Reggelizős tippek a gyors fogyáshoz, amik garantáltan működnek!

Gyors segítség a nyári szálkásításhoz!

A mostani cikkünk elsősorban olyanoknak szól, akik úgy szeretnének a testzsírból leadni, hogy bár odafigyelnek az étkezésükre, de mégsem követnek nagyon szigorú diétát. Összegyűjtöttünk néhány praktikus, egyszerűen követhető tanácsot, amik elsősorban a vércukorszint állandó értéken tartásával, és a feleslegesen bevitt cukrok elhagyásával segítenek hozzá a célodhoz!


Ahogy a cím is mutatja elsősorban a fókuszban a reggeli étkezések lesznek, mivel ahogy a közhely tartja a nap legfontosabb étkezése a reggeli.

Lássuk ezeket a nagyon egyszerű, mégis hatékony tippeket, hogy egy kicsivel szálkásabb legyél, amikor esetleg kijutsz a strandra!

Hagyd el a reggeli gyümölcsleveket!

Bár a reklámok és régi idők tanácsai azt sugallják, hogy a reggeli narancslé nélkül elképzelhetetlen a reggel, azonban mégsem teljes mértékben igaz, hogy ez annyira jó választás.

Ennek az oka, hogy jelenlegi ismereteink szerint az inzulin-érzékenység a legrosszabb reggel, ébredés után. Ekkor ez magas fruktóz tartalmú ital (amibe sokszor még egyéb hozzáadott cukrok is vannak) hirtelen felnyomja az inzulin szintet, ami majd ugyanilyen hirtelen vissza is fog esni.

Aki valaha hallott a glikémiás indexet figyelembe vevő táplálkozásról az tudja ez amit elsődlegesen kerülünk, ha a célunk a zsírvesztés! A reggeli gyümölcslé tehát nem jó választás!

Az első étkezésed ne csak egy turmix legyen!

Tisztában vagyunk vele, hogy mindenki rohan reggel, és sokaknak egy protein turmix volt a reggeli, de azt mutatja a gyakorlat, hogy önmagában csak egy turmix nem a legoptimálisabb az egész éjjel alatt kiéhezett testnek. Úgy általánosságban ne éljünk kizárólag shakeken, bármilyen egyszerűnek is tűnik úgy az élet.

Fontos emellett, hogy az első étkezésed tartalmazzon rostokat!

Az éhséget csillapítja, eltelít és nem utolsó soron bármilyen táplálék felszívódását lassítja - így jól hatva a vércukorra!

Kerüld az energiaszeleteket, amikor zsírt próbálsz veszteni

A turmix mellett a másik nem túl szerencsés választás reggelire az energia szeletek, vagy ahogy az angol után szabadon már magyarul is mondjuk: enrgiabárok. Az energiaszeletek, mint a nevük is utal rá energiát hivatottak szolgáltatni, mégpedig úgy, hogy jó adag szénhidrátot tartalmaznak.

Bármennyire is diétásak, akkor is tartalmaznak egyszerű cukrokat, és ez nem a legjobb választás, ha szeretnéd az inzulin szinted egy állandó, közepes értéken tartani. Úgy általánosan elmondható, hogy egy-egy ilyen szelet a napi nyugalmi anyagcseréd 10-20%-át is fedezheti, emiatt a nettó bevitt szénhidrátot nagyon brutálisan megdobja úgy, hogy igazából észre sem veszed.  

Ügyelj a megfelelő minőségű zsírok bevitelére!

Elsősorban az omega-3 zsírsavra gondolunk, amikor a megfelelő zsírok beviteléről beszélünk, aminek a természetes forrása lehet a halolaj ugye. De ezen felül az olyan növényi zsírok, mint az avokádó, olívaolaj is kiváló választás. Amennyiben nem tudsz minden nap halat fogyasztani, akkor jó alternatíva a halolaj szedése!

Sohase legyen a reggeli a csalós étkezésed!

Ahogyan fentebb is említettük, reggelente az inzulin érzékenység jelentősen rosszabb, mint később a nap folyamán és egy korán megugró inzulincsúcs kihat szinte az egész napos anyagcserédre írja egy 2008-as cikkében egy amerikai orvos Eric Serrano.

Amennyiben a célunk, hogy nyugalmi helyzetben főképp zsírok oxidációjával nyerjünk energiát, akkor kerüljük a hirtelen magas vércukor szinttel kezdett napokat.

Igyál eleget!

Bár nem győzzük a megfelelő mennyiségű folyadék bevitelét! Ne felejtsd el, hogy már 2%-os folyadékszint vesztés komolyan befolyásolja a szervezet működését, növeli a keringési zavarok kockázatát és kihat az anyagcserére is! Kezd a napod egy 3-5 dl tiszta vízzel, és igyál legalább 3 litert meg nap folyamán.

Gil / FitBuilder team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

reggeli_tvhitek_01.jpg

Reggeli - tévhitek, meg az aljas gabonapelyhek

Azok az aljas reggeliző pelyhek régóta próbálták belénk verni, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése… Ez tényleg így lenne? Szkeptikus banda vagyunk, így ennek is próbáltunk utánajárni.

testpt_reggeli_01.jpg

Királyi "gyúrós" reggelik!

Zab és a protein. Rendszeres látogatói a reggeliző tányérunknak… Nem fogunk elszakadni alapvetően a jól bevált párostól, ugyanakkor arra gondoltam, hogy adok néhány egyszerű tippet, amivel kissé változatossá teheted a szent alapkombinációt!

zabkeksz_030.jpg

Vidd magaddal a reggelid! Gyors protein keksz!

Nincs időd reggel belapátolni a kiporciózott zabkása adagod? Vagy csak unod az ízét, állagát, mert már azóta ezt eszed, hogy megvetted az első proteined? Akkor itt a megoldás!

trend01.jpg

1500 kalóriás diétás étrend

Bár egy konkrét étrendet személyre szabni mindig nehezebb, mégis sokan vannak, akiknek nincs idejük, kedvük kimatekozni a számukra ideális heti menüt, és inkább követnének egy alapprogramot! A következő cikkekben Nekik segítünk! Az első az egyik legnépszerűbb: 1500 kalóriás napi étrend.

reggeli03.jpg

5 villámgyors reggeli - és csak 300 kalória!

Az alábbiakban pár gyorsan elkészíthető, 300 kalóriás kis reggeli nasikat ajánlok – melyet nem nagy idő belapátolni, viszont magas fehérje és rosttartalmával megadják a kellő teltségérzetet a következő normális kosztig!

200_kaloria_nasi_1.jpg

200 kalóriás egészséges és diétás nasik, mert nasizni jó.

Mindig szeretünk Nektek segíteni az étrend tervezésben. Mindenki a kalkulátorok alapján számolva, a napi kalória limitét figyelembe véve rakja össze a menüt. Most pedig 200 kalóriás nasikkal egészítjük ki a napi "habzsi-dőzsit", hogy ne fulladjon szenvedésbe a diéta. :)