Proteines szaloncukor – variációk

Nem csak a gyúrósok karácsonyi kosarába... :)

Olyan aljasnak éreznénk magunkat, ha eltitkolnánk előletek a legjópofább karácsonyi ötletünket, mely komoly kihívások nélkül, fehérje-gazdagon elkészíthető, sőt még dekorációs alapnak is megállja a helyét. Proteines szaloncukor variációk, csak Nektek!

Az ötlet amúgy nem csak azért jó, mert végre egy jó minőségű, kivételesen nemcsak cukorban túltengő történet kerül a fára, hanem mert az elkészítése is élvezetes… finom kis illat lengi be a lakást, de ha van gyerkőc a közelben, akkor feltétlenül kapjuk elő őket, és bízzuk rájuk a meló jó részét, ők biztos élvezni fogják.

Íme a kedvenceink, a kihagyhatatlan fazonok és ízek a mi családi csomagunkból!

Kakaós-proteines szaloncukor - az örök darab:)
•    2 adag csokis protein
•    3 evőkanál zabkorpa
•    2 evőkanál kakaópor
•    mazsola ízlés szerint
•    1-2 dl víz, de az állágán úgyis látod, mennyi kell…
•    édesítő, amennyiben ha szükséges
•    rum (opcionális… opcionálisan kötelező :)

Diós-narancsos változat - aki szépen terjengő, ünnepi illatot akar...
•    2 adag protein
•    10 dkg darált dió
•    20 dkg mazsola
•    1 narancs reszelt héja
•    ½-1 narancs leve + némi víz (itt lehet kisakkozni, hogy megfelelő állagú legyen a massza)
•     fahéj, apróra morzsolt szegfűszeg, szerecsendió, gyömbér (vagy csak mézeskalács fűszerkeverék)
•    ha szükséges, akkor édesítő

Kókuszos-proteines variáció - mert a kókusz kihagyhatatlan, nemde?
•    2 adag protein
•    30 dkg kókuszreszelék
•    10 dkg mazsola (elhagyható)
•    10 dkg őrölt mandula
•    1-2 dl víz
•    ha szükséges, akkor édesítő

Gesztenyés szaloncukor, szintén feltuningolva
•    25 dkg gesztenyemassza
•    2 evőkanál holland kakaópor
•    2 adag proteinpor (vaníliás és csokis is nyerő)
•    2 evőkanál méz vagy más édesítő
•    1-2 deci víz
•    1 teáskanál őrölt fahéj

És akkor most hogyan-tovább...?
Az elkészítés mindenhol nagyjából egységes: a hozzávalókat összegyurmázzuk, és törekszünk arra, hogy egy minél homogénebb, nem túl folyós, szépen formázható, keményebb masszát kapjunk. (A fenti mennyiségeket kezeld nyugodtan irányelvként...) 

Ha egybeállt a történet, akkor lecsippentünk kis golyókat és szaloncukor formára kilapítjuk, vagy ha szilárdabb anyaggal dolgozunk, akkor az is remek megoldás, ha egy hosszabb rudat sodrunk (saccra 2 cm átmérőjű) és abból vágjuk le a tetszőleges méretű darabokat. Érdemes hűvös helyen egy éjszakán át pihentetni, így jobban megszikkad és másnapra jobban egybemaradnak a darabok.

Ha mazsola is van a dologban, akkor azt megmosva, átvizsgálva, kemények kihajítva, meleg vízbe (rumos tejbe??:)) beáztatva, majd botmixxerrel péppé trancsírozva kerülhetnek a masszához. A legtöbb változatnál az édességet elvileg a mazsola és a proteinpor adja, így elvileg nem kell bele más édesítőszer. Természetesen ettől függetlenül még tehetsz bele, ha intenzívebb élményekre vágysz.

Talán feltűnt, de próbáltunk kevésbé romlandó alapokkal dolgozni, bár felesleges… nálunk egy nap alatt betermelték az álcukrokat.

Csoki bevonat egyszerűsített története
A legegyszerűbb, ha veszünk egy diabetikus étcsokit (minél magasabb kakaótartalmú legyen) és vízgőz fölött felolvasztjuk, majd abba forgatjuk a szaloncukrokat. Javasoljuk sajtvilla, puritánabb esetben fogpiszkáló használatát. Szóval, ha kész a máz, edény megdönt, szaloncukor belemárt.

Valahol láttam egy tök jó ötletet: fogpiszkálót használtak és hungarocellbe szúrták állítva a szaloncukor nyársakat, így minden oldala szép és sértetlen maradt, illetve a felesleges máz is lecsöpögött. Hűvös helyre (nem kell hűtőbe, szobahő is tökéletes) tegyük… majd vár… vár… kivár, míg a csokoládé megdermed. Mert megfog.

Aki nagyon el akar térni a megszokottól és azt akarja, hogy a szaloncukra most már külsőre se hajazzon valami prémium kategóriás milka családi csomag nemes darabjára, az csoki helyett darált dióba, mogyoróba, mandulába forgatva is megcsinálhatja a borítást!

És ha már eljutottunk a végére: A csomagolás
Ha már sikeresen vettük a konyhai akadályokat, akkor nincs más dolgunk, mint becsomagolni a remekművet… vagy ha nem rendelkezik épp mutogatnivaló fizikummal, akkor azért… Nem kell túlvariálni, sima sütőpapírból és alufóliából is előállíthatjuk a régi időket idéző, kétrétegű csomagolást, de természetesen a lehetőségek tárháza nem merül ám itt se ki! Ha elkészültetek, mehet a fára, kosárkába és lehet büszkén kínálgatni a vendégségbe érkező gyúrós haveroknak!

No, és mivel nem kell sütni-főzni, így bármely fehérje megállja a helyét komolyabb hőkárosodás nélkül! Ha nincs épp otthon kellő protein-muníció vagy fogalmad sincs, milyen fehérjeport válassz, akkor a következőket javasoljuk:

17 980 Ft -20% 14 380 Ft
71mht2txz2l_sy550_.jpg
15 980 Ft -6% 14 980 Ft
100_whey_protein_2250.jpg
13 580 Ft -19% 10 980 Ft
mutant_whey_cookies_2270g.png
27 580 Ft -15% 23 380 Ft
dymatize_iso100_2200_g_new.jpg

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

dieta_az_unnepek_alat_04.jpg

Diéta az ünnepek alatt? Harcosok étrendje!

Harcosok diétája karácsonyi kiadásban, hogy ne kelljen kardióval kezdened a januárt!

sti_02.jpg

Edd ezt, és ne ezt! Lisztmentes sütés-tippek!

Így készülnek a "gyúrós-sütijeink"! :) Pár hasznos és ötletes tipp, hogyan szanáld ki a fehér lisztet a receptedből... és alkoss egy szénhidrátban akár jócskán szegényebb finomságot!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!