorlatok a futás után – a felsőtestre!

Tedd még hatékonyabbá a futó-edzésed! Mutatunk pár egyszerű felsőtestet erősítő gyakorlatot, melyet akár kardió után pluszban elvégezve még jobban erősítheted, formálhatod a tested!

Extra erősítő lábizom gyakorlatok a futás után!

A következő tippeket középhaladóknak javaslom – vagyis azoknak, akik már futnak egy ideje, viszont szeretnék egy kis plusz ingerrel futás után még lebombázni a testüket!

Futópad vagy szabadtéri futás: előnyök és hátrányok!

Szabadból a terembe! Nézzük meg, mire ügyelj, milyen szabályokat tarts be, ha futópadra téved az utad!

A nagy próbatétel: dombra futások

Ismerjétek meg intervall edzések egyik nagyszerű szabadtéri formáját: a dombra futásokat! Nemcsak a kondidat kapja helyre, de segít a zsír lefaragásában... sőt! Még a futó-technikádat is javítja! Nem utolsó soron gyors, kíméletlen, szadista móka.

Futás alapszabályai

Igen, a futásnak is vannak fontos szabályai - hogy minél hamarabb elérd a céljaidat!