Saját testsúlyos edzés a gyakorlatban: így növeld a terhelést!

A következőkben jön pár példa arra, hogy miképp használhatod a saját testedet progresszívan! Az edzésterv átböngészése után már Te is jó pár ötlettel gazdagodva képes leszel arra, hogy saját ízlésedre, fizikai kapacitásodra, céljaidra variálhatsz mindent!

Na már most a súlyzózás kapcsán már megtanultuk, hogy az edzés szempontjából az izomfejlődés kulcsa a fokozatos terhelésnövekedés. Ez bizony a saját testsúlyos gyakorlatoknál sincs másképp! A legnagyobb probléma az szokott lenni, hogy az emberek többsége nem tudja miként használja a saját testsúlyát progresszívan… ha nem növelsz az ellenálláson, akkor ne csodálkozz, hogy a saját testsúlyos gyakorlatok nem érnek semmit!

Már egy korábbi írásunkban tartottam egy kis brainstorming-ot annak kapcsán, miként lehet a saját testsúlyos gyakorlatokat nehezíteni. (). A mai cikkben pedig pár konkrét példán meg is mutatom, hogy lehet ezt a sok jópofa módszert hatékonyan összerakni!

1. példa

2. példa

3. példa

4. példa

5. példa

Remélem sikerült kellő ötletet adnom, hogy a későbbiekben mindenki megismerje és saját igényeire és lehetőségeire szabhassa a saját testsúlyos edzés varázsát! Ezeken túl még persze számos kreatív módját felhasználhatjuk a terhelés növelésének... csak legyél kreatív! :)

A fenn említett, illetve további saját testsúlyos gyakorlatokat a "" találsz!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kezd_hibk_03_1.jpg

Pihenő idők

Különböző szünet kellene az erő edzésnél, a tömeg növelésnél és a lefaragásnál... de mégis mennyit kellene pihenni az egyes sorozatok között?

triceps_alrenativak_3.jpg

Mindazoknak, akiknek még nem megy a saját testsúlyos tolódzkodás

Tudjuk, hogy vannak tolódzkodó gépek, állványok, pasik, akik mindig segítenek fogni a bokánkat... de vegyük azt az esetet, ha mindezek nem állnak a rendelkezésünkre. Tolódzkodás gyorstalpaló!

fekvotamasz_variaciok.jpg

Fekvőtámaszozni jó. De hogyan lehetne még jobb?

A hagyományos fekvőtámaszunk ismert, és kevésbé ismert módosításai - avagy kinek mi ugrik be a "nyalókáról"?

hzdzkods_07.jpg

Támadd hátba az izomrostokat - új húzódzkodás variációkkal!

Ha már rendszeresen ott lógtok lelkesen a húzódzkodó rúdon, akkor ideje kicsit változtatni! A csúcsra több út is felvihet, és egyik izgalmasabb mint a másik! Szemezgessünk ezek közül!

hun_bars_02.jpg

Ghetto Street Workout – Saját testsúlyos edzés, új formában!

Egy igazán különleges edzésforma: szinte bárhol elvégezhető, a gyakorlatok száma szinte végtelen, vagyis csak a fantáziád szabhat határt!

bizhatunke_a_testunk_puszta_erejeben_01.jpg

Bízhatunk-e a testünk puszta erejében?

A saját testsúlyos gyakorlatok vajon tényleg hatékonyak izom és erőnövelésre? Talán igen... ha megfelelő módszerekkel és ismeretekkel állsz neki!

sajt_testsly_nehezts_02.jpg

10 tipp, hogy a saját testsúlyos gyakorlatokat nehezítsd!

Ha úgy érzed nem vagy elég nehéz eset, akkor jöjjön pár ötlet, amivel növelheted a saját testsúlyos gyakorlatok hatékonyságát.

Húzódzkodás gyorshalál – újratöltve!

Egy gyilkos-négyfogásos kör, mely mindenképpen az egyike a legjobb felsőtest gyakorlatsoroknak. Garantáltan nagy kedvence lesz azoknak, akik szeretik gyorsan és hatékonyan kinyírni magukat!

otthoni_edzes_01.jpg

Otthoni edzésterv

Ha zárva a terem vagy csak más okok miatt nem tudsz lejutni - akkor is van megoldás! Négy hetes otthoni edzésterv, minimális eszköz beruházással!

balansz_gyakorlatok_01.jpg

Balansz gyakorlatok: egyáltalán mi is az értelmük?

Mostanában nagyon "trendi" a különféle labdán és más instabil felületen végzett edzés. De valóban fejleszthető-e ezáltal az egyensúlyozási képesség - vagy teljesen haszontalan időtöltés?

sajt_testslyos_01.jpg

Ezt ki kell próbálnod! Módosított saját testsúlyos gyakorlatok – haladóknak!

NEMCSAK a saját testsúlyos gyakorlatok rajongói kaphatnak kedvet ezekhez a gyakorlatokhoz - mert lefogadjuk, hogy a "gépen nevelkedett" embertársakat is megizzasztják az alábbi kis feladatok!

slyzmentes_ditn_02.jpg

Súlyzómentes "diétán"

Lássuk a mi minimál stílusú saját testsúlyos edzésünket a következő egy hónapra!

otthoni_edzs_05.jpg

Kreatív edzéstippek otthonra - plusz terheléssel!

A következő edzéstervet egy nagyobb utazótáska segítségével roppant hatékonyan elvégezheted – ráadásul a belepakolt motyó segítségével a terhelést is változtathatod!