Sylvester Stallone

A Rambo test titka!

Stallone barátunkat a mozivásznon elért sikerei után szerintem senkinek sem kell bő lére eresztve bemutatni. Most viszont ahelyett, hogy fontosabb mérföldköveket állapítanánk meg - az amúgy biztos eseménydús - életrajzában, inkább nézzük meg azt, ami sok Rambo testre éhező fiatal fantáziáját izgatta: miképp edzett Sly régen és most, illetve Neked miért tanácsos (hmm, vagy épp miért nem?) a sztárok titkos kis edzéstervét követni!

A rend kedvéért legyünk tisztában néhány adattal: (Csak mert hátha ez lesz egyszer a kérdés a Vágó-műsorban:)

1946. július 6-án született (eredetileg Sylvester Gardenzio Stallone néven) New York-ban. A sportolást nagyjából 15 évesen kezdte el: akkoriban súlyt emelt, a vívás és diszkoszvetésbe is belekóstolt, illetve tagja volt a középiskola futballcsapatának is. A 60-as években amúgy pont egy sportösztöndíjjal lett a leysini American College of Switzerland hallgatója volt, és itt ismerkedett meg a színészkedéssel.

A filmes karrierjéről röviden talán annyit, hogy bár elég döcögve indult, de a philadelphiai boxolóról szóló forgatókönyvére ráharaptak a producerek. Talán sokan nem tudjátok, hogy Sly nemcsak színészként, hanem filmrendező és forgatókönyv íróként is kivette részét a Holywoody történésekből.  A film alapötletét amúgy egy hírhedt Muhammad Ali–Chuck Wepner mérkőzés ihlette.

Érdekesség, hogy mindenki számára roppant tetszetős volt a történet, mégis a producereknek, (és még a drága Sly-mama is) húzták a szájukat arra, hogy Sly játssza el a főszerepet. De mint tudjuk, addig nincs veszve semmi, még hiszel magadban, így a hajthatatlan Stallone végül megpuhította a külvilágot, és végül Ő formálhatta meg Rocky Balboa alakját. Innentől pedig már ismert az élete, legalább is a média mindig nyomon követte, legyen Sly bárhol földön, vízen, kmmm….reptéren… ;)

Ha hihetünk a magazinoknak, akkor Sly a következő edzéstervvel és diétával hozta a legtöbbször teljesen képernyőképes akcióhőssé a formáját:
Heti hat nap edzés (vasárnap azért Ő is megpihen…), napi két részre szétdobva.

Hétfő-Szerda-Péntek:
Délelőtt: mell, hát, has, kardió
Délután: váll, kar, has, kardió

Kedd-Csütörtök-Szombat
Délelőtt: vádli, comb, kardió
Délután: hátsó váll, csuklya, has, kardió

Az edzéskoncepció a következőképp fest: gyakorlatonként 3-4 széria 8-12 ismétléssel és rövid pihenőkkel a sorozatok közt. A kardió edzés minden alkalommal legalább 30 perc (60-80%-os pulzusszámon).

Külön finomságként részletezzük a has edzését:
50 db felülés
50 db lábemelés
50 db lábemelés oldalra
50 db törzsdöntés oldalra

Ja, és ebből 5 kör. Igen, jól matekoztad, ez bizony 1000 ismétlés. Aki ezt hinné, hogy naponta elég ennyit letolni, és máris jön a kockahas, az bizony nagyot téved. Sly elég hardcore diétát is folytatott mellé… Egy interjúban azt nyilatkozta, hogy közel 1000 kalóriára redukálja az étrendjét, ahol főképp fehérje dominál, némi zöldséggel és gyümölccsel kiegészítve.

No, de mielőtt Sly-edzéstervvel a kezünkbe a helyi konditerem felé vennénk az irányt, álljunk meg egy röpke sorra, és értelmezzük a leírtakat! Az akcióhős-gyártó edzésterv erősen idő és felsőtest centikus.

Azaz, ha Neked az életben más dolgod is akad, mint egész nap edzeni (na és filmszerepet tanulni) akkor már erős a gyanúm, hogy az edzésterv a maga napi két teremlátogatásával együtt már most bukta.  A másik, hogy a testünk is csak korlátozott kapacitásra képes, és hosszabb távon nehezen viselne el ekkora terhelést, pláne naturál módon. A színészek esetén rövidtávon kell gondoskodni, nem beszélve arról, hogy ők azért anyagilag és szakmailag is a kellő támogatást megkapják a kellő fejlődés/regenerálódás érdekében.

Végül a legtöbb akcióhős (sajnos…-szerk.) nem fürdőnaciban szaladgál, így elég a felsőtestre keményebben ráerősíteni. Igen, a filmes ipar is a vizuális megtévesztésről szól! Nem hiába, a legtöbb sztár edzéstervében a csuklya, a vállöv, a felsőhát és a mell van előtérbe helyezve, hiszen ezen területek növelése kelthet olyan illúziót, mintha az emberünk valóban 10-20 kiló izmot magára pakolt volna.

Természetesen a heti guggolást ők sem ússzák meg - mert rendszeresen olvasóink már kívülről tudják, hogy ez az egyik legjobb gyakorlat, mely olyan anabolikus hormonválaszt eredményez, mely a test felsőtest izomzatára is nagyszerű hatással van.

Na szóval, aki hosszú távon gondolkodik, és nem hat hét alatt akar rákészülni egy görög félisten testalkatot igénylő főszerepre, annak nem javaslom, hogy Sly edzéstervét kövesse. Bár így is akad mit tanulni tőle!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények