Sérülésálló, teherbíró szépen formált lábak titkai

Fél lábbal a földön 1.0

A következő írást az egy lábon végrehajtott gyakorlatoknak szeretném szentelni. Szerencsére az utóbbi években amióta a valódi fittség kezd divatba jönni, azóta már nem is annyira extrém az, amikor valaki olyan gyakorlatokat végez, hogy egyszerre csak egy lába érinti a talajt.

Az előnye az ilyen gyakorlatoknak elsősorban az, hogy jóval kisebb súly használata mellett is brutálisan növelik az erőt. Emellett javítják a mély csípőizmok erejét is, mert azoknak ellen kell "kormányozni" a testet instabil helyzetben, ezáltal sérülésállóbbak lesznek ezek az izmok és szintén segítenek a térd sérülések prevenciójában is! Otthoni edzésre is alkalmasak, hiszen nem kell guggoló keret a láb edzéséhez, ami önmagában is áldás azoknak, akik lakásban laknak!

Valószínű nem tudod, de a csípő ízületet mozgató izmok közül a kifelé forgató izmok ereje sokkal nagyobb, emiatt természetes állapotban a láb kicsit kifelé fordulva szeretne állni. Viszont az egy lábas gyakorlatok javítják egy picit az egyensúlyt. A csípő erejének fontosságát nyilván nem kell magyaráznom senkinek, és itt vannak remek csípőerőt és annak elasztikusságát javító gyakorlatnak az egy lábas variációk! Illetve mielőtt a női olvasók most ebben a pillanatban be is zárnák az oldalt, mondván ez olyan pasis dolog, mint a sör a labdarúgás vagy az Bolygó neve: Halál, itt szeretném felhívni a figyelmüket ezekre a gyakorlatokra. Minden nő nagy kedvence a "szülőszék", vagyis a combközelítő szerintem lényegében hasztalan dolog. Mivel egy lábon álláskor a combközelítők tartják meg az egyensúlyt, emiatt az egy lábas gyakorlatok tökéletesen és hatékonyabb alternatívái a combközelítős marhaságnak! Egyúttal a comb minden feszítő izma egyben bizonyos mértékben közelítő funkcióval is rendelkezik, emiatt még egy érv a combközelítő ellen!

A másik nagy előnye a térdsérülések megelőzésében van. Persze csak akkor, ha helyesen végzed. A négyfejű combizom, ami a combod első felszínén helyezkedik el, valójában három izom egy közös tapadó ínba egyesülése. Ebből egy biartikuláris (azaz két ízületet áthidaló), az egyenes combizommal most nem foglalkoznék, hanem kiemelném a három vaskos izom (külső-középső- és belő- vaskos izom) szerepét. Bár igaz, hogy elsődleges szerepük a térd feszítésében, az álló helyzet megtartásában van, de a külső és a belső vaskos izomnak komoly szerepe van a térd oldal irányú stabilitásának megtartásában is. Bizonyított tény, hogy a térd szalagjainak sérülésének tetemes hányada a gyenge vaskos izmok miatt van. Ha ezek meg vannak kellően erősítve, akkor a térded sokkal jobban bírja majd a strapát! Természetesen azért mondom itt, mert az egy lábbal a földön állva végzett gyakorlatok kellően edzik ezeket is!

A folytatásban a kedvenc egy lábas gyakorlataimat fogom bemutatni!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fenek03_1.jpg

Sérülésálló, teherbíró szépen formált lábak titkai

Az egy lábon végzett gyakorlatok bemutatása: vajon mennyit profitálhatunk, ha csak fél lábbal állunk a földön?

felhzs_0201_1.jpg

A combhajlítók a farizom erejének nevében

Nemcsak a combhajlítók fontosságát tanulhatjátok meg, de egy ritka, de annál hasznosabb gyakorlattal is megismerkedhettek!

zsiros_mitoszok_04_1.jpg

Bemelegítés - a világ legjobb módszere a sérülések elkerülésére

Bemelegítés a gyakorlatban: a legfontosabb lépések a sérülések elkerüléséhez!

terdfajas_01.jpg

"Nem guggolok, mert fáj a térdem" szindróma

Pedig a sérülésekből való hatékony felépülés egyik alappillére is a guggolás...

3_meg_egy_gyakorlat_02.jpg

Öt gyakorlat, amit talán nem próbáltál – pedig érdemes lenne!

Íme pár innovatív, kevésbé ismert gyakorlat! Nem átlagosak, de hát ki akar az lenni?!

terdfajas_09.jpg

Öt meg egy meglepő dolog, ami miatt fájhat a térded!

Gyere, ülj le mellém, valamit mondok… méghozzá néhány meglepő dolgot, amit, ha megfogadsz, akkor nagyobb eséllyel kerülheted el a rád leselkedő térdfájdalmakat. Nézzük hol mehet félre a dolog!

hack_guggolas_ruddal_030.jpg

A combfeszítők

A hagyományos guggolások és elemelések a hátsó mozgásláncot tökéletesen megdolgoztatják - most a kiegyensúlyozottság jegyében nézzük meg, miképp lehetne szépen felhozni a combfeszítőket!

rud_a_sarokban_02_1.jpg

10 tipp az ízületeid védelméért!

A glükózaminon túl számos más táplálék és/vagy kiegészítő létezik, ami az ízületek egészségét szolgálja. Nézzünk meg ebből 10-et, amit viszonylag könnyedén elérhetsz Te magad is!

egy_labas_felhuzas_01_1.jpg

Hogyan építsd fel az egy lábas RDL-t?

A gyakorlat végrehajtása sokak számára egyenesen lehetetlen - éppen emiatt mostani írásunk arról fog szólni, hogy miképpen építsd fel a saját egy lábas felhúzásodat!

terdfajas_01_1.jpg

Térdműtét előtt: hogyan készülj fel rá TESTILEG?

Mivel a sportsérülések több mint 65%-a az alsó végtagot érinti és ennek a számnak is tetemes része térd, emiatt nézzük meg közösen, hogyan készülhetsz fel a "megmérettetésre"!