Strandszezon kiegészítők: mitől lehetsz még jobb formában!?

Szálkásító kombók - a zsírégetőkön túl!

Bizonyára feltűnt, hogy nyáron az embereken kevesebb a ruha... ezáltal, ha van némi felesleged, az bizony látszani is fog most kőkeményen. Bár már az évszak közepén túl vagyunk, mégis valljuk be, hogy azért soha sincs késő, hogy egy kicsit jobb formát "villantsunk". Tehát egy cikk erejére összeszedtünk néhány olyan kiegészítőt, amik segítenek abban, hogy magabiztosabban pózerkedj, akár felső nélkül is! :)

Az első kiegészítő talán meglepő, de bizony az elágazó láncú aminosavak lesznek, azaz a BCAA-k. Jelenlegi álláspont szerint, ha a tejsavó protein mellé külön viszel be plusz BCAA-t akkor, mérhetően csökken a zsigeri- és a bőr alatti zsír egyaránt.

Egészen friss (2011-es) tanulmányok szerint azok az egyének, akik naponta adott mennyiségű esszenciális aminosavat is használtak, azoknál kisebb volt a testzsír százalék. Ezt a minimális esszenciális aminosav mennyiséget 10 grammban határozták meg.

A teszt során arra lettek figyelmesek, hogy a nagyobb esszenciális aminosav mennyiség mellett a fehérje szintézis fokozódik, nő az alap anyagcsere és a sejtek érzékenyebbek lesznek az inzulinra. Ha esetleg dereng még, akkor néhány hete az inzulin érzékenység hatásairól az izomépítés aspektusában már írtunk. Amennyiben nem olvastad,

8 180 Ft -35% 5 280 Ft
bsn_amino_x_435g.jpg

A probiotikumok bevitele szintén segít abban, hogy megszabaduljunk némi zsírtól. Amennyiben nem tudnád, a probiotikumok amolyan emésztést támogató és a bomlástermékek közömbösítést segítő baktériumokat tartalmazó kiegészítők. Alapesetben ezek a jótékony baktériumok többsége ott henyél jelenleg is a beleidben. Sajnos, mint tudjuk nem csak barátságos élősködőink vannak, hanem számos olyan is, ami ártalmas… és ha ezek különböző okokból felszaporodnak, akkor jön az antibiotikum kúra (például E. coli). Ami nemcsak a káros baktériumokat pusztítja el, hanem azokat is, amelyekkel szimbiózisban élünk.

Amikor az egyensúly a belső élősködőkben okés, akkor Te magad is rendben érzed az emésztésed, és a kedved is jobb. Energikusabb vagy, hiszen a metabolizmusod a "kis krapekok" által támogatva van. Talán a legjótékonyabb hatásukat abban érzed, hogy segítenek az anyagcseréd bomlástermékeit (tanáromat idézve: "ne hívjuk őket méreganyagoknak, a helyes megnevezés metabolit vagy bomlástermék") közömbösíteni. Az egész anyagcsere hatékonyabb és gazdaságosabb lesz, emiatt kevesebb zsír fog raktározódni. A probiotikumok segítenek tehát abban, hogy egészségesebb, karcsúbb és ellenállóbb legyen a tested!

7 480 Ft -16% 6 280 Ft
now_candida_support_90.jpg

A következők, amikre felhívnám a figyelmeteket, az lesz, amit a külföldi fórumokon úgy neveztek: a Nagy hármak (nagy négyekről már hallottunk, az ugye a Metallica-Slayer-Anthrax-Megadeth :D) - azaz a Cink, a Magnézium és D vitamin.

Ha van elég a fentiekből, akkor radikálisan meg tud változni a kinézetünk és az erőszintűnk, mivel ezek a vegyületek kiemelkedően fontosak az anyagcsere szempontjából.

Az, hogy a D-vitamin milyen fontos a csontritkulás megelőzése kapcsán, azt már sokszor olvashattátok. Azonban közvetlen hatása van az anyagcserére, ami már kevéssé ismert!  Sőt a D-vitamin bizonyos mértékben gátolja azokat az enzimeket, amelyek a zsír szintézist támogatják.

A magnézium mennyiség szintén hatással van a sejt inzulin érzékenységére: gyakorlatilag kijelenthetjük, hogy a magasabb magnézium koncentráció egyet jelent azzal, hogy zsírmentesebb vagy. Szintén érdemes megemlíteni, hogy a magnézium az álmatlanságra is hatással van. Ez azért lehet érdekes nekünk, mert arról is több kutatás született már, hogy akik túl keveset alszanak, azok jobban raktározzák a zsírt.

6 380 Ft -16% 5 380 Ft
twinlab_magnesium_200.jpg

A Cink pedig egy újabb remek immunerősítő nyomelem, aminek a bevitt mennyiségével javul az anyagcsere, illetve több enzim szintézisében is szerepet játszik, amik az általános egészség megőrzésében szerepet játszanak. A cink hiány ugye többek közt okozhat szívbetegséget, rákot, agyi funkció zavarokat... hogy csak a legrémisztőbbeket emeljem ki...

A fenti kiegészítőket, ha kombózzuk, akkor egész gyorsan tudunk eredményeket elérni. Természetesen azért ez önmagában kevés lesz, ha a kalória mennyiségre nem figyelsz oda, és mindenfélét össze-vissza tömsz befelé. Ha más nem is, az legyen a szemed előtt, hogy MINIMUM a kalória mérlegre figyelj: ha többet eszel mint amennyit elégetsz akkor óhatatlanul hízni fogsz, ha viszont kevesebbet akkor fogyni! Az már inkább a táplálkozás minőségi kérdése, hogy izomból, zsírból vesztesz-e leginkább.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kell_e_protein_05_1.jpg

Glutamint a turmixba!

A glutamin mindenkinek nagy kedvenc, és nemcsak az izomszövet ácsingózik utána! Ismerd meg a glutamin több oldalát, és azokat, akik szeretnék a kedvenc aminonkat elhappolni az izomszövet elől!

termogenikus_zsiregeto_1.jpg

Termogenikus zsírégetők

Felpörgetett energiaszintet, sebtében leolvadó kilókat, és a sivatagnál is szárazabb izomtömeget ígérnek. Vajon ez ismét csak egy üres, reményeket sugalló reklámszöveg, vagy okosan használva valósan segíthetik a céljainkat?

taplalek_kiegeszitok_dietahoz_1.jpg

Zsírégetők... vannak még csodaszerek, vagy maradtak a hazug ígéretek?

Utálod, hogy megint egy csomó pénzt elvertél hangzatos, zsírégetőkre... és a hatás elkeserítő? Olvasd el a cikket, és változtasd meg a hozzáállásod a sikerért!

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

halado_edzesterv_noknek_2_1.jpg

Csajok és a rettegett táplálékkiegészítők

Jöjjön egy csajosabb írás: ismerjük meg a táplálék kiegészítőket női szemmel! Hasznos és objektív infók, hogy Te is eldönthesd, mire van szükséged!

amikor_azt_hiszed_hogy_pntek_van_de_rjssz_hogy_mg_csak_cstrtk.jpg

Az igazán rejtélyes X-akta: hogyan lehet VALÓBAN hatékonyan lefogyni?

Döntsd el, hogy mit akarsz: megnyugtató hazugságokban és tévhitekben élni, vagy végre elérni az álom testalakodat? Ha az utóbbi, akkor szedjük szépen össze magunkat és a legfontosabb alapokat a valóban hatékony testsúlycsökkentéshez!

sszetev121.jpg

BCAA-t, de melyiket?

Az egyik por, a másik kapszula, ez itten cseresznyésen pezseg, a másikban van még más okosság is… nem beszélve az árak közötti különbségről… vajon ez csak a márka miatt jelentős, vagy tényleg annyival többet tud? Most kiderül!

kazein_08.jpg

Kazein – a diétázók csodafegyvere!

A kazein a kiegészítők palettáján kissé háttérbe szorult a gyors felszívódású tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, diéta alatt több előnyét is kiélvezhetjük!

fogyni_minden_ron_04.jpg

Fogyni, de nem akárhogyan!

A következő cikk egy iránymutatás, ami alapján kiszelektálhatod, hogy melyik diéta hatékony, és melyik az, ami jobb, ha inkább a kukába végzi!

telitett_es_a_telitetlen_zsirsavak_010.jpg

A zsír nem ellenség!

Nézzük, miért kell zsírt is bevinni a szervezetünkbe - és miért ne dőljünk be annak a túlhaladott nézetnek, hogy mindig csak a zsírszegény, zsír csökkentett, illetve zsíroktól teljesen kasztrált élelmiszereket kell fogyasztani!

protein_forras_01.jpg

Aminosavak vagy a fehérje - melyik a hatékonyabb az izomnöveléshez?

A fehérjét először aminosavakra kellene bontani a szervezetnek, majd ebből felépíteni a saját fehérje struktúránkat. Így joggal merült fel a kérdés: vajon hatékonyabb az izomépítés szempontjából az, ha a fehérje por helyett aminosavakat viszünk be? Erre keressük a választ!

has01_1.jpg

Zsírégetőt, de melyiket?

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

dita_016.jpg

Szálkásító mintaétrend csak Neked!

Kötelező cikk, ha a diétádhoz egy interneten fellelhető, egyszerű, mégis hatékony minta étrend sablont keresel!

srleszt_03.jpg

Három különleges tápanyag, ami segítheti a diétád!

Most pár olyan ételtípus szeretném Nektek bemutatni, melyek abszolút nem elterjedtek, mégis olyan jó fejek, hogy könnyedebbé teszik az alacsony kalóriával, moderált tápanyagbevitellel megkínzott kis életünket...

kalria_04.jpg

Kalória vagy makrotápanyagok - mi az, ami számít...

Mi az, amit számoljunk? Kalóriatáblázattal rohangáljunk a zsebünkbe vagy a fehérje-szénhidrát-zsír hármassal bonyolítsuk életünket?

gymlcsk_a_ditban_06.jpg

Gyümölcsök a diétában: barát vagy ellenség?

A nyár beköszöntével egyre könnyebben kaphatjuk azon magunkat, hogy betoltunk egy vödör meggyet, barackot, szilvát – és bár nem pálinka formájában küldtük le a gyomrunkba, mégis felmerülhet a kérdés… ártunk-e ezzel a diétánknak?

ditsnak_hitt_telek_033.jpg

Azt hiszed "diétás"?! Tévedsz!

"Light, cukormentes, zsírszegény..." Olyan találó marketing fogalmakról rántjuk le a leplet, melyekkel nap mint nap szembetalálhatja magát a gyanútlan diétázó… megveszi, megeszi, és persze a kilók nem mozdulnak. Íme az oka!

alig_eszem_02.jpg

"Alig eszem, de mégsem fogyok?!"

A diétázók körében az egyik legfelkapottabb problémakört vesézzük ki: "Alig eszem, akkor miért nem fogyok?" Hát, most megkapod a választ!

vitamin_012.jpg

Miért kötelező vitamint szedni?

A vitaminok fontosságát már ezernyi cikk hangoztatta - úgyhogy most más irányból közelítjük meg a témát: elmondjuk, hogy konkrétan mely vitaminok segítik elő a zsírvesztést, illetve a teljesítmény javulását erő- és állóképességi sportokban!