Rossz az étvágyad, de kell a tömeg? Tedd ezt!

Tippek, hogyan tudj több energiát bevinni!

Tudjuk, hogy sokaknak, akiknek éppen a mértékletesség, a kis adag ételek és a kalóriamegvonás a probléma, ez már-már science fiction kategória: de igenis sokan vannak, akiknek rossz az étvágya. Nem csak az izomtömeg növeléshez kell, hanem a mindennapokhoz is kell a megfelelő mennyiség, hiszen az alultápláltság negatívan befolyásolja mind a fizikai, mind a szellemi teljesítményt. Lássuk, mit tehetünk a rossz étvágyunkkal!

Az okai az étvágytalanságnak igen nagy változatosságot mutatnak. Kezdve attól, hogy hosszabb-rövidebb ideig mondjuk van egy stresszesebb periódusunk, és az idegesség miatt nem eszünk, esetleg egy influenzás betegség miatt vagyunk étvágytalanok, egészen az olyan összetettebb problémákig, mint a hormonháztartás felborulása, vagy valamilyen allergia, amitől esetleg nincs is tudomásunk...

Mégis mit tegyünk az étvágyunk javítása érdekében?

1.) Eddz többet!

A fizikai aktivitás növeli az étvágyat, ezt mindenki tudja. A szervezeted érzékeli, hogy több kalóriát égetsz, és ehhez mérten jelzést küld majd az idegrendszered, hogy növelni kell a bevitt kalóriák számát is. Növeld az edzéseid intenzitását és/vagy a volumenét. Ha csak a pihenő időidet lecsíped 10-15 mp-el, már érezheted, hogy sokkal jobban kimerülsz, emellett sokkal éhesebb is leszel. Heti egy extra edzés pedig szinte újradefiniálja a táplálkozási szokásaidat.

2.) Kezdj el B-vitamint szedni

Számos esetben a B-vitaminok, különösen a B-12 hiánya miatt alakul ki étvágytalanság. Mindenképpen érdemes lehet megpróbálni egy B-vitamin komplex kúrát csinálni próbaképpen.

9 180 Ft -15% 7 780 Ft
now_vitamin_b_100_100_1.jpg

3.) Próbáld ki a "folyékony" ételt

Nem, sajnos nem a sörre gondoltunk, mint folyékony kenyérre... Természetesen a különféle MRP-ket (étkezest helyettesítő porok) és a tömegnövelőket értjük a folyékony élelmiszerek alatt. Gondoljunk csak bele, hogy étkezést helyettesítő porokat nem csak a testépítésben használjuk, hanem számos esetben betegek és alultápláltak felerősítésére is. Adja magát, hogy azoknak, akik pusztán étellel nem visznek be elég kalóriát, próbálják kiegészíteni a napi energiamennyiséget.

4.) Egyél másokkal együtt

Nem vicc, többet fogsz enni, ha társaságban eszel, különösen, ha olyanokkal, akik alapvetően sokat esznek. Hívd meg a családod, a barátaidat közös vacsorákra, esetleg azzal egybekötve, hogy prezentálod az aktuálisan olvasott legújabb, proteinben gazdag fogásokat.

5.) Snackek 

Két étkezés közt próbálj meg rágcsálni, persze ilyenkor is ügyelve arra, hogy lehetőleg ne cukros kekszet! A csonthéjasak kellően magas energiatartalmúak, ugyanakkor teljesen kielégítik azokat a pontokat, amiket egy "snacktől elvárunk". Aszalt gyümölcsök szintén ideálisak erre a célra.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

tomegnvels_zsrmentesen_05.jpg

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

602473_449730748397201_1331908622_n.jpg

Általános tömegnövelő edzésterv

Azzal az ötlettel álltunk elő, hogy ebben az évben egy egész éves edzéstervet kaptok tőlünk! Bizony minden hónapban kaptok egy új ciklust, amit teljesíteni kell! Íme az első edzésterv!

fehrje_stihez_01_1.jpg

A legfontosabb kiegészítők tömegnöveléshez - kezdőknek!

Ne ess bele a mohóság hibájába, kezdd Te is az alapoknál a kiegészítők beszerzését!

edzs_utni_turmix_03.jpg

A tökéletes edzés utáni turmix - a tömegnöveléshez!

Van, amikor egyszerűbb, praktikusabb, olcsóbb és hatékonyabb, ha Te magad állítod össze az edzés utáni itókádat! Milyen alapanyagokkal és arányokkal dolgozz? Most megtudhatod a cikkből!

omega3_01.jpg

Így csökkentsd az izomtömeg veszteséget!

Miképp tudod lassítani a korral járó izomtömeg és az erő veszteséget? Egy kis segítség a kiegészítők oldaláról!