Speciális kiegészítő kombinációk a tornádó erejű állóképességért!

Csak semmi savasodás!

Mivel számos sportágban kiemelten fontos a megfelelő szufla és állóképesség, így nézzük meg, milyen kiegészítők segíthetnek abban, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd teljesíteni a célod, hogy a fáradság, savasodás ne álljon az utadba… vagy legalább is ne köpd ki a tüdődet már az első 10 perc után!

A kötelező alap-lecke
A normális (kellő fehérje, minőségi szénhidrátban és esszenciális zsírbevitel) táplálkozást nem helyettesíti semmi. Nemcsak saját tapasztalat, de minőségi étkezéssel jóval nagyobb teljesítményre leszel képes, később savasodsz, illetve a fáradság további jelei is később csapnak le rád. Ha nem tudod szilárd táplálékkal a makroanyagokat fedezni, akkor egy tejsavófehérje alapú protein (esetleg egy maga fehérjetartalmú tömegnövelő) segíthet. Ja, és nem beszélve arról, hogy egy edzés utáni protein turmix mekkora segítség a katabolikus folyamatok elkerülésére és a regeneráció elősegítésére.

27 580 Ft -15% 23 380 Ft
dymatize_elite_whey_4500.jpg
11 980 Ft -17% 9 980 Ft
mutant_whey_2270g.jpg

Ezen kívül alapvető: mindenképpen szükséged lesz itt is egy komolyabb, sportolók számára ajánlott multivitamin készítményre, melyek a magasabb vitamin és nyomelem bevitelen kívül magas antioxidáns tartalommal is rendelkeznek. A gyorsabb regenerálódás, a jobb állóképesség, no meg a baci-mentesség ennyit megér… tehát a minimum egy normális vitamin.

16 280 Ft -26% 11 980 Ft
universal_animal_pak_44.jpg
2 880 Ft -10% 2 580 Ft
olimp_vita_min_multiple_sport_120.jpg

Ok, tegyük fel ez megvan – akkor evezzünk speciálisabb vizekre!
Nézzük meg, melyek azok a legnépszerűbb hatóanyagok, melyek – feltételezhetően – ott fognak lapulni egy valamire való állóképesség fokozó formulában, és miképp segíthetnek Neked, hogy sokáig talpon maradj.

Béta-alanin: nincs több savasodás?
A magas intenzitású edzések hatására szerintem már Te is kerültél "savas állapotba", melynek következtében csökkent az izom összehúzódásának erőssége, teljesítményed hanyatlani kezdett… végül Te a padlón elterülve feladtad a menetet. Nos, a kiegészítők oldaláról most annyi segítséged van, hogy a Béta-alanin kiegészítőként történő bevitele - az izmokban a karnozin szint növelésével - semlegesíti a savasodást előidéző hidrogén ionokat, így megvédi az izomzatot a savasodástól. A kutatások szerint nemcsak a fáradságérzet, hanem az anaerob küszöb is kitolódik, így javítja az állóképességet, és a hosszabb, magasabb intenzitású munkavégzést. A béta-alanin további előnyei, hogy nem okoz direkt testsúlynövekedést, ami sok sportágban nagy előnyt jelent.

NO (azaz nitrogén-oxid) fokozók: L-Arginin és Citrullin-malát
A nitrogén oxid fokozó a tápanyagok mellett az oxigén áramlását is segíti - így javul a szövetek oxigénellátottsága, illetve ezáltal a fáradság is bizonyos mértékig késleltethetővé válik. Emiatt az NO fokozókat nem csak a testépítőknek, hanem küzdősportolóknak, illetve különféle állóképességi sportot űző személyeknek is ajánljuk.
A NO fokozók a véráramlás serkentésével lehetővé teszik, hogy a salakanyagok minél gyorsabb léptekben távozzanak a szervezetedből. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy csökkenhet az izomzat elsavasodásának a mértéke, gyorsabban regenerálódsz, és egy őrületes edzés után sem lesz olyan gusztustalan izomlázad - azaz Te minél hamarabb az edző-terepen lehetsz megújult erővel.

A következő edzés előtti energizálók közül mindenképp érdemes szemezgetni, mert a fenn vázolt összetevőkre építenek:

6 480 Ft -5% 6 180 Ft
brutal_nova_320.jpg
17 880 Ft -16% 14 980 Ft
bsn_epozine_o2.jpg
9 680 Ft -15% 8 180 Ft
bsn_hyper_fx_315.jpg
8 680 Ft -15% 7 380 Ft
musclepharm_assault_435g.jpg
9 980 Ft -16% 8 380 Ft
dymatize_xpand_2x_360.jpg

L-Karnitin
Az L-Karnitin elsősoron a zsírégető hatása miatt ismeretes, de mi nem emiatt pécéztük ki. Talán kevésbé köztudott, de az L-karnitin szív- és érrendszer működést javítja, valamint a regenerációs szerepe sem utolsó.

BCAA
Az állóképességi edzésekhez mindenképp javasolunk a BCAA kiegészítést, mely maximális fordulatszámra kapcsolja a proteinszintézist és fokozza a glikogén-reszintézist! Nem csak az edzés alatti teljesítményt, hanem a regenerációs illetve az anabolikus (izomzatot építő) folyamatokat is nagyban gyorsíthatod az edzések körül plusz BCAA bevitellel!
Az elágazó láncú aminosavak közül bizonyítottan a Leucin hatása a legmarkánsabb az izomszövet sérülések regenerálódásában továbbá pozitívan hat az oxigénfelvevő kapacitásra, ezáltal növeli az állóképességet.

A fenn említett energizálók egy része tartalmaz bizonyos mennyiségű BCAA-t, de aki szeretne ráerősíteni, annak a következő - Lecinban gazdag! - formulát javaslom:

8 180 Ft -27% 5 980 Ft
bsn_amino_x_435g.jpg

Ha nincsen semmilyen egészségügyi problémád, és nem vagy érzékeny a stimuláns hatású készítményekre, akkor keresgélhetsz nyugodtan a koffeintartalmú kiegészítők között! A koffeint szerintem nem kell senkinek bemutatnom, hiszen mindenki ismeri azt az áldásos hatását, amikor egy lórugásszerű mozdulattal lök ki minket a betespedt hangulatból.

Érdemes a koffein-tirozin párost tartalmazó terméket összevadászni, mivel ez a kombináció drámai mértékben fokozza az éberséget és a teljesítőképességet. (Amúgy a legtöbb energiaital is erre a két összetevőre szokott ráállni). A tirozin amúgy szintén egy aminosav, ami a természetben is előfordul. Önmagában is stimulálja az agyműködést, javítja a koncentrációt és az energiaszintet. Mindenképp javaslom, hogy a stimuláló kiegészítőknél fokozatosan növeld a dózist, mert mindenképp egyén függő szokott lenni, hogy ki-mennyit tolerál!

Ha mégis stimuláns-mentes kiegészítőket szeretnél, akkor a következőket tudom ajánlani:

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Szia!
Magashegyi trekkingel, hegymászás a hobbim, túl vagyok az első 6000-es csúcsaimon , és komolyabban szeretnék felkészülni a 2017 januári 7000-es hegyemre. alsó-középkategóriás(árban) táplálék kiegészítőket keresek,.Kérlek írd meg mit szedjek ,edzés előtt, után és milyen vitamint. tüdőkapacitást ,állóképességet javító edzéstervet is szívesen fogadnék.köszönettel:Sanya
2016-09-05 09:42:13
Szia, itt van pár cikk, ami segíthet:
http://www.fitbuilder.hu/cikk/12-hetes-kondiciofejleszto-edzesterv.html
http://www.fitbuilder.hu/cikk/Gyorstalpalo-teljesitmenyturazoknak.html
http://www.fitbuilder.hu/cikk/A-megfelelo-taplalek-kiegeszites-teljesitmenyturazoknak.html
Tőke Szilvia | 2016-09-13 03:49:59

Kapcsolódó cikkek

b6vitamin.jpg

B6 vitamin - Piridoxin

Az étvágy és állóképesség fokozó vitamin!

tolas_01_2.jpg

Béta-alanin

A Béta-alanin nem csak a testépítők, erőemelők és állóképességi sportolók körében népszerű, hanem egyszerűen azon hobbisportolók számára is kiváló, akik növelni szeretnék a teljesítményüket és egy izmosabb formára vágynak.

sszetev1.jpg

HMB

A HMB egy viszonylag ritkábban használt kiegészítő, pedig nagyszerű hatással van az izomzatra és az állóképességre.

31_tipp_01_1.jpg

Kreatin új arcai

Nézzük meg, hogy a kreatin szedése miképp hat az állóképességre, és megéri-e ilyen jellegű sporthoz alkalmazni?

teljesitmenytura_4.jpg

A megfelelő táplálék-kiegészítés teljesítménytúrázóknak

Használd ki a táplálékkiegészítők erejét a Te sportodban is!...hogy minden határ eltűnjön előtted, és új csúcsokat hódíthass meg. A szó minden értelmében.

vll_sokkol_01_1.jpg

Harcosok táplálék-kiegészítői

Akár tetszik akár nem, a harcművészet és küzdősport igenis veszélyes, ezért fel kell készíteni a testet még a technikai képzés előtt arra, hogy ellen tudjon állni a szélsőséges behatásoknak.

citrullin_malat_01.jpg

Citrullin-malát

Őrült, mindent elsöprő energia. A fáradság nem áll többé az utadba. Érzed, ahogy az ereidben tombol a vér, az izmok feszülnek, az erőd végtelen. És mindezt EGY ÖSSZETEVŐNEK köszönheted...

aerobik_01.jpg

Táplálékkiegészítő útmutató az aerobik edzések fanatikusainak

Ha inkább az aerobik, illetve más állóképességet igénylő órák felé húz a szíved – akkor sem maradsz kiegészítők nélkül! Kiegészítő-tippek, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd végignyomni az órákat, a fáradságot elfelejtve!

vitamin_012_3.jpg

C-vitamin - nem csak megfázásra!

Hitted volna, hogy a C-vitamin javítja az erőszintedet és támogatja a zsírégetést? Meglepő tény, nem? Még több infő az ismert vitaminunk ismeretlen oldaláról!

metcon_01.jpg

Honnan lesz nekünk energiánk?

Metabolikus kondicionálás. Gyakran találkozni mostanában a kifejezéssel, de nem mindenki számára egyértelmű, hogy akkor ez most aerob vagy anaerob állóképesség fejlesztés, vagy mégis micsoda?

komplex_edzs_02.jpg

A rúd, a tárcsák és a tejsav találkozása: Komplex edzés a gyakorlatban!

"Ha szeretnél zsírt égetni, ha szeretnéd az anaerob teljesítőképességed határát feszegetni vagy épp szorít az idő... használj komplexeket! Én nagy fanatikusa lettem ennek a módszernek, és javaslom, legyél Te is az!"

sszetev121.jpg

BCAA-t, de melyiket?

Az egyik por, a másik kapszula, ez itten cseresznyésen pezseg, a másikban van még más okosság is… nem beszélve az árak közötti különbségről… vajon ez csak a márka miatt jelentős, vagy tényleg annyival többet tud? Most kiderül!

predator_trning_01.jpg

Predator tréning

Íme egy sokkoló edzésmódszer, mely könnyen alkalmazható, és egyszerre segíti az áhított képességek megszerzését és egy szálkás, izmos, "funkcionális erővel teli" fizikum kialakítását. Vagyis a testük izmosabbá, erősebbé és hatékonyabbá tételét!

Jelszó: csak semmi savasodás!

Ha szeretnéd kitolni a fáradságot, csökkenteni a savasodást: akkor béta - alaninra fel! Ismerd meg, és használd megfelelően! Útmutató a cikkben!

Legyél erősebb és gyorsabb: érvek a béta-alanin mellett!

Szeretnél erősebb és gyorsabb lenni? Több ismétlést végrehajtani, jobban bírni szuflával - úgy hogy a fáradság nem áll rögtön az utadba? Egyszerű és nagyszerű kiegészítőt mutatunk!

kalcium_03.jpg

Két kiegészítő, hogy törhetetlenül juss előre!

Két nagyon fontos kiegészítőről szeretnénk beszélni a csontok kapcsán, melyek használatával olyan törhetetlen csontjaid lesznek, mint Hugh Jackmannek az X-men filmben!

rich_02_1.jpg

Hatékony táplálékkiegészítők a CrossFit edzésekhez

A CrossFit elterjedésével sokan érdeklődtök, hogy milyen táplálékkiegészítők lennének a leghasznosabbak kifejezetten ehhez az edzésmódszerhez. Íme egy kis segítség!

atlta_edzs_02.jpg

Eddz úgy, mint egy atléta!

Szeretnél olyan esztétikus, arányos, szikár testet mint amilyen az atlétáknak van? Íme egy egy hetes edzésterv!