Rope workout - Mindenkinek köteles...kmm...kötelező!

Aki rövid, intenzív, gyilkos edzést akar... az vegye fel a portfoliójába!

Legyél kezdő vagy haladó, ropi vagy túlsúlyos, hétköznapi gyúrós vagy vadállat MMA harcos... Akarj fogyni, erősödni vagy pusztán teljesítményt növelni. A kötélgyakorlat akkor is neked való!

De kezdjük az elején… rope workout… egyáltalán mi ez, mire lenne jó és mi a francot lehet vele kezdeni?

A gyakorlat során egy relatív hosszú (10 m) és vastag (50 mm vagy 35 mm-es) kötelet kell bűvölni, melynek anyaga lehet kender (kültéri használatra) vagy poliészter (termen belüli használatra).

Kiknek? Kötelet mindenkinek!
Kezdőknek? Simán!
Ugye a kezdőket, edzetlenebbeket mindenki előszeretettel tuszkolja be a gépek alá, azon gondolattal, hogy talán ott tesznek a legkevesebb kárt magukban. Na mármost a kötéllel végzett gyakorlatnál gyakorlatilag nincs súly, amivel a gravitáció barátod agyonnyomna, így a sérülésveszély viszonylag minimális. (Viszonylag minimális, mert... ne becsüljünk le senkit…) A technika gyorsan elsajátítható, a dolog szórakoztató, az intenzitást ésszel adagolva pedig a túledzésbe sem futunk már az elején bele.

Túlsúly? Nem akadály!
A túlsúlyos személyek elsődleges célja nyílván a zsírvesztés – és egyéb lehetőségek híján a futópados vánszorgás mellett döntenek. Igen, jelentősebb feleslegnél az ízületi, illetve kardiovaszkuláris problémákkal is számolni kell, így a futás, illetve sok szabadsúlyos és sajáttestsúlyos gyakorlatot ki kell lőni a repertoárból.

De a kötél egy baromi jó alternatíva a fogyásra, még tetemesebb felesleggel is! Egy, két..sőt három ok miatt is!
1. Ízületkímélő és biztonságos!
2. Mint tudjuk, a zsírégető edzések során nem a hosszú, monoton kardió a király, hanem a rövidebb szünetekkel tarkított magas intenzitású intervall edzések (az utóégető hatás miatt). Fokozatosan növelve (!!) a terhelést, a kötél gyakorlatból is remek intervallum kardiót tudsz csinálni, ami szép kis energiadeficitet okoz neked a nap végére!
3. Nem unalmas és rövid időn belül nagy igénybevételt jelent. Ki akar órákig kardióval szöszölni??

Már edzett vagy? Ne aggódj, még neked is gyilkos lesz!
Haladó szinten nem már kell magadat sajnálni! Aki rendesen belead mindent az elég hamar a komfortzóna határain túl járLehet csapatban is elhalálozni: például az egyik dolgozik, a másik nézi az időt, pihen, túlél, és közben üvöltözve motivál… vagy köredzésképp más gyakorlatot csinál...

Mi is teszteltük, hiszen izgatta a fantáziánkat a feladat: lényeg, hogy mi sem voltunk annyira rossz formában, de pár perces menetek után már bizony torzult az arcunk rendesen. :D

Harcosoknak!
A kötél használatával rendkívüli erő-állóképességre tehetünk szert szinte az egész felsőtestünkben (váll, kar, hát, de még a törzsizmok is) miközben a keringési rendszert is nagyon hatékonyan lehet fejleszteni. Próbáld a gyakorlatok idejét a küzdelmek menetidejéhez illeszteni, és rendszeres gyakorlás után érezni fogod a fejlődést a bunyók során is, mivel a szerzett nyereségek hihetetlenül jól átvihetőek a küzdelem erő-állóképesség aspektusára!

Ennyit a hátteréről, a második részben pedig gyakorlatiasabbra vesszük a figurát, és megnézzük, hogyan tudjuk különféle variációkban megbűvölni a kötelünket!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

smr_hasznalata_02.jpg

SMR masszázs használata

Most megtudhatjátok, hogyan használjátok a szivacshengert, illetve arra is rávilágítunk, hogy ez miért is lesz olyan jó nekünk!

hazimunka_03.jpg

Házimunka, mint edzés - 1. rész

Valaki a családból kiadta a feladatot, hogy Te vagy a soros házimunkában? Sebaj, mi megoldjuk! Csak el ne áruld senkinek, hogy igazából ezt is edzésnek veszed, mert tutira kivered vele a biztosítékot! ;-)

rope_workout_090.jpg

Rope workout

kardi_trdproblmval_03.jpg

Térd probléma? Durva izomláz a lábadban? Három megoldás kardió edzésre!

Ha térdproblémákkal küzdesz, jelentős túlsúllyal rendelkezel – vagy csak egy emberes lábnap utáni izomláz élménye kísért – akkor a kardió edzés hagyományos útjai számodra eléggé problematikusak lehetnek... de nézzük mi maradt még!

kondiciofejleszto_01.jpg

Kondíciófejlesztő sokk-tréning

Ha szeretnéd növelni az állóképességedet, hatékonyabbá tenni a zsírégetést, vagy egyszerűen csak kedveled a bizarr edzésmódszereket, akkor gyere és énekeld velünk: "Tabatááázni élvezet..."

rope_workout_050.jpg

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

kardi_010.jpg

Eszközök az állóképesség fejlesztésére

Mivel nemrégiben beszéltünk az állóképesség fejlesztés lehetséges módjairól, akkor most nézzük meg azt is, hogy milyen eszközpark állhat a rendelkezésünkre – vagyis melyek azok, amiket a leggyakrabban használnak világszerte.

tolas_01_1.jpg

Prowler edzéstervek mindenkinek!

Szeretnél zsírt égetni? Esetleg állóképességet fejleszteni? Bunyós vagy? Külön célok, külön edzéstervekkel - egy eszköz segítségével!

a_vgs_jtszma_03.jpg

Végső játszma: gyakorlatok a maximális zsírpusztításhoz!

Aki szálkásodni akar, az most súlyzózás után (még) nem a proteinért robog, hanem előtte végigtol egy tisztességes, izzasztó, anyagcserét (és gyomortartalmat) felkavaró 5-10 perces végjátékot. Ebben a részben megmutatjuk, hogy is fest ez a gyakorlatban!