Sissy guggolás

Sissy squat

Egy viszonylag kevéssé ismert gyakorlat, amit a formába hozás időszakában szokás használni. Remek arra,hogy "utó égessük" a korábban lábtolásokkal és rúdsúlyos guggolásokkal szétmarcangolt combfeszítőt. Gyakorlatilag arról van szó, hogy egy bordásfalban (valamibe beleakasztott törölközőben, bármiben) megkapaszkodva, a medencénket előre tolva megpróbálunk hátul leülni a sarkunkra.

Mely izmokra hat?
A négyfejű combizomra leginkább, de a zárt kinetikus lánc miatt kap terhelést a teljes aló test, úgy mint farizmok, combhajlítók.

Helyes kivitelezés
Kiinduló helyzet: Álljunk keskeny terpeszállásban (kb. csípő szélesen). Kapaszkodjunk bele valami stabilba akár mindkét kézzel, illetve csak egyel, ha esetleg a másikban egy súlyzót fogunk, esetleg egy tárcsát szorítunk a mellünkhöz vele.
Végrehajtás: Próbáljunk hátra dőlni mintha le akarnánk feküdni, miközben a térdünket előre nyomjuk. Egészen addig ereszkedjünk le amíg a sarkunk a fenekünkhöz nem ér (ez hajlékonyság kérdése), vagy legalábbis amíg nem közelít hozzá. Ezután megfeszítve a quadricepszed próbáld magad visszaemelni állásba. Fontos, hogy a ne a karoddal húzd magad, az szinte csak az egyensúlyozásban segít.
A helyes légzés: Belégzés, amikor lefelé ereszkedünk és kilégzés, amikor felfelé emelkedünk.

Gyakori hibák, mire figyelj
- Vigyázz el ne veszítsd az egyensúlyod. Nem vicc: könnyen hátra eshetsz, ha mondjuk megcsúszik a cipőd.
- Ne erőltesd végkimerülésig a gyakorlatot, mert a térdszalag sérüléséhez vezethet!

Tippek a gyakorlathoz
- Akinek térd problémái vannak az ne végezzen Sissy guggolást, mert nagyon durva nyíró hatást tud gyakorolni a térdínra.
- Súlyokat csak később kezdjünk használni, akkor is könnyűeket! Hidd el, elég kemény ez a gyakorlat önmagában is!
- A gyakorlat izolációs technika, tehát az edzés végén ajánlott és nem ezzel kezdeni!

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

guggolas_11.jpg

Érdemeld ki a guggolást!

Guggolni jó, guggolni kell, guggolni mindenki szeret(ne)... Nézzük gyorsan át, hogy melyek ezek a képességek, melyet a guggolás kikövetel tőlünk!

terdfajas_01.jpg

"Nem guggolok, mert fáj a térdem" szindróma

Pedig a sérülésekből való hatékony felépülés egyik alappillére is a guggolás...

guggolas_021.jpg

Újabb izgalmas lábremegtető variációk

Guggolás... ahogy talán még nem is próbáltad! Folytatjuk a sort, olykor talán kissé idegen vizekre evezve, hogy megnézzük, miképp lehet ezt a nagyszerű gyakorlatot még inkább megbabrálni.

sissy_guggolas_10.jpg

Sissy-guggolás módosítva!

guggolas_071.jpg

Virtuális guggolás szeminárium

Most alaposan kivesézzük és megtanítjuk Neked is a kellő technikát, csak hogy Te is átélhesd a guggolás örömeit.

hack_guggolas_ruddal_030.jpg

A combfeszítők

A hagyományos guggolások és elemelések a hátsó mozgásláncot tökéletesen megdolgoztatják - most a kiegyensúlyozottság jegyében nézzük meg, miképp lehetne szépen felhozni a combfeszítőket!

guggols_korrekci_01.jpg

Guggolás klinika: Korrekciós technikák mindenkinek!

A guggolás során felmerült hibákról, helytelen mozgásmintáról már gyakran esett szó - most megnézzük milyen három gyakorlattal tudod javítani, erősíteni a tested és tökéletessé tenni a mozdulatsort!